11 Mayıs 2011 Çarşamba

110511 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatları zirveden yaptığı %17,60 lık düşüşten sonra dip noktadan %10,50 toplayarak 104,60 ı denedi ve şu anda 104,10 lara geriledi. Fiyatlar diplerden gelen tepkiyle ilk fibonacci direncini kırdı. Bundan sonraki fibo direnci 106,91 de ancak oraya gitmeden önce tekrar gerileyeceğini düşünüyorum. Bu gün 17:30 da stok verileri gelecek. Fiyatlar üzerinde etkili olabilir, gün içi traderlar dikkat etmeli. Gün içinde 106 nın üzerini denerse vadeli kontratlarla satış pozisyonu açılabilir. Ben petrole bu fiyatlardan veya üstünden satış için bakıyorum.

S&P500 ve diğer amerikan endexleri geri çekilme işaretleri oluşturmadan kuzeye gitmeye devam ediyorlar. İlk başlarda satışlardan endişe etmiştim ama etmemek lazımmış. Vadeli kontratlarla olan alışlarımızı dün kapadık, erken olmuş olabilir. Bu gün için yeni bir önerim yok. Zaten hali hazırda yükseliş yönünden trade eden opsiyon pozisyonları önermiştim geçtiğimiz hafta.

DOĞAL GAZ bence henüz kontrat trade i için yeterli belirgin seviyelere gelmedi. Bu noktada daha önce de önerdiğim opsiyon stratejileri hala denenebilir.

ALTIN  fiyatları düzeltmeyi çok çabuk bir şekilde geri almak istiyor. Dün 1518-1522 arasındaki gün içi direncini kullanarak trade etme şansı bulduk. Bu gün için fiyatların 1530 yapması halinde tekrar gün içi satış denemeleri yapılabileceğini düşünüyorum. GÜMÜŞ te ise önemli direnç 40-41 aralığında görülüyor.

Para birimlerinde usd deki güçlenmenin henüz bittiğini düşünmüyorum. Orta vadeli pozisyon taşımak isteyenlerin EURUSD paritesini kısa taraftan trade etmeleri halinde karlı çıkacaklarını sanıyorum. Teknik seviye belirlerken zorluk çekenlerin opsiyon yapıları ile satışa yönelik pozisyon almaları mümkün. gün içi traderlar için ise fiyatların 1,4480 bölgesini denemesi halinde satış önerilebilir. STERLİN gücünü kaybetmemek için direnmeye devam ediyor. izliyorum. NZDUSD paritesinde satış tarafından trade etmek için bir fırsat olabilir, önemli bir fibo direncini geçmekte zorlanıyor. görünüşe göre satışlar gelecek. USDCHF ikilsinde beklediğim hareket başlamış olabilir, Swiss değer kaybetmeye devam ediyor. Önerdiğim zamanlarda buna yetişemeyenler hala usd lehine pozisyon alabilirler.

PAMUK ta vadeli kontratlar için trade yönü belirleyemiyordum ama opsiyonla pozisyon almak için bazı düşüncelerim var; fiyatların yükselmeye başlaması 163 hedefini gündeme getiriyor. Bu nedenle dileyenler için yönsel bir trade olarak call spread lerini önerebilirim.

KAHVE yi satmak için bekliyordum, ama ne yazık ki hedeflediğim seviyelere gelmeden satışlar derinleşti. Devamı için şimdilik izlemek istiyorum.

ŞEKER de uzun taraftan trade etmeye baktığımı yazmıştım. Bu varlıkta  çeşitli spread yapılarını önerebiliriz. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

TAHIL KOMPLEKSİ bu gün önemli bir noktada; öğleden sonra stok verileri gelecek. Bu veriye büyük tepkiler verilebiliyor, bu nedenle şimdiden vadeli kontratlarla pozisyon alınmasını çok önermiyorum. Ancak veri öncesinde long straddle veya strangle yapıları satın alınabilir. Detaylar için telefonla bana dönebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder