4 Şubat 2011 Cuma

040211 - vadeli kontratlar

PETROL dün yine kararsız seyirle hareket etti; 92,05-90,00 arasında oynadı. Ortadoğudaki gerginlik çözülmezse eninde sonunda altın fiyatlarında etkisini gösterdiği gibi petrolde de etkisini gösterebilir. Bu nedenle 85-87 arasından yaptığım alışları şimdilik taşımaya devam ediyorum.  Diğer yandan yeni pozisyon açmak isteyenler şu anda 91 den geçen petrolde daha önce alış için önerdiğim $90 ve $89,20 seviyelerinden alış emirleri bırakabilirler. Burada $88 ın altındaki bir kapanış fiyatların tekrar $85 leri görmek isteyeceğini işaret edeceğinden stop koyulmalıdır. Ancak orta-uzun vade için alınan pozisyonlarda hesap büyüklüğüne göre pozisyonu taşımayı ve yeni alımlar yaparak biriktirmeyi düşünebiliriz. Beklemeyi sevenler için ise ortalama 1 aylık vadede 80-85 aralığından put opsiyonu satarak alış için pozisyon kollamak da bir seçenek.

S&P500 1300 ün hemen üzerindeki dirençte düşmemekte direniyor. Bu oldukça ilginç bir durum. Geçenlerde bir yazı okumuştum, orada insanların GLD hissesi ile “kağıt altın” almak yerine DIA hissesi ile “kağıt varlık” almayı tercih ettiğini söylüyordu. Bu nedenle de hisse endexlerinin primli kaldığından bahsediliyordu. Ben yine de burada satış beklemeye devam ediyorum. Vadeli kontratlarla girmeyi riskli buluyorum, bu nedenle opsiyonlarla satış pozisyonu alarak gün içi veya bir kaç günlük salınımlardan etkilenmemeye ve işin başından potansiyel zararı belirlemeye çalışmayı daha mantıklı buluyorum.

DOĞAL GAZ indikatörleri dünkü hareketle biraz karıştılar. Dün son derece ilginç bir hareket yaşandı, stok verileri beklenenden daha düşük geldi; iktisadın temel prensiplerine göre (ben mühendislik okudum, sonradan tekrar okuyarak öğrenmeye çalıştım, pek anlamam aslında J) az olan şey daha pahallıdır. Ama dün doğal gazda satış vardı. Bu beklenmedik satış grafikleri biraz bozdu. Daha öncede verdiğim öneri ile açtığımız uzun pozisyonlara kar stopu koymuştum, bu emirler çalışarak karlı halde bizi dışarı attı. Mevcut durumda ABD deki sert kış şartlarını düşünerek terkar alım denemeye bakıyorum. Piyasa 4,354 şu anda, 4,320-4,300 aralığı bu gün için alış yerlerim olacak.  Ancak dün yazdığım hareketli ortalama konusunu unutmamak gerekli.


DXY de iyi bir zamanlamayla verdiğimiz öneri son derece güzel çalıştı.

Düşüşün yavaşladığı sinyallerini hafta başında vermiştim. Dünkü hareket majör bir dönüşün başlangıcı olmayabilir, ancak yine de bize para kazandıracak. Son 2 günde alınan vadeli kontrat pozisyonlarında başabaş seviyesine stop emri koyarak ilk etapta 78,50 seviyesi hedeflenebilir. Yeni alım yapacaklar için ise şu anda 77,85 geçen dxy için 77,50 lere alış emri bırakılabilir.

ALTIN ve GÜMÜŞ Mısır da islami grupların başa geçmesi halinde İsrail ile olan barış anlaşmasını bozacaklarını açıklmaları üzerine dün sert yükselişler yaptı. Ne yazık ki ben bu yükselişi alamadım. Altında alıcılı olmak bu hareketten sonra daha anlamlı oldu.

EURUSD paritesinde “ya kırılırsa aşağı doğru” düşüncesi dün Trichet’nin de konuşması ile doğru çıktı. Tabi bu işin şakası, diğer yandan bu paritedeki gerilemenin bir devlet yetkilisinin sözleri ile tetikleneceğini düşünüyordum, bu noktada Trichet imdada yetişti. Bundan sonra yine gelecek veriler eşliğinde paritenin aşağı kaymasını bekliyorum. GBPUSD tarafında ise ciddi güçlülük devam ediyor. her ne kadar dün satış gördüyse de, daha öncesinde çıkan faiz arttırımı dedikoduları nedeniyle satışlar cılız kalıyor. Ancak diğerlerine karşı usd değer kazanmaya devam ederse bu paritede de erime olacaktır. AUDUSD ve NZDUSD için henüz bir önerim yok, aud aşırı güçlü, nzd ise kararsız. Diğer yandan USDJPY deki usd lehine pozisyon açma önerim devam ediyor. Bu konuyu dünkü yazımda daha detaylıca yazmıştım.

PAMUK ve ŞEKER süper alıcılıdan süper satıcılıya döndü. Ne değişti? Hemen hemen hiç birşey, ama şeker yine de 1 günde %10 satış gördü. Bu kadar volatilitede yapılacak en iyi iş opsiyonları kullanmaktır. Detaylar için beni arayabilrisiniz.

KAKAO dinlenme dönemine girdi. Bu noktada yukarıdan call opsiyonu satarak gelir elde edilebilir ve daha yukarılardan short olma hedefi güdülebilir.

KAHVE hala çok yukarılarda ve daha yukarı gitmeyi deniyor. Eğer başaramazsa kısa süreli olarak satıcılı olmak istiyorum.

TAHIL KOMPLEKSİ hız kesmiş olabilir, ama yine de satmak için gerek ve yeterli şartlar oluşmadı. Bu yüzden bekliyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder