8 Şubat 2011 Salı

080211 - vadeli kontratlar

Dün satıcılı başlayan PETROL piyasası satıcılı devam ederek %2,3 satışla günü kapadı. Henüz indikatörler karışık durumdalar. Haftalık grafikler satış gösteriyorlar, ancak fundamental faktörler satışı desteklemiyor. Kaldı ki iki hafta önce trend kanalının alt desteğini kullanarak ciddi bir yukarı yapan fiyatlar için bu sefer de desteklere yaklaştık. Dün yapılan alışlara bu gün de ekleme yapılabilieceğini düşünüyorum. Ancak burada en garantili bulduğum yöntem put opsiyonu satarak alış hedeflemektir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

DOĞAL GAZ da dün satış görenlerdendi; %3,73 eksiyle kapandı. Doğrusu bu tür bir sert hareketi tetikleyecek bir haber-veri bulamadım. Sanırım trade bandının altını göstermek istediler. Bu sabah doğal gaz için incelediğim grafiklerde ilginç bir görselliğe rast geldim; bant şeklindeki indikatörlerin hemen hemen hepsi dünkü sert satıştan sonra al verdi. Hatta son bir senede kaldıraçsız olarak %16,45 kazandıran indikatör al verdi. Bununla aynı durumda olan 3 indikatör sayabiliriz. Daha önce alım yapmayanlar mevcut seviyeler olan 4,114 civarından az sayıda kontratla alış deneyebilirler. Daha önceden alış yapanlar ise aktif fiyatlardan ortalama yapabilirler.

DOLAR ENDEXİ beklediğim gibi dün ve bu gün satıcılı. Önerimle açılan uzun pozisyonlara kar stopu bırakılmasını tavsiye etmiştim, sanırım kar stopları çalışacak.  Ancak geri çekilmelerde alış pozisyonu açmak için tekrar takibe geçiyorum. Henüz pozisyonum yok.

ALTIN için 1350/60 aralığının güçlü direnç olduğunu yazmıştım, bir kaç kere bu seviyeleri denedi, bu gün de test ediyor. Kırabilirse alışlar hızlanacaktır. Ancak bu seviyeden gelebilecek satış baskısı ilk etapta 1340 ı gösterebilir. GÜMÜŞ o kadar güçlü ki, altının 5 keredir denediği hareketli ortalamaları 1 kerede kırıp geçti. 29,80-30,00 arasında daha önce çalışan bir direnci var. Geçtiğimiz hafta gümüşe özel yazdığım tavsiyeye uyarak alanlar mevcut seviyelerden pozisyonlarını küçültebilirler. Yeni pozisyon için önerim yok. Ama yukarı atakları gün içi satış için kullanabilirim.

Pariteler tarafında ise dolara bir türlü teslim olmayan majörler var. Aşağıda bir analizden yaptığım alıntıyı göreceksiniz;
China has been riddled with rising inflationary pressures and has been forced to react through a tighter monetary policy. Another rate hike from the PBOC could therefore be around the corner and generally, these moves are not taken as an overall global macro risk positive. There is an inverse correlation between China rate hikes and overall growth, and we would expect to see currencies come broadly under pressure against the US Dollar should the PBOC move again over the coming days.
Bu yazıya göre eğer Çin Merkez Bankası faiz yükseltecek olursa bundan en çok usd faydalanır diyorlar. Bu olasılığı göz ardı etmemekte fayda var.

Diğer yandan EURUSD paritesinin haftalık grafiklerinde 2 haftadır satışa dönme işaretleri görünüyor. Bu durum bu hafta satacağız demek değildir tabi ki, hatta bu hafta dead cat bounce gibi yukarı sert ataklar da görebiliriz. Önemli olan haftyı nasıl kapatacağı. Bu nedenle yukarı atatkları satışla karşılama tarafından trade etmeyi daha doğru buluyorum. haftalıklara benzer şekilde bazı önemli indikatörler de satış vermişler. Bu gün için 1,3650 denemeleri benim için satış şansı olabilir. STERLİN tarafında ise faiz arttırımı ile ilgili güçlülük durumu devam ediyor. Ancak çeşitli yazılarda bu durumun fiyatlandığını okudum. Benim fikrim ise eğer faiz artırımı gelirse en azından 100 pps daha yukarı atabileceği yönünde. Perşembe günü BOE kararı gelecek. Diğer yandan eğer faiz arttırım kararı gelmezse o zaman GBPUSD paritesinde kıyım olabilir. AUDUSD paritesi güçlü duruşunu korusada kısa vadede satış baskısını ile karşılaşabileceği seviyelere gelmiş durumda. Vadeli kontratlar şu anda 1,0135 ten geçiyor. 1,0170 yaparsa bu gün için iyi bir satış yeri olabilir. NZDUSD paritesinde dün indikatörlerin satışta olması, ama hareketli ortalamaların destek vermesi nedeniyle pozisyon açmamıştım, bu sefer kazanan destekler oldu ve parite usd ye karşı harket yaptı. Vadeli kontratlar şu anda 0,7751 den geçiyor. Eğer 0,7800 yaparsa orada da satış tarafından trade etmek daha doğru olacaktır. USDJPY paritesi bir türlü bekledğim sert yukarı hareketi yapamadı. Ancak bu pozisyonu açarken bir haftalık süre planlamıştım. Bu nedenle hala taşımaya devam ediyorum. dün pozisyonarın birazını kapatarak hafiflemiştik zaten. Böylece riskimiz de azalmış oldu.

PAMUK dün tavan yaptı. Tekrar! Şimdilik sakince bekliyorum.

ŞEKER de hala izlemede. Burada opsiyon satış portföyü başlığıyla verdiğim öneriler altında, call opsiyonu satarak açtığımız pozisyon neredeyse full karda. Vade sonuna az kalmış olması nedeniyle kapatmadan sattığımız opsiyonların sıfır değere inerek maximum kazançla sonlanmasını bekliyoruz.

KAHVE satmak için daha güzel bir görünüm oluşturdu. Bu sabah açılışta da hafif satıcılı. Bu günün bu şekilde geçeceğni umuyorum. 249 lu seviyelerden geçiyor.

 KAKAO bu gün düzeltme yapmaya çalışarak alıcılı açıldı, şu anda 3242 lerden geçiyor, eğer bu gün içinde 3265 yaparsa satışla karşılanabileceğini düşünüyorum.

TAHILLARDA ise yarın gelecek veriler öncesinde bir risk almak istemiyorum.

1 yorum:

  1. Çin haberi ile aşırı satış gören PETROL alım için tekrar fırsat verdi. Ancak haberle gelmesi teknik göstergeleri şimdilik göz ardı etmemize neden oldu. Risk almak isteyen yatırımcılar az miktarda alım deneyebilirler.

    DOĞAL GAZ ise hafif satıcılı seyir yaparak almak isteyenlere daha iyi maliyetler sundu. Geçmişten elinde pozisyonu olanlar için bu fiyatlardan ekleme yapmak hem yukarıdan sattıklarını yerine koyma fırsatı hem de ortalamayı aşağı çekme fırsatı olarak değerlendirilebilir.

    Çin haberi geldiğinde ALTIN ve GÜMÜŞ te, kısa pozisyon taşıyordum, bu harekette pozisyonları realize ettim. Bundan sonrası için altında 1344; gümüşte 28,80 hedef olabilir. Cari fiyatlar 1350 ve 29,27.

    Paritelerde 0,7750 den NZDUSD de satış emirlerim çalıştı; başabaşa stop koyarak satışı bekliyoruz. Sabahki öneriler üzerine aynı yönde risk almamak için aud ve nzd arasında seçim yaparak nzd deye karar verdim. Ancak audusd de de satış yapsaydık karlı olacaktı.

    Genel olarak önerdiğim pozisyonları özetlersek; paritelerde dolara karşı kısa, petrol ve doğal gaz da uzun, kahve kısa.

    YanıtlaSil