17 Şubat 2011 Perşembe

170211 - vadeli kontratlar

Bu sabah ilginç bir habere uyandık; 2 İran savaş gemisinin Akdeniz üzerinden Suriye’ye doğru yolda olması ve İsrail’in bu konuya müdahale edebileceği yönündeki açıklamaları petrol fiyatlarının biraz canlanmasına neden oldu. Gün içinde bu konudaki gelişmeleri takip etmek gerekir. Ancak yine de petrol fiyatlarının kısa vadede kuzeye gideceğini söylemek için henüz erken. Bu gün eğer herhangi bir nedenden dolayı $86 ın üzerine atarsa o zaman yukarı doğru kapıları aralamış olabilir. Diğer yandan gün iç trade etmek isteyenler için $84-83 arasına kayarsa alış; $86-86,70 arasına yükselirse satış denenebilir. Dün önerdiğim opsiyon satışı hala aktiftir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

S&P500 endexinde (artık %10 lardan bahsedemiyorum, aslında bu bile büyük satışın habercisi olabilir) tekrar bir satış gelmesi muhtemeldir. Henüz satışı tetikleyecek herhangi bir geçerli fundamental yok, ancak teknik olarak bazı indikatörlerde tekrar yorgunluk belirtileri göze çarpıyor. Bu noktada satışın zamanlaması ve büyüklüğünü henüz kestiremediğim için opsiyon stratejileri ile satış yapılabileceğini düşünüyorum. Detaylar için beni arayabilirsiniz.

DOĞAL GAZ kuzeye yüz çevirdi ama dün de bahsettiğim gibi henüz teyit gelmeden almak erken davranmak olur; nitekim dün satıcılı bir gündü. Şu anda NGH1 kontratı 3,922 den geçiyor; 3,890 alış için uygun bir yer olabilir. Ancak bu gün bizim saatimizle 17:30 da doğal gaz stokları gelecek; bu veriyle fiyatlarda spekülasyon artabilir. Burada da daha önce yazdığım üzere 2-3 aylık dönemler için opsiyon stratejileri denenebilir.

DOLAR ENDEXİ henüz alış pozisyonları oluşturmak istediğim 78,00 seviyesine gelmedi, beklediğim gibi biraz geri çekilme yapıyor, hedeften almayı planlıyorum. 77,55 stop olabilir. doğrusu orta-uzun vadede de olsa bu pozisyonun para kazandıracağını düşünüyorum, ama kaldıraçlı trade disiplini gereği stop koymayı unutmamak gerekir. Diğer yandan 77,55 in altına inerse tekrar yukarı yapması biraz zaman isteyebilir. Bu nedenle stop koymayı unutmamak gerekli.

ALTIN için geri çekilmelerde almayı önermiştim, bu yöntem şimdilik iyi çalışıyor, ancak 1390 ın hemen öncesinde ayılar piyasada etkin olabilirler. Bu nedenle long pozisyonlarda 1390 a yaklaşırken bir miktar hafiflemekte fayda var. Yeni pozisyon açmak için 1390/95 arası satış için nispeten güvenli olabilir. Almak için ise 1375 i takip etmek gerekli. GÜMÜŞ konusunda aşırı sert hareket potansiyeli nedeniyle şimdilik geri çekiliyorum. Ancak dün yazdığım altın-gümüş spread trade denenebilir.

EURUSD paritesi dün öngörülen 1,3615 seviyesinin hemen önünde 1,3607 ye kadar yükselip geri gelmeye başladı. Satış noktası olarak önerdiğim seviye şimdilik iyi çalıştı. Satanların başabaş seviyelerine stop koymalarını öneririm. Satmayanlar için ise yeni satış başlatmak için 1,3580/90 iyi seviyeler olabilir. GBPUSD paritesi dün son derece karışık bir grafik oluşturdu. Tekrar satışa dönebileceğini düşünüyorum, ama şimdiden seviye belirlemek için yeterli ip ucu göremedim. AUDUSD ve NZDUSD paritelerinde bir kaç gün süren satışı yakaladıktan sonra fiyatların konsolide olma ve/veya düzeltme yapma sürecinde şimdilik pozisyona girmek istemiyorum. ancak gün içinde bir sinyal yakalarsam tekrar yazarım.

ŞEKER tarafında konsolidasyon sürüyor, ayılar veya boğalar henüz üstünlük sağlayamadı. Böyle olacağını bilebilseydim işe yarayacak bazı opsiyon stratejilerini uygulayabilirdik, ama fiyatların bu kadar duracağını ummuyordum doğrusu. Şu anda 28,80 den geçiyor, eğer 27,00 ye doğru sarkarsa kısa vadeli alım denenebilir. Ancak satışların 24-23 aralığına kada sürmesi halinde opsiyonlarla orta-uzun vadeli alım için çok iyi bir fırsat elde edebiliriz.

PAMUK bu gün de tavan yaptı!! Süper riskli olmasına rağmen para kazanmak mümkün, fakat yüksek maliyetli bir hedge gerektirebilir. Koruma almadan işlem yapmak ise bu enstrümanda şu anda tercih etmeyeceğim bir seçenek.

KAHVE 3 gün boyunca sert yukarılar denedi ama başaramadı, bu durum satış gelme olasılığını arttırıyor. Uzun vadede fiyatların yukarı çıkma olasılığı çok yüksek, ama yakın zamanda bir düzeltme bekliyorum. Dileyeneler opsiyonlarla, dileyenler vadeli kontratlarda 261 civarındaki aktif fiyatlardan satış deneyebilir.

KAKAO ise kahvenin aksine bu gün alıcılı açıldı. Son zamanlarda gördüğü en yüksek seviyelerde olmasına rağmen henüz satmak için herhangi bir işaret yok. Almak için ise beklemeyi tercih ediyorum.

TAHIL KOMPLEKSİ beklediğim satışı yaptı. Hatırlarsanız bir süredir satış gelirse almak istediğimi yazıyordum. Artık mevcut fiyatlardan azar azar almaya başlanabileceğini düşünüyorum. Detaylar için görüşebiliriz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder