23 Şubat 2011 Çarşamba

230211- vadeli kontratlar

Mevcut şartlar altında Geri çekilmelerde PETROL almanın doğru bir adım olacağını yazmıştım, ancak satışların $93,50 seviyesine kadar gerileyip oradan toparlayacağını beklememiştim. Sabırlı davranıp alan ve tutanlar şu anda kardalar. Bundan sonra petrol kontratlarında kar stopu koyarak yukarı çıkışları takip etmekte fayda var. Gün içi hareketlerde %2-3 lük salınımlar olduğu için bu gün alış satış seviyesi vermek istemiyorum. Genel konjonktür olarak petrol ve türevlerinde boğa piyasasının hakim olduğunu söylemekle yetiniyorum.

S&P500 ve diğer amerikan endexleri 50 günlük hareketli ortalamaya kadar geriledi. Nasdaq ise bu hareketli ortalamanın altına geldi. S&P ve DOW endexlerinin de hareketli ortalamaların altında kapanış yapması halinde satışların devam etme olasılığı yükselir. Ama dün hareketli ortalamaya vuran bu endexler bu gün artıda. Böyle bir durumda opsiyonlarla satışa yönelik pozisyonlar almak en doğrusu olacaktır.

DOLAR ENDEXİ dün yine beklentimi boşa çıkararak geri geldi. Stoplar hala çalışmadı, şimdilik yeni bir öneri yok.

EURUSD psikolojik olarak satış beklentisi içine soksa da gün aşırı avrupalı yetkiklilerin ağzından gelen yüksek enflasyon sözlerinden dolayı bir türlü geri gelmiyor. Ancak benim düşünceme göre zaten euro cinsinden borçlanan Avrupa ülkeleri açısından, yükselen euro faizlerinin hiç de hoş olmayacaktır. Bu nedenle AMB’nin faizleri yükseltmesi aslında zehirli ilaç içirmesine benziyor. 3 mart ta faiz toplantısı yapılacak, izleyip görecağiz. GBPUSD tarafında kötünün iyisi İngiltere göründüğü için şu anda gbp güçlülüğünü koruyor. Aşağıdaki grafikte görüleceği gibi uzun vadeli trend direncine gelinmesi nedeniyle yukarı atakların limitli kalacağını düşünüyorum.

AUDUSD paritesinde en son satışlardan sonra şimdilik bir konsolide olma süreci işliyor, bundan sonraki adım için şimdilik bekliyorum. NZDUSD de aynı şekilde satışlardan sonra nefes almaya çalışıyor. Bu gün için aşağı yukarı yönsüz salınım yapmaya devam edebilir. Pozisyonların geri kalanını da kapatıp beklemeye geçmek en iyisi. USDJPY dün gerilemesine rağmen bu gün satışlar alışla karşılanıyor ve piyasa dengeye geliyor. Şimdilik al önerisi veremiyorum, ancak yakından izlemeye devam ediyorum. USDCHF  paritesi dü beni şaşırtarak chf lehine devam atti, ancak bu gün momentum usd lehine dönmeye başlıyor. Gün içerisinde bir kaç gün taşımak üzere usd lehine pozisyon alınabilir.

PAMUK taban gitmeye devam ediyor, bu düzen bozulana kadar satış tarafından trade edilmeli. Opsiyonlarla pozisyon almayı daha doğru buluyorum, dileyenler bilgi almak için beni arayabilriler.

ŞEKER de dünkü alış önerimi devam ettiriyorum, ama burada potansiyel yüksek volatiliteden dolayı opsiyonlar daha doğru bir seçim olabilir.

Sonunda KAHVE ve KAKAO yukarı çıkarken biraz duraklama ihtiyacı hissettiler. Bu seviyelerden bir miktar geri çekilme olabilir. Her ikiside yukarı hareketlerini beklediğimden biraz erken yaptı. Bir kaç günlük geri çekilmelerin ardından tekrar alım için bakılabilir.

TAHILLARIN hepsinde son derece ciddi satışlar beklediğimiz üzere geldi. özellikle BUĞDAY fiyatları 200 günlük hareketli ortalamaya gelerek biraz çekilme yaptı, bu noktada alışlar denenebilir. SOYA 100 günlük ortalamanın hemen altında seyrediyor, orada biraz daha temkinli davranmak istiyorum. MISIR ise henüz almak isteyeceğim yerlere kadar gevşemedi.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder