5 Mayıs 2011 Perşembe

060511 - vadeli işlemler

Türkçe karşılığı “kan banyosu” olan, ama daha anlamlı bir çeviri ile “kıyım” diyebileceğimiz bir deyim vardır; “blood bath”. Dün özellikle amerikan seansında tam bir blood bath gördük. Bu hareketi tetikleyecek çeşitli sebepler bulunabilir; benim sebebim dün ECB başkanının faiz arttırımı konusunda yumşak ifadelerle konuşmasıydı. Bu konuşma önce paritelerde, petrolde ve sonrasında da kıymetli madenlerde satış tetiklemiş görünüyor.

PETROL fiyatları $10 düşerek 2008 deki 140 zirvesine çıkarken yaptığı hareketlerin tersini yaptı. Son derece sert ve büyük olan bu hareket, bir günde 2 desteği kırdı ve 3. Destekten bu sabah tepki görüyor. Şu anda 100,30 dan geçen amerikan ham petrol, haftanın son gününde büyük olasılıkla dünkü satışları sindirmeye çalışacaktır. Bant hareketi gün içi futures trader ları için ideal olabilir. Bu noktada daha çok düşüşleri alarak emirleri çalıştırmak daha koruyucu olabilir. Hafta başında satış önerime uyarak yapılan satışlar bu gün yatırımcıları mutlu eder durumdalar. Eğer dünkü harekette bekleyen emirlere çarparak kapanmayan pozisyonlar varsa bu gün karlı kapatılabilirler.

S&P500 endexi 1325 lere kadar sarkıp 1337 lere topladı. Önerimle 1335ten alışları gelenler şu anda hafif kardalar. BU gün amerika dan gelecek olan Tarım dışı istihdam verileri endexler üzerinde etkili olacaktır, bu nedenle başabaşa veya dünün düşüğü olan 1325 lere stop bırakılabilir.

DOĞAL GAZ temel analiz+iç güdüleri (gut feeling) boşa çıkarmadı. Stok verileri de satışa destek oldu ve 4,400 lara kadar kayabilmesini beklerken 4,230 lara kadar kaydı. Bu noktadan sonra yavaş yavaş alışa bakmak gerekebilir. Balıklama dalarak almak yanlış olabilir, çünkü satış dalgasının etkinliğini henüz kestiremiyorum, belki 4,000 ün altına bile gelebilir. Biraz sabır burada...

Dünkü hareketin ardından bir “vay canına!!” da altın için... sabah verdiğim pozisyon kapamaları yazarken erken mi yazıyorum acaba diye düşünmüştüm, ama ne kadar doğru bir çağrı yaptığımı şimdi görüyorum. Ardından 1470/40 geniş aralığını alım için hedef vermiştim. Bu tür bir hareket beklemediğimi itiraf etmeliyim, ancak alış aralığımıza bu kadar çabuk gelinmesi yatırım planlamasını tekrar gözden geçirmeme neden olabilir. Orta-uzun vadeli alış pozisyonu almak için acele etmiyorum. ama gün içi tradeler için 1495 satış bölgesi olabilir. 1400 bölgesinden, almak isteyeceğiniz altının karşılığı kadar opsiyon satarak daha ucuzdan altın almak isteyenler pozisyon alabilirler. GÜMÜŞ 5 haftada kazandığını 4 günde verdi. Bu son derece anormal bir hareket ve mutlaka bu da düzeltme yapacak. Gümüşte alış pozisyonu alınabileceğini düşünüyorum. ancak vadeli kontratlarla gümüş alanların riski iyi tanımaları gerekir, gümüş kontratları 1 dolarda $5,000 kar/zarar yazdırabilir. Bir günde 5 doları çok rahat yaptığını düşünürsek büyük dikkat gerektirdiğini hatırlatmak isterim.

ECB den gelen yumşak konuşma ve hemen öncesinde gelen amerikan verisi usd ye güç kazandırdı. Yanılmıyorsam Çarşamba günü EURUSD grafiklerindeki bir oluşumdan bahsetmiştim. Bu oluşumun ardından daha önce %2,5 luk satış geldiğini, ve bu sefer de benzeri bir hareket gelebileceğini yazmıştım. İşte geldi! bu gün gelecek olan tarım dışı istihdam da eğer doları desteklerse trend bir süreliğine dönmüş olabilir. Bu gün gelecek veriye kadar yeni pozisyon açmıyorum. GBP de yukarı ataklar kısa ömürlü oldu ve bu parite hafta başında tutan minör desteğin altına kaydı. İzliyorum. Audusd satış pozisyonlarının dün kapatılmasını önererek orada karları realize ettik. Aşağıda, son 12 ayda usd ye karşı majör para birimlerinin performansını göreceksiniz. paritelerde bir düzeltme olacağını düşünerek bu tabloyu bir kaç gün önce hazırlamıştım. Tabloya göre isviçre frangı en fazla değer kazanan para birimi. Eğer işin boyutu değişir de basit bir düzeltmeden trend dönüşüne geçersek bu harekette en fazla hareketi yapacak olan isviçre frangı olabilir. gözümüzün ucunda izliyoruz.

PAMUK için bekliyoruz, henüz belirgin bir yön göremiyorum.

ŞEKER in tadı kaçtı, fiyatı konuştuğum, ama gelmesini istemediğim seviyelere kadar geldi. 20 li seviyelerde, yavaş yavaş alışa bakılabilir.

KAHVE  de satışa devam ederek 285 bölgelerine kaydı. Satılabilen call opsiyonları karlı hale geldiler. 280 civarındaki hareketli ortalamalardan tepki ile yükselmeye çalışabilir. Ancak yine de 250 li seviyeleri hedeflemiş olabilieceğini düşünüyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder