20 Mayıs 2011 Cuma

200511 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatlarındaki hareket aralığı oldukça daraldı; 101 – 98 aralığında baskı altında kalıyor. Ancak bu aralıkta uzun süre tutunabileceğini sanmıyorum. Kısa vadeli tradelerde yukarı ataklar olabileceğini düşünüyorum. Bu gün için satışlarda alış denemeleri önerebilirim. 98,60 – 97,40 ve 96,00 alış için uygun seviyeler olabilir. Diğer yandan, daha uzun bir perspektifte; eğer mart ayı düşüğü olan 98,20 nin altında kapanış yapabilirse, satışların devam etme olasılığı artar. Bu durumda satışa yönelik opsiyon oyunları daha rahat öngörülebilir hale gelir. Şimdilik bu senaryo için beklemek gerekli. Temel olarak ABD nin fiyatı hızlı yükselen petrol istemediği düşüncesini de aklımızın bir kenarında tutalım. Lütfen dikkat; abd pahallı petrol istemiyor demiyorum; hızlı pahallılaşan petrol istemiyor diyorum.

S&P 500 grafiklerinde dikkatimi çeken bir formasyon var;aşağı doğru oluşmaya başlayan bu düşen trend kanalı eğer çalışırsa bu gün haftayı satıcılı bir günle kapamamız gerekiyor. Grafik alıntısını aşağıda görebilirsiniz. Bu gün endex trade edecek olsaydım sanırım kısa taraftan trade etmeyi düşünürdüm. Diğer yandan bu konuda verdiğimiz opsiyon önerilimiz iyi çalıştı şimdiye dek. Yeni öneriler için endexin kendisini biraz belli etmesini bekleyebiliriz.


DOĞAL GAZ  fiyatları Perşembe gününü de satıcılı geçirerek bir önceki gün çok iyi bir fiyattan yaptığımızı düşündüğüm alışları başabaş noktasında stopladı. Demek ki o kadar da mükemmel bir yerden almamışız. Ya da uyanık davranıp ertesi gün prim yaptığında satamamışız. Fiyatlarda her an yukarı ataklar bekliyorum, ama yine de vadeli kontratlarla alım yapmayı tercih etmiyorum. opsiyonların daha güvenli ve stressiz olduğunu düşünüyorum.

ALTIN da petrol gibi henüz yön konusunu açıklığa kavuşturmuş değil. Dar bantta trade oluyor. Görünüşe göre burada da yukarı denemeler olacak gibi. 1500 ün üzerine gitmesi halinde alışların 1515 bölgesine kadar gidebileceğini düşünüyorum. GÜMÜŞ şu anda 35,33ten geçiyor. Fiyatların bu gün 36,50 bölgesini test edebileceğini düşünüyorum; gün içi trade anlamında alış yönünden trade etmek daha doğru görünüyor.

EURUSD 1,4500 bölgesindeki hedefine ağır aksak ilerliyor. Bu gün için yeni pozisyon almayı düşünmüyorum. STERLİNG istediğim güçlülüğü bir türlü gösteremedi. Diplerden kalkış yapacakmış gibi görünüyordu, ancak bu gün tekrar satıcılı. Bu noktada biraz cesaret göstererek satışları alış fırsatı olarak değerlendimeyi düşünebilirim. Nitekim grafiklerde dip oluşturma çabaları var. uzun süre dayanamayabilir, ancak yine de 1,61-1,62 aralığından 1,64 leri deneyebileceğini düşünüyorum.

PAMUK 165 ve üstünü yapamadan yavaşlamış görünüyor. bu gün için yeni bir önerim yok.

ŞEKER de tercih etmediğim bir fiyat hareketiyle karşılaştık; dün tekrar ciddi satışlarla 21 li seviyelere kaydık. İzliyorum.

KAHVE ve KAKAO da görüşümde bir önceki yazıma göre değiklik yok.

TAHIL KOMPLEKSİ nde önerimle alınan uzun pozisyonlar paradalar. bu varlıkların her biri dirençlere geldiler. Dileyenler karları alıp çıkabilirler.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder