16 Şubat 2011 Çarşamba

160211 - vadeli kontratlar

PETROL tarafında spekülasyon alış tarafından satışa kaymayı sürdürüyor. Dün opsiyon fiyatlamaları da piyasa görüşündeki kaymayı teyit eder şekilde değişti. Dün ve bu gün trend desteğine üstten baskı yapıyor. Haftalık grafiklerin satışa döndüğünü yazmıştım. 1.) Bu gün yukarı denemeler yaparsa daha önceden alınmış uzun pozisyonların kapatılabilir. 2.) şimdilik yeni vadede alış yapmayı düşünmüyorum. 3.) mart vade CLH1 petrol kontratları (22 şubat vade sonu) Nisan vade CLJ1 petrol kontratları arasında spread beklenmedil derecede açıldı ve dün itibarı ile bu spread geriledi. Biraz riskli olabilir ama vade sonuna bu kadar az zaman kala spread in bu kadar açılması normal değil, risk almak isteyenler CLH1 alıp CLJ1 satmayı deneyebilirler, ancak analiz ile bu fikri destekleyemiyorum. Diğer yandan opsiyon satarak aşağıdan kontrat almayı düşünenler için $80 seviyesinde yaklaşık yarım dolar prim elde etme şansı var. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

DOĞAL GAZ son 2 günde dip yaptığı seviyelerden %3,40 yükseliş yaptı. Bu hareket tamamen teknik görünüyor, öncesinde gelen satışı da şimdiki alışı da destekleyen bir fundamental veri yok. Henüz al veren önemli bir indikatör yok, ancak eğer yükseliş devam ederse bu gün sonunda indikatörler de alışa dönebilir. Bu şekilde bir teyit gelmeden girmek biraz erkencilik olabilir. fakat opsiyon ile alış tarafından 2-3 aylık pozisyon almak doğru bir fikir olabilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

DOLAR ENDEXİ için bir öncekinden pek de farklı görüşüm yok, hala alış tarafından trade etmek doğru yön olacak. Ancak son günlerde bir miktar geri ekilme beklediğimi yazmıştım. Bu gün paritelerde usd satış hareketi ile açıldık, bu nedenle dxy geriledi. 78,00 a kadar gerileme olursa alış denenebilir.

ALTIN fiyatlarında risk algısı nedeniyle (ve henüz sözü edilmiyor, hatta FED Bernanke olmadığını söylüyor ama piyasa başka telden çalışyor, enfalsyon korkusu) nedeniyle alım eğilimi devam ediyor. grafiklere göre henüz satış için herhangi bir neden yok, bu nedenle gün içi geri çekilmelerde altın almakda fayda var. GÜMÜŞ grafiklerinde ise aşırı yükselişten dolayı bir miktar yorulma göze çarpıyor. Bu dönemde gümüş fiyatları gün içi satışlarda altına göre daha sert düşebilir, çıkışlarda ise nispeten daha ağır kalabilir. Altın/gümüş rasyosuna baktığımızda son 2 aydır rasyonun ciddi anlamda gümüş lehine hareket ettiğini görüyorum. Gümüş grafiklerinde ki yorulma belirtileri ile bir pair trade imkanı göze çarpıyor. Aynı vadede aynı sayıda gümüş satıp altın almak önümüzdeki 2 haftalık süreçte para kazandıracağını beklediğim yapılardan birisi. Detaylar için beni arayabilirsiniz.

EURUSD paritesinde 1,3450 deki hareketli ortalama destekleri son derece iyi çalıştı ve alım önerdiğim seviyelerden 100 pips üzerinde kar yaptırdı. Bu sabah dedikodulara göre asya kapanışı öncesinde bir asya merkez bankası ve ortadoğu kaynaklı alış ile parite 1,3570 seviyesindeki interim direnç seviyesine yükseldi. Bu direnci kırması halinde 1,3615 bölgesine kadar yükselebilir. Ancak trade amaçlı baktığımızda henüz tetiklenmedi ama gün içi indikatörler satışa döndüğünde satış tarafından trade etmeye bakıyorum. GBPUSD güçlü yukarı hareketinden henüz bir şey kaybetmiş değil, ne yazık ki bu noktada şimdilik yanıldım. Yeni satışlar için şimdilik bekleyeceğim. AUDUSD ve NZDUSD paritelerinde hareketli ortalamar destek olarak çalışmaya devam ediyor, bu seviyelerden hafif alıcılar göze çarpıyor. Şimdilik yeni pozsiyona girmiyorum, ancak bu gün trade edecek olsaydım alış yönünden pozisyon alırdım. USDJPY paritesinde yükseliş orta vadede büyük olasılıkla devam edecektir, ama yakın zamanda bir geri çekilme gelebilir. Bazı indikatörler satış tetiklemiş durumda olmasına rağmen ben şimdilik jpy lehine bir pozisyon açmayı tercih etmiyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder