9 Mayıs 2011 Pazartesi

090511 - vadeli kontratlar

Finans piyasalarında etkili ağızlardan çıkan sözlerin ardından haftalar süren yükselişlerin 2 günde geri verildiğini gördük. Yeni hafta sakin, az miktarda düzeltme alışları ile başladı. Bu, beklenen bir davranıştır.

PETROL için Cuma günü konsolide olmasını beklerim diye yazmıştım ama Cuma günü de, Perşembe kadar olmasada, satıcılı bir gündü. Fakat Cuma günü aşağıda gösterdiğim 200 günlük hareketli ortalamaya deydikten sonra karakteristik bir tepki gelerek yukarı attı, şu anda da toparlamaya devam ediyor.
Mevcut seviyelerden gelecek alışlar 101-102 seviyelerini deneyebilir. vadeli kontratlarla trade edenlerin 98,50 lere gerilemelerde gün içi alış yapmalarını önerebilirim. Ancak henüz bir sonraki gerçek adım belli olmadığı için bu trade risk severler içindir. Diğer yandan, orta uzun vade için alış yönünden opsiyon pozisyonları almak için piyasayı tartmaya çalışıyorum.

S&P500 endexinde Perşembe günü al önerisi vermiştim. Cuma günü de bu pozisyonlar için stop seviyesi belirlemiştim. Stopa çarpamdan yükseldi ve şu anda kontrat başına yaklaşık $1,000 karda. Bu pozisyonları kapatmayı öneriyorum. Şimdilik belirsizlik hakim olduğu için kar eden pozisyondan çıkmak bana daha sıcak geliyor.

DOĞAL GAZ da vadeli kontratlarla trade etmek için çok emin olamıyorum. Ancak yukarı denemeler devam edecekmiş gibi görünüyor. elle tutulur temellere dayanarak bir tahmin yapamıyorum, ancak aşağılardan satılacak opsiyonlar, veya yukarı yönlü opsiyon spread leri para kazandırabilir. Veya beklemeye dayanabilecek yatırımcılar için mevcut fiyatlardan alınacak kontrata karşılık opsiyonlar hedge yapmak ve vade sonunda para kazanma potansiyelini arttırmayı planlamak mümkün. Detaylar için telefonda görüşebiliriz.

En büyük düzeltme altında gelmiş gibi görünüyor. 1515 bölgesindeki fibo direncinden satış denenebileceğini düşünüyorum. Hep yazdığım ve konuştuğum üzere altın ve gümüş fiyatlarını destekleyen en önemli faktör ABD de faizlerin düşük kalmasıydı. Ama sene sonuna doğru abd den faiz artışları gelebilir. Bu durum altının yükselişinde bir trend değişikliğine yol açacaktır. Tabi ki şu anda bu konuyla ilgili bir trade önerisi vermiyorum, ama fundamental deki potansiyel bir değişiklik hakkında bilgi veriyorum.

EURUSD paritesinde geçtiğimiz hafta olan biteni aşağıda görebiliriz.
Şimdilik euro almak için acele etmek istemiyorum. çünkü bana göre herşey çok net değil. Tepki alışlarından faydalanmak çok iyi olurdu, ancak tepkinin riskli olacağını unutmamak gerekir. STERLİN 1,6410 bölgesindeki güçlü fibo desteğine tekrar geldi. Diğer paritelerin tepkisiyle destekten yükselmeyi deneyebilir, ama sonunda bu desteği kıracağını düşünüyorum. AUDUSD paritesinden geçtiğimiz hafta iyi kar aldık, ve kapanmayı önerdiğim seviyelerden tekrar yukarı döndü. Ben bu alışı kaçırdım. Ayrıca satmak için şimdilik yeterince yüksek bir güven oluşmadı.
En son hareketlerde, en büyük tepkiyi euro verdi. CHF de ardından geliyor. CHF deki gerilemenin diğerlerini aşması benim için fundamentallerinde usd lehine döndüğünün teyidi olacaktır.

KAHVE tekrar yukarı dönmüş görünüyor. 310 lardan 285 bölgesine kadar geriledi. Şu anda 293 lerden geçiyor. Eğer tekrar 310-308 bölgesine gelirse satış denenebileceğini düşünüyorum.

TAHIL kompleksinde bir süredir satış beklediğimi söylemiştim. Bu hafta ortada oyunun kurallarını değiştirebilecek bir durum var; 11 Mayıs  Çarşamba stok verileri gelecek veriler geldiğinde piyasa ara vermiş durumda olacak. akşam 17:30 da açıldığında sert hareketler görebiliriz. Sert hareketlere oynamak isteyenler long straddle adı verilen ve aynı strike seviyesinden eşit sayıda put ve call opsiyonu alarak bir tarafa doğru büyük bir harekete oynayan stratejiyi deneyebilirler.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder