31 Ocak 2011 Pazartesi

310111 - vadeli piyasalar

PETROL beklediğim tepkiyi vererek dün son derece sert bir hareketle yukarı attı ve bir süredir hafif zararda olan pozisyonların hepsini kayda değer kara geçirmeyi başardı. İndikatörler bir kez daha haklı çıktı. Tabi bu noktada Mısır’daki gerginliklerin de etkisinin olduğunu düşünenler vardır, haklı da olabilirler. Bu hareket indikatörlerin hemen hemen hepsinde alışı destekledi, hatta gecikmeli gelenler bile ala geçmek üzereler. Eğer genel görünümde haber kaynaklı bir değişiklik olmazsa alımların devam etmesini bekliyorum. Bu görüşe engel olacak en önemli durum para birimlerinde usd nin değer kazanması olabilir. Gün içi hareketlerde 88,90 civarındaki zayıf destekten alış denenebilir. Ancak tekrar aşağı kayarsa dikaktli olmak gerekir, nitekim 2-3 dolarlık bir pay var aşağıda. Burada yapılacak en güvenli bulduğum hareket daha önce yazdığım gibi opsiyon satarak pozisyon almak ve aşağılara gelirse petrolde alıcılı olmaktır. Bu işlemin detayları için yatırım danışmanınızı veya beni arayabilirsiniz.

Hisse endexlerinde takip ettiğim S&P500 Cuma günü daha önce bahsettiğim direnci ikinci kez deneyerek geriledi. Önemli indikatörlerin çoğu satışa dönmüş durumda. Fundamental olarak da hisse senedi endexlerinin yukarı gitmek için bir sebebi olmadığını görüyorum. ABD şirketlerinden bilançolar gelse bile daha önce S&P500 endexleri konusunda yazdığım opsiyon stratejisinde açıkladığım üzere, gelen bilançoların çok da iyi olmasını veya iyi gelse bile bunların endexleri hareket ettirecek şekilde algılanmasını beklemediğimi yazmıştım. Şu anda 1275 civarında olan S&P endexinin 1230 ları görmesini bekliyorum.

DOĞAL GAZ  zayıf görnümünü koruyor. Hareketli ortalamalardaki desteklerden alış yapmayarak doğru bir adım attığımı görüyorum, nitekim şu anda piyasa 4,400 lar civarında olan hareketli ortalamaların altında, 4,321 den geçiyor. Kısa vadeli indikatörleri alışa geçmiş durumda, gün sonunda veya ertesi gün kapatmak üzere alım denenebilir. ancak doğal gaz henüz alışı teyit etmediği için daha aşağı kayma olasılığı da var. Son durumda; bu gün doğal gaz trade etmeyi isteyenler alım tarafından trade ederlerse daha uygun olabilir.

DXY için ise ziller alış tarafından çalmaya başladı. İndikatörlerin hemen hemen hepsi alışa dönmeye başladı. Fundamental açıdan ise Mısır ve TUNUS taki gerginlikler nedeniyle usd de biraz artış olması mantıklı geliyor. Zaten bu durumu VİX teki yükseliş de teyit ediyor. Ama yine de dolar endexindeki bir güçlenme sert ve 1-2 günde olacak bir iş değil bence.

ALTIN fundamental olarak “sat” olmaya devam ediyor. Ama teknik olarak baktığımızda kısa vadeli indikatörler al vermiş durumda. Doğrusunu isterseniz MISIR daki gerginlik olmasa fiyatların şu anki seviyesinin çok altında olacağını düşünürdüm. Bu nedenle fiyata etki eden faktörlerin şimdilik karışık sinyaller üretmesinden dolayı pozisyon önerim yok. Ancak tekrar etmek gerekirse, altında da petrolde önerdiğim gibi, aşağılardan put opsiyonu satarak daha ucuz fiyatlardan altın almayı beklerken, zaman primini de kar olarak alabilmeyi düşünebiliriz. Detaylar için yatırım danışmanınıza veya bana dönebilirsiniz.

Para birimleri tarafında ise ilk satışlar Cuma günü geldi, ama bu gün henüz devamı gelmiş değil. Bu gün için amerikan seansı öncesinde gelecek olan kişisel harcama/tüketim ve kişisel harcama ve tüketim endexi paritelerde hareketliliğe neden olabilir. GBPUSD paritesi için satış tarafından trade etmeyi zaten öneriyordum. Teknik olarak hala satış tarafındayım, ama bu kadar süredir bir türlü yeterince aşağı gelmemesinden dolayı bu pozisyonun verimi düştü. Ancak bu gün biraz yukarı yapmış olması daha önce satamayanlar için yeni pozisyon açmak için fırsat olabilir.

ŞEKER emtialar içinde öngörülmesi biraz daha mümkün gibi görünüyor (en azından PAMUK a göre). Ana trend yukarı olmasına rağmen bu gün satıcılı seyir içinde ve şu anda 33,15 ten geçiyor. Kısa zaman içinde 31,90 daki destekeğe kadar gelmesini bekliyorum, satış yönünden trade edilebilir.

KAKAO yu bu günlerde satış tarafından trade etmek daha doğru gibi görünüyor. Ancak vadeli kontratlarla işlem yapmaktan çekinen risk algısı yüksek yatırımcılar yakın vadeli kontratlar üzerine yazılmış opsiyonlardan oluşan basit bir spread stratejisiyle satışa yönelik pozisyonlarını alabilirler. Detaylar için yatırım danışmanınıza veya bana dönebilirsiniz.

KAHVE de ise satış yapmak için bu kadar istekli değilim. Çünkü son zamanlardaki yükseğinin de üzerine atarak yeni yüksek yaptı. Şu anda 247 lerden geçiyor. 253 seviyesindeki fibo seviyesi yeni direnç olabilir.

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder