16 Mayıs 2011 Pazartesi

160511 - vadeli işlemler

PETROL Cuma günü de 200 günlük ortalamanın etkisiyle yukarıda kalmaya devam etti. Geçen hafta genelinde karışık seyirde geçen bir haftaydı. Fiyatların bir önceki hafta gelen satışları sindirmeye çalıştığı ve bir sonraki hareket için piyasayı tarttığı bir dönemdi. Doğrusu, bu hafta için şimdiden bir yön belirleyemiyorum. Ancak genel hatlarıyla tekrar 200 günlüğün altına sarkmalar alım denemeleri için iyi olabilir. ama kısa vadeli traderlar dikkat etmeliler; bu gün $96 bölgesinde olan hareketli ortalama 3. Kez test edilirse bu desteğin kırılma olasılığı daha önceki seferlere göre daha yüksek.

S&P500 endeksison haftalarda trade ettiği bandın altı sınırına geldi tekrar. 1329 lardan geçiyor. 1320 bölgesinden yapılan alışlarda 1350 ve üstünde hedef belirlenebilir. 1308 bölgesinde stop denenebilir. pozisyonu taşıyabilecek olanlar stoplamadan 1300 bölgesinde ekleme yapabilirler. Şimdilik satmak düşüncesinde değilim. 1300 bölgesine geldiğinde opsiyon satarak prim toplanabilir.

DOĞAL GAZ fiyatlarında yön belirlemek için herhangi bir işaret alamıyorum. Biraz daha sabretmek gerekebilir.

Cuma günü ALTIN fiyatlarında yukarı hareket beklediğimi yazmıştım, günü eksi kapatsada ilk önce yukarı hareketini yaptı ve iyi bir trade verdi. 1508 in hemen üzerinde yapılan alışlar 1515 in üzerinde kapatılabildi. Ama ne yazık ki yeni satış için beklediğim 1530 bölgesine gidemedi. Bu sabah karışık seyre devam ediyoruz. 1470 bölgesine sarkma yaparsa daha önce bahsedilen 1530 – 1480 bandı için trade vermiş olacak. denenebileceğini düşünüyorum. Gün içinde test edilebilecek 1520/30 bölgesi satış fırsatı olabilir. GÜMÜŞ de altın gibi beklediğim gücü gösteremedi. Bir süre izlemek istiyorum.

EURUSD  paritesi 50 günlük hareketli ortalamaya ve aynı zamanda boll bant ortasına geldi. aynı zamanda bu seviye (1,4020) yatay destek olarak da belirleyebildiğim bir bölge. Yukarı ataklar görebiliriz. Ancak fundamentallerin usd lehine döndüğünü görüyorum. Bu nedenle çok güvenli seviyeler olmadıkça euro almak istemiyorum. yükselişlerde euro satmaya daha sepmatiyle bakıyorum. JPY tarafında uzun zamandır beklenen hareket başlangıç yapıyor olabilir. bu paritede usd lehine hareketlenmeler olabilir. vadeli kontratlarla pozisyon alma riskini almak istemeyenler opsiyonları düşünebilirler. İsviçre Frangı tarafında da dip yaptığı yerlerden %5 e yakın hareket yaptı. Önümüzdeki haftalarda hareketin devamının gelmesini bekliyorum. Ancak bu paritede özel bir durum var; piyasaya stabilite gelirse, ve dolara güven gerçek anlamda tekrar oluşursa bu para biriminden çıkış olur. Aksi taktirde bu günlerde yaşadığımız hareketler sadece düzeltme olarak kalabilir.

PAMUK fiyatları eski hareketlerine göre bakarsak yatayda oynamaya devam ediyor. 140 bölgesinden alış denenebilir.

ŞEKER fiyatlarında kuzey de ışık görünmüş olabilir mi? Eğer yakın zamanda 22,00 nin üzerinde kapatabilirse 23 ün hemen üzerindeki hareketli ortalama dirençlerine kadar devam edebilir. Bu noktada alımların bir kısmını kapatmak gerekebilir. İndikatörler yavaş yavaş ala dönmeye başlıyor.

KAHVE satış tarafından trade ediyor. en son 269,50 bölgesinden kapattı. 260 bölgelerinden tekrar alış denenebileceğini düşünüyorum.

KAKAO  eğer satış yemeye devam ederse 2950 bölgesinden alış denemek iyi bir fikir olacaktır.

SOYA da al tavsiyeme devam ediyorum. MISIR da beklemeyi seçmiştim, ama o beni beklemedi ne yazık ki. İndikatörleri de alışa çeviriyor, bu da gerçekleşirse geri çekilmelerde alış deneyebilirim. Sanırım BUĞDAY da yukarı gidecek ama henüz güvenli alış yapabilecek bir durum göremediğim için izliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder