2 Şubat 2011 Çarşamba

020211 - vadeli kontratlar

$85 bölgesindeki destekten yükseliş yapan petrol 2 günlük sert yukarı hareketten sonra dün nefes alarak bir miktar kar realizasyonu gördü. Şu an itibarı ile 90,85 ten geçiyor. Petrolde bundan sonraki dönem içinde alış tarafından trade etmek daha mantıklı olabilir. Bu nedenle eğer fiyatlar gün içinde $90 a kadar sarkarsa ilk alış yeri olarak kullanılabilir. Ancak bundan daha güçlü olan bir destek olan 89,20 daha güvenli bir alış yeri olabilir. Diğer yandan gün içinde esen rüzgarlarla gitmek isteyenler 93 e yaklaştıkça kısa süreli satışlar deneyebilirler. Bu gün saat 17:30 petrol stokları gelecek, beklentiden olacak yüksek bir deviasyon (beklentiden sapma) fiyatlarda hareketliliğe  neden olabilir.

Risk iştahının kısa süreli yükselmesi nedeniyle endexlere ciddi alışlar geldi ve S&P500 endexi günü son zamanlardaki yeni yüksek seviyeden kapadı. Burada bir kar realizasyonu beklentimi koruyorum, ancak vadeli kontratlar yerine zamanlama ve seviye hatalarını kısmen elimine edebilmek için opsiyonlarla girmeyi daha uygun bulduğumu belirtmiştim; hala bu görüşümü koruyorum. İlgilenenler opsiyon stratejileri için yatırım danışmanını veya beni arayabilirler.

DOĞAL GAZ son zamanlarda beklentilerimizle büyük uyum içinde hareket etmeye devam ediyor. bir kaç round aşağılardan alıp yukarılardan kapanış/pozisyon küçültme yapma şansı verdi. Bir süredir yukarıdan sattığımız malları yerine koymak için piyasayı takip ediyordum, sanırım bu gün alış yapmak için iyi bir gün olacak, nitekim son düşüşten sonra oluşturduğu grafiklerde biraz destek bulmuş görünüyor. Diğer yandan indikatörlerin bazılarında al sinyalleri üretilmeye başladı. Bu nedenle bu gün şu anda 4,364. 4,340 ve altına gelirse bir miktar alım deneyeceğim.

DXY de çanlar alış için çalıyor demiştim, ama bu hareketin çok sert ve 1-2 günde olmayacağını yazmıştım. Neyse ki ihtiyatlı davranıp acele etmeden henüz alış yapmamıştım. Dün dolar endexi 77,80 den 77,20 ye kadr geriledi. Bu gün ise şimdilike toplarlayacakmış gibi görünmüyor. Ancak dolar sepetindeki bu zayıflamanın çok derinleşeceğini düşünmüyorum. Bu nedenle dolar endexinde 76,00 seviyesinden alıcılı olmak için opsiyon satmak aklımın bir köşesinde ışıldayan bir fikir oldu. DXY opsiyonları çok derin değildir, ancak özellikle amerikan seansında hareketliliğin biraz artabileceği düşüncesi ile, ve opsiyon riski gerçekleştiğinde karşılığı olan pozisyonu almak düşüncesi ile son işlem günü 4 Mart olan opsiyonlarda 76 strike seviyesinden satılacak put lar için dünün kapanışına göre opsiyon başına $340 getiri elde edilir. Karşılığında eğer gelirse vade sonunda dolar endexinde alış pozisyonumuz olur ve doların güçlenmesine oynamış oluruz.

ALTIN için bir önceki günden farklı bir düşüncem yok. Bir yandan teknik indikatörlere bakarak almak istiyorum, ama diğer yandan henüz bu tür bir pozisyonda güven hissiyatı yükselmediği için işlem yapmıyorum. Daha önce önerdiğim gibi, hala opsiyon satarak oluşturulacak pozisyonların para kazandıracağını düşünüyorum. Diğer yandan GÜMÜŞ altına göre daha hızlı ve büyük hareketler yapması nedeniyle grafiklerde teyitli al vermeye başladı. Biraz daha izleyerek alış tarafına bakıyorum; kısa vadeli- gün içi...

Pariteler tarafında majörlerden EURUSD bütün indikatörleri ve fiyat hareketi ile birlikte alış yönünde. Bu yükselişin sonu mutlaka gelecektir, ama henüz işaretler yok. Sanırım hareketin terse dönmesi için önemli bir konuşma, bir avrupa ülkesinin downgrade edilmesi gibi bir somut olay gerekli. Burada da satışın geleceğini, ama zamanlama ve seviye konusunda kesinlik belirleyemeyenler için opsiyonlar iyi bir kazanç kapısı olabilir. STERLİN dün önemli bir direnci kırarak 1,6255 teki fibo direncine kadar gitmek isteyebileceğini gösterdi. Bu nedenle 1,6130 lara çekilme olursa kısa süreli olarak alış yönünde trade edilebilir.AUDUSd paritesinde karışık seyir hakim, bu nedenle şimdilik geri duruyorum. NZDUSD paritesinde de keza aynı durum var. ancak burada geçmişten gelen bir aşırı primlilik olması nedeniyle paritelere gelebilecek bir satışta yeni zellanda doları daha fazla satış görebilir. USDJPY paritesinin son gördüğü satış ile alış yerine geldiğini düşünüyorum. Hem aşağıdaki küçük grafikte görülen üçgenin desteğine gelmiş olması, hem de bazı indiktörlerde alış işaretleri oluşması nedeniyle bu paritede usd lehine pozisyon almak mantıklı görünüyor. Spotta alışa denk gelen işlem vadeli piyasa kontratlarında satış demektir, işlem yaparken bu durumu göz önünde bulundurmayı unutmayın.
USDJPY

ŞEKER ne yazık ki beni yanılttı; satış tarafından trade edilebileceğini yazmıştım, ama fiyatlar kuzeye yönlendi. Ana trendin yukarı olduğunu her fırsatta yazıyordum zaten, bu görüşümde değişiklik yok. Gün içi fırsat olursa değerlendirmeye bakıyorum, şimdilik önerim yok.

PAMUK tarafında ise durmaksızın yukarı hareket devam ediyor. Bunun hava koşullarından başlayan, senelik ekim-dikim alanlarına ve arz-talep dengesine kadar bir çok sebebi var. zaman zaman satmak için görüş almak isteyenler oluyor, önerim kesinlikle çıplak satış yapmak değil, korumalı olmak için spread ile satış yapmayı öneriyorum. Spread ile satış için yatırım danışmanınızı veya beni arayabilirsiniz.

KAKAO ile ilgili olarak Fildişi Sahilleri’ndeki siyasi tansiyon henüz düşmüş değil, bu nedenle yukarı baskılar devam edebilir. Ama daha önce de önerdiğim gibi, bu instabilitenin sonlarına yaklaşmış olmalıyız ve bir rahatlama kakaoya satış getirebilir. Bu hareketten istifade etmek için opsiyonlarda satış spread stratejileri uygulanabilir.

KAHVE fiyatları alım isteğini koruyor. Ama daha önce yazdığım 253teki fibo direncine gelindi. Eğer emtialarda gün içi satış başladığını görürsek kahveyi de satmak isçin istekli olacağım.

TAHIL KOMPLEKSİ son zamanlardaki “çılgınca al” baskısının altında yukarı gitmeye devam ediyor. burada da diğer bütün tarım emtiaları gibi doğal afetler, hava koşulları, ekim-dikim alanları ve özellikle ÇİN’in talebi fiyatlamada son derece etkili. Şimdilik geri duruyorum, ama fiyatlardaki geri çekilmelerde alış yapacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder