6 Haziran 2011 Pazartesi

070611 - vadeli kontratlar

Üç haftadır PETROL için aynı temayı yazıyorum; bant hareketi. 5 mayıs’ta girdiği 105-96 bandı oldukça güçlü çıktı ve fiyatları 1 aydır alttan ve üstten baskı altında tutuyor. Bu band kırılına kadar bandın üst ekstreminde doğru satmak, alt extremine doğru almak mantıklı olacaktır. Ama seviyelerin kırılma olasılığına karşılık mutlaka bant sınırlarının en az yarım dolar ötesine stop koymak gerekir. Gün içi traderlar daha önce bahsedilen 98,00 ve 96,50 desteklerinden alışlar deneyebilirler.

S&P500 endexinde 1300 desteği bir kere aşağı yönlü kırıldıktan sonra önemini yitirmiş gibi görünüyor. Geçtiğimiz haftalarda behsettiğim düşen trade kanalı tekrar karşımızda. Aşağıda kanalı görebilirsiniz. Ayrıca Ayı’lar için bir teknik oluşum daha göze çarpıyor; kırmızıyla gösterilen desteğin kırılması satış tarafının daha ağır basmasına neden oluyor. Bundan sonraki hareketlerde vadeli kontratlarla kısa süreli olarak 1270/80 arasından alım denemesi yapılabilir. Fiyatların 1250 bölgesine kayması halinde dün de yazdığım gibi daha rahat ve farklı şekillerde alış yapılabileceğini düşünüyorum.

DOĞAL GAZ  dün tekrar yukarı ataklar denedi. 4,900 üzeri yaparsa alışa katılmayı düşünebiliriz. Henüz direncin fiyatlara baskı koyduğunun teyit eden bir durum olmadığı için yeni satış için de bir önerim yok. İzlemek lazım.

ALTIN da dün gördüğümüz yukarı ataklar satış için iyi fırsatlar verereke gün içi trader ları mutlu etti. Genel görünümde dünden farklı bir durum olduğunu sanmıyorum; düzeltme geleceğini sanıyorum. 1510 lara kadar gerileme olabilir. GÜMÜŞ için 36,30/40 bölgesine sarkmaları alışla karşılmak gerektiğini yazmıştım. Dün tam da bu seviyelere gelerek alış imkanını verdi ve ardından yarım dolardan biraz daha fazla marj vererek kontrat başına ortalama $2,500 kar bıraktı. bu gün piyasada yukarı ataklar olabileceğini düşünüyorum. Eğer 37,50 ları denerse satışla karşılamak para kazandırabilir. Cari fiyat 36,70. Aşağı hareketler olursa eğer 35,50 bölgesinde alış denemeleri yapılabilir. Stop koymayı unutmamak gerekir.

EURO dün beklenen tepkileri vererek 1,4600 nın altına kayarak satanlara para kazandırdı. Ana trendin yukarı olduğunu düşünürsek; ben önermemiştim ama satıştan sonra alanlar varsa onlar da karda olmalılar. Bu gün için 1,4630/50 bölgesindeki direnci kırıp kırmayacağını görmek istiyorum. Bu nedenle trade için şimdilik izlemek gerekir. AUDUSD paritesinde hemen aşağıda hareketli ortalamalar başlıyor. Bunların destek olarak çalışması muhtemeldir. Diğer yandan  bazı indikatörler satışa döndüler. Bu pariteyi satış tarafından trade etmek daha mantıklı görünüyor. NZDUSD paritesinde de teknik göstergeler satış tetiklemek üzereler. Ama teyit gelene kadar beklemekte fayda var. Dileyenler 0,8200 bölgesinden, 40 pips yukarıya stop koymak şartıyla  satış deneyebilirler. USDCHF paritesinde aşırı satıştan dolayı alımlar gelebilir. USDJPY de usd lehine bir tepki bekliyordum dün, hatta buna yönelik pozisyon önerilerim bile oldu. Ancak hedefe yönelik bir hareket olmadığı için bu pozisyonların başabaştan kapatılmasını önerdim. Bu gün piyasa fırsat verirse tekrar aynı denemeler yapılabilir.

ŞEKER dün yükselişlerden sonra durup dinlenmek istedi. Bahsettiğim geri çekilme bu olabilir. ancak alım yapmak için 22,50 bölgesini beklemek istiyorum.

KAHVE  fiyatlarından denge kayboldu; bir gün %3 ten fazla yukarı, ertesi gün tam tersi yapıyorsa biraz düşünmek gerekli. Orada başka bir spekülasyon olabilir. Bu gün için kahvedeki fiyat hareketini izlemek istiyorum.

KAKAO beklediğim atakları yapmadı, ancak bunda soft commodity grubunun genelinde satıcılı olmasının da etkisi olabilir. Alış tarafından pozisyon almak istiyorum, ama henüz bu varlığın fiyat hareketinin bana biraz daha güven vermesini istiyorum.

PAMUK oldukça sert satışlara sahne olarak 200 günlük exp hareketli ortalama hariç, önemli ortalamaların altına kaydı. Son zamanlarda karışık seyir halinde olduğu için pamukta da bir önerim yok şimdilik.

TAHIL lar dün ciddi satıcılı bir gün geçirdi. Önerime uyarak MISIR da satanlar ve BUĞDAY da alanlar birinden kar diğerinden zararda olmalılar. Şimdilik pozisyonların taşınabileceğini düşünüyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder