23 Şubat 2011 Çarşamba

240211 - vadeli kontratlar

PETROL tarafında yüksek tansiyon devam ediyor, ancak yukarı gidişler yavaşlayabilir. Eğer bu seviyeleri geçici olarak tavan yaparsa son çıkışın %38,2 lik geri çekilme seviyesi olan $95 a kadar gerileyebilir. Söz konusu geri çekilmeden önce mevcut fiyatlarda konsolide olması halinde yakın vade opsiyonlarda call opsiyonu satışı denenebilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

S&P500 vadeli kontratlarında fiyatlar bahsettiğim hareketli ortalamaların altında kapanışlar yaparak satış için istediğim şartlardan bazılarının oluşmasını sağladı. Şu anda 1308 lerden geçen fiyatlar büyük olasılıkla 1275 bölgesine kadar gerilecek. Geçen sefer bu tür bir hareket beklediğimde istediğim kadar geri gelmemişti, bu nedenle satışlar için hedef konusunda temkinli davranacağım, çünkü satışların tamamen teknik nedenlerle geldiğini, temelde herhangi bir değişiklik olmadığını düşünüyorum. Opsiyonlar yine favori enstrümanım.

DOĞAL GAZ için geçtiğimiz günlerde al önerisi vermiştim, yavaş yavaş da olsa fiyatlar kuzeye yönlenmeye başlıyor, burada hedef ilk başta 4,105 te bulunan hareketli ortalama direnci, ardından 4,800-3,866 arası düşüşün %38,20 lik geri çekilmesi olan 4,223. Alış pozisyonu alan yatırımcılar için stop seviyesi 3,686 olabilir.

DOLAR ENDEXi beni şaşırtmaya devam ediyor. Avrupa’dan beklenen faiz arttırımı nedeniyle euro ve diğer para birimleri doları paçavraya çevirmeye devam ediyor. Ancak geçtiğimiz ay İngiltere’den hasretle beklenen faiz arttırımı gelmemişti, hatırlarsanız. 3 Mart taki AMB toplantısında da bir faiz arttırım kararı gelmeyeceğini düşünüyorum. Ancak piyasa şimdilik benimle aynı fikirde değil ve piyasayla kavga edilmez. Stop seviyemize yaklaştık.

 EURUSD az önce yukarıda bahsetiğim nedenlerden dolayı risk iştahını koruyor ve yukarı bakıyor. Ancak faiz arttırımı gelmeyeceğini beklediğim için fiyatların yukarı gitmesi halinde gelecekte euro yu dolara karşı satmak istediğim seviyelerden ve satmak isteyebileceğim tutarlarda kalmak kaydıyla call opsiyonu satarak prim toplamaya ve gerekirse eurusd paritesinde satış yapmaya hazır olmak mantıklı bir pozisyon gibi geliyor. detaylar için bana dönebilirsiniz. GBPUSD de tıpkı euro gibi yukarı ataklar deniyor, ama henüz kritik seviyeleri kırmadı. Eğer 1,6300 bölgesinin üzerinde kapanış yaparsa alışların devam etme olasılığı var. (benzei bir durum euro da da var ama bu durumun mevcut şartlarda gerçekleşeceğine inanmıyorum). Yine de şimdilik gbpusd paritesinde satış başlatmak için emin olamıyorum. Tıpkı geçtiğimiz günlerde S&P 500 endexinde olduğu gibi, ancak denemeler bazında bu paritede ufak satışlar denenebilir ve kara geçen pozisyonlarda başabaş seviyesine stop konulabilir. AUDUSD paritesinde henüz bir yön kestiremiyorum o yüzden şimdilik izliyorum. NZDUSD ikilisi beklediğim gibi konsolide olmaya çalışıyor (range trading diyorlar). Bu durum gün içi trader ları için iyi bir fırsat. Ben olsam, bu pariteyi gün için trade edeceksem bu günlerde sadece alış yönünden trade ederdim. Diğer pariteler usd ye karşı atağa geçtiklerinde nispeten daha fazla satış görmüş olan nzd alışlarda daha fazla tepki verebilir. Dün ve bir önceki gün böyle bir önerim yoktu, çünkü o sert düşüşlerden sonra bir kaç gün konsolide olup toparlanması ve hareketi sindirmesi gerekiyordu. Bu gün yukarı atakları almak için iyi bir zaman olabilir. JAPON YENİ  şaşırtıcı bir şekilde usd ye karşı güçlenmeye devam ediyor. Bu durumda aşağıda da göreceğini daralan üçgenin alt sınırına kadar inme olasılığı çok yüksek. Bu hareketin ardından tekrar yukarı dönmesini bekliyorum.
Üçgenin alt bandında bir opsiyon oyunu düşünülebilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz. Dün İSVİÇRE FRANGI nda usd lehine pozisyon alınabileceğini yazmıştım, ama böyle bir hareket için herhangi bir teyit alamadığım için girmemiştim. Bunun doğru karar olduğunu görüyorum. Diğer yandan bu gün bazı indikatörlerim usd lehine sinyaller vermeye başladılar, ancak teyit etmek için henüz erken, kapanışta print edilecek, yani grafiklere yansıyacak görünümü incelemek daha doğru olacak. KANADA DOLARI nı anlamakta güçülük çekiyorum. Zaman zaman grafikleri çok net sinyaller veriyor, o zamanlarda ufak pozisyonlar için öneriler veriyorum, ama temel analiz tarafında bu pariteyle ilgili olarak tatmin edici bir yorumum yok. Grafikler geçtiğimiz hafta al vermişlerdi, ve alsaydık dün 100 pips yapmıştık. Ama bu trade in dışında kaldım, şimdilik izliyorum.

Çılgın PAMUK  satışta devam ediyor. şu anda 177 lerden geçiyor ve ilk etapta son koşusunun geri çekilmesi olan 170 lere kadar gelme olasılığı çok yüksek.

Bu gün ŞEKER i izleyerek vadeli kontratlarda alış deneyebilirim, bunun için nedenlerim fiyatların 100 günlük hareketli ortalamaya gelmiş olması ve zirveden düşüş hareketinde ilk dalganın sonlarına gelinmiş olması, ancak dalganın sonunun teyit edilmesi için bu günkü kapanışı görmek daha doğru olacak.

KAHVE dün çok net bir şekilde satıcılı kapandı; %2,35. Satışların ilk olarak 258 deki 50 günlük harketli ortalamaya kadar devam etmesi beklenebilir. Diğer yandan matematik olarak satışlarda hedef 235 görünüyor ama şu anda buna çok şans veremiyorum.

KAKAO da alışlar dün de devam etti. Bu kadar güçlü bir alım dalgasında sat önerisi vermek istemiyorum, ancak aşağıdaki grafikte de görüleceği gibi fiyatlarla momentum arasında son derece ciddi bir negatif uyumsuzluk var. Bu durum bir trader ın satması için en iyi göstergelerden birisidir. Diğer yandan sürekli takip ettiğim önemli bulduğum bazı indikatörler dün kapanış ile satış işaret etmeye başladılar. Analitik olanlar bizim saatimizle 11:00 de açılış fiyatından satış yapıp 3762 ye stop koyabilirler. İlk hedef 3280 olarak hesaplanıyor.

TAHILLAR tarafında dün BUĞDAY bahsettiğim 200 günlük hareketli ortalamadan yukarı tepki yaptı ve 760,50 ye kadar geldi. Bu hareketin ilk aşamada 780 bölgesine kadar devam edebileceğini düşünüyorum. SOYA önceki satışlara iyi tepki veren bir diğer tahıl. Ancak bu sabah tekrar satışta. Grafiklerin al tetiklemesi ile mevcut fiyatlardan (1301) alış denenebileceğini düşünüyorum. Hedef 1350 olacaktır. MISIR yeteri kadar gevşemediği için şimdilik izliyorum. Son olarak; bu gün ve yarın Amerika’dan hasat raporu gelecek. Bu raporda hangi ürüne ne kadar ekim alanı ayrıldığı gibi önemli bilgiler açıklanacak. Fiyatlar üzerinde etkili olabilir, pozisyon alırken bu durumu göze almak gerekli.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder