11 Şubat 2011 Cuma

110211 - vadeli kontratlar

PETROL zorlayarak da olsa aşağıda gördüğünüz kanalın içinde kalmayı başardı.



Dünkü geri çekilmeler alış için tekrar fırsat verdi. Bu fırsatı yeni alımlar veya pozisyon arttırmak için kullanma şansımız oldu. Bir süredir petrol alış önermeme rağmen son günlerde fiyatın sert gerilemesi ile haftalık grafiklerin sat sinyali üretmiş olmaları dikkatimi çekti. Bu nedenle dün alınan pozisyonlar için başabaş seviyesine stop koymayı gerekli görüyorum. Mısır da ki tansiyon vs gibi nedenlerden dolayı petrolün yukarı gitmesi halinde $89 üzerinden pozisyonlarda hafiflemeyi planlıyorum. Bu gün haftanın son günü, yeni haftaya pozisyonla başlamak isteyenler petroldeki geri çekilmeleri alışla değerlendirmeyi düşünebilirler. Ancak ben hali hazırda pozisyonum olduğu için bu gün petrolde intra-day hareketler hariç pozisyon almayı düşünmüyorum.

S&P500 endexinde son günlerde tekrar hafif satıcılı seyir göze çarpıyor. Teknik olarak grafiklerde negatif uyumsuzluk uzunca bir süredir devam ediyor. Bir noktada satışın tetikleneceği muhakkak. Ama hangi nokta olduğunu kestirmek güç. Bu tür durumlarda, yani yönü belirleyip zamanlamada sıkıntı çektiğimizde vadeli kontratlardan ziyade opsiyonlara başvurmak daha güvenlidir. Geçtiğimiz haftalarda bu yönde bir önerim vardı, aynı şekilde, strike seviyelerini yeniden düzenleyerek opsiyon stratejileri kullanarak endexlerde satışa yönelik bir yapı oluşturulabilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

DXY beklentime uygun olarak yükselişini sürdürdü. Dxy için verdiğim 79 hedef seviyesine gelinmesi çok büyük olasılık. Bu nedenle henüz pozisyon almayanlar için dxy vadeli kontratlarında 78 e geri çekilmelerde alış denenebilir.

ALTIN için dünkü satışları 1350 civarından alışla karşılamayı daha doğru bulduğumu yazmıştım, nitekim tam da oradan yukarı dönerek $15 lık bir kar yakaladı bu öneri. Bu da kontrat başına $1,500 yapar. Bu gün için yönsel bir trade yerine sadece bant trade önerisi vermekle yetiniyorum; 1375 – 1345 bant limitleri. Üst limitten satış, alt limitten alış denenebilir. GÜMÜŞ de altın gibi bu gün bant hareketi deneyebilir. ancak gümüşteki aşırı güçlülük nedeni ile yukarıdan satış yerine bandın üst limitinin kırılması halinde alış önereceğim. 30,50 – 29,70 bant limitleri. 30,50 yukarı yönlü kırılırsa alışlar 30,80 e kadar devam edebilir, bu nedenle almak daha doğru olabilir. satış gelirse de 29,70 seviyelerinde alışla karşılanabilir.

EURUSD paritesi dün bir kez daha yukarıyı deneyerek 1,3740 seviyelerinden red gördü ve tekrar satışa döndü. Bu zaten öngördüğüm hareketti. Tekrar bir yetkili ağız usd aleyhinde konuşma yapana kadar, ki bunu henüz olası görmüyorum; usd lehine pozisyon almak daha mantıklı görünüyor. Ancak küçük bir uyarı; satış geleceği çok belli oldu, piyasa küçük yatırımcıları stoplamak için önce bir  kez daha 1,3800 lere doğru deneme yapıp silkeleyebilir. Ayrıca dikkat etmekte fayda var; diğer majörler usdye karşı ilk desteklerine çok yaklaştılar, belki bu gün diğer pariteler satışları düzeltebilriler, bu durumda eurdaki satışlar da durabilir.  STERLİN tarafında ise faizde değişiklik olmadı. Bu haberin ardından piyasa beklentiyi doğrulamayınca hafif satışla gbpusd paritesi aşağı doğru süzülmeye devam etti. Burada hedef 1,57li seviyeler olabilir. satış tarafından pozisyon almak daha doğru olacaktır. AUDUSD paritesinde ise 2 gün önce önerdiğimiz satışla çok ciddi karda. Dün başabaş seviyesine stop koyulmasını önermiştim, bu gün o stopların kar stopu halinde aşağı çekmeyi öneriyorum. Detaylar için beni arayabilirsiniz. NZDUSD paritesinde satış önerimiz de çok iyi çalışarak kayda değer karlar üretti. Bu parite hedef olarak öngürdüğüm Boll alt bandına ulaştığı için kapatmayı öneriyorum. USDJPY paritesi dün grafik olarak gösterdiğim hedefe ulaşarak kapandı ve son derece kayda değer karlar realize oldu. Bu ikilide henüz bir önerim yok.

ŞEKER hala yön bulmaya çalışıyor. Dün yukarı doğru güçlü bir deneme yapıp red gördü. Bu durum boğalardan ziyade ayıların baskın olduğunu gösteriyor. Ancak vadeli kontratlarla satmak için 50 günlük ortalamanın altını istiyorum.

PAMUK çıldırmıştı, hala da çılgın... geri çekildim izliyorum.

KAHVE nin beni biraz şaşırttığını itiraf etmeliyim. Beklediğimden güçlü bir şekilde çıkışını devam ettiriyor. Şimdilik bir önerim yok.

KAKAO da beklemediğim bir şekilde süper bir çıkışla dünü bitirdi. Bu gün biraz satıcılı aşma olasılığı çok yüksek. Ancak açılışta ofis dışında olacağım için herhangi bir pozisyonum olmayacak.

TAHIL KOMPLEKSİ n de USDA verilerinden sonra mısır hariç diğer ikisinde satış geldi. satışların hareketli ortalamaya kadar gelmesi halinde alış yapmaya bakacağım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder