22 Şubat 2011 Salı

220211 - vadeli kontratlar

PETROL $140 yaptığı zamanlardan beridir neredeyse ilk defa bir günde bu kadar büyük bir hareket yaptı, $8 a yakın bir hareket aralığı oluşturdu ve trade bandının üstüne bir günde attı.

Bu öngörülemez büyüklükteki hareket dün verdiğim trade aralığını boşa çıkarmış oldu. bu hareketin nedeni teknikten ziyade temeldir; Libya’da ki halk ayaklanması, Afrika’nın en büyük petrol yataklarının sahibi olan ülkede bir otorite boşluğuna neden olabilir. yazılarımı takip edenler bilir, bir süredir arap ülkelerindeki gerginlikten dolayı petrolün yükseleceğini yazıyordum. Görünüşe göre karışıklıklar devam ettiği sürece petrol fiyatları artmaya devam edecek. Bu senenin petrol trade modeli bir süredir konuştuğumuz “ aşağı geldikçe put opsiyonu satmak” şeklinde olacak. Gün içi hareketlere gelince, bu gün belki yarım dolar – 1 dolar arası geri çekilme yapabilir, bu hareketi alış fırsatı olarak kullanmak iyi bir fikir olabilir.

S&P500 sonunda kayda değer bir satış yaptı ve bekletilerimizi (isteğimizi) karşıladı. Eğer satış dalgası devam edecek olursa ilk etapta 1,300 ardından da 1,270 seviyelerine kadar sarkabileceğini bekliyorum. Bu tür bir harekete katılmak için ve riski sınırlamak için opsiyon stratejileri uygulanabilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

DOĞAL GAZ  ile ilgili görüşümde bir değişiklik yok, belirlediğim hedef ve stop çerçevesinde pozisyonlara devam.

DOLAR ENDEXİ tarafında beklenti hala sürüyor, açılan uzun pozisyonlar önce stoplara yaklaştı ama direkten döndü ve şimdi tekrar yukarıda. Daha önce de behsettiğim gibi 79 lu seviyeler hedef olacaktır.

EURO satmak için dünkü yükselişi kullananlar bu gün çok iyi paradalar. 1,3440 seviyesine kadar devam edecek satışlar eğer bu seviyeyi kırarsa tekrar 1,30 ların kapısını açmış olur. Ancak takip edenlerin bildiği gibi 3450/30 arasında güçlü destek var. GBPUSD paritesi için dün satış önermiştim, açılan pozisyonlar kardalar. Şu anda 1,6140 larden geçiyor, 1,6000 seviyelerine kadar zayıflık bekliyorum. AUDUSD paritesi için 1,0150 den satış denenebileceğini yazmıştım, tam da o bölgeye kadar yükselerek geri geldi. şu anda 0,9995, yani 150 pips kar oluştu. Bu seviyelerden karları almak doğru adım olabilir. NZDUSD paritesi bu sabahtan beridir ciddi satış gördü ama önerdiğim halde bu pozisyonu alamadım. Satanlar pozisyonların 2/3 sini kapatabilirler. USDCHF paritesi için usd lehine pozisyon almak önerdiğim yön olacaktır.

PAMUK için bir kaç gün sürecek satış baskısının gelebileceğini yazmıştım, nitekim bu gün de tabanda kaldı. Şimdilik satış tarafından trade etmek önerilebilir. Bu emtiada stop koymak çok önemlidir.

ŞEKER tarafında ise favori yönüm yukarı olmaya başlıyor. Dileyenler aktif fiyat olan  29 lardan dan alış yapıp 26,65 stop 32,98 hedef olacak şekilde pozisyon alınabilir. Bu durumda kar/zarar rasyosu 1,67 olacaktır.

SOYA ve BUĞDAY henüz almak istediği seviyelere gelmedi, izliyorum.


1 yorum:

  1. Altın ve gümüş saatlik grafiklerde alış sinyali üretti. Mevcut seviyelerden yani 3288,00 dan gümüş, 1,397 den altın, 3412 ve 1407 hedef;3190,00 ve 1382 stop olmak üzere alış denenebilir.

    YanıtlaSil