7 Şubat 2011 Pazartesi

070211 - vadeli işlemler

Bu sabah asya seansından PETROL’ü %0,33 aşağıda 88,60 lardan devralıyoruz. Bu gerilemenin alış fırsatı olarak kullanılabileceğini düşünüyorum. Ortada kuzey afrika daki gibi bir risk varken petrolün fundamental olarak çok büyük bir çözülme yaşayacağını sanmıyorum. Dahası $94-$73 arasında oluşturulan fibo seviyelerine göre 88,80 de destek bulunuyor. Bu nedenle mevcut seviyeler alım denemek için uygun olabilir.

DOĞAL GAZ Cuma akşamından Pazartesi sabahında anlamsız bir düşüşle başladı doğrusu bu alım fırsatı olarak da kullanılabilir. Ancak indikatörler henüz karışık; yapılacak alışlara stop konmasını önemle hatırlatırım.

DXY geçen haftaki yukarı denemesinden sonra bu gün biraz hız kesti. USD nin çok iyi olduğundan veya diğer majörlerin kötü oladuğundan değil, ama marketin düzeltme yapma isteğinden dolayı 1-2 günlük dinlenmenin ardından şu anda 77,96 dan olan dolar endexinde 79 ları deneyebileceğimizi düşünüyorum. Burada alış önerdiğimde alanlar mutlaka uygun yerlere kar stopu bırakmalılar, aksi taktirde bu 1-2 günde yapacağı bir düzeltme pozisyonları zarara sokabilir. Diğer yandan bu günlerde pozisyon açmak isteyenler vadeli kontratlar yerine opsiyon stratejilerini tercih ederlerse daha doğru olabilir.

ALTIN fiyatları için Mısır’daki karışıklık yukarı riski olan bir faktör. Diğer yandan teknik olarak da 1350/60 aralığında bazı hareketli ortalamaların yığıldığını görüyorum. Yukarı denemeler bu seviyelerde sınırlı kalabilir. Diğer yandan GÜMÜŞ geçtiğimiz hafta hazırladığım kısa analize uygun olarak hareket etti ve son derece primli bir şekilde yükselmeye devam ediyor. alış tarafından trade etmeye devam.

EURUSD paritesi tarafında 22 günlük exp hareketli ortalama düşüşü şimdilik durdurmuş gibi görünüyor. Bu gün yukarı denemeler olabilir, ancak bunları şimdilik satış fırsatı olarak görmeyi daha doğru buluyorum. GBPUSD ikilisi hala faiz arttırım dedikoduları nedeniyle son derece primli. Ancak diğer paritelere satış gelirse gbp de çok güçlü duramayabilir. Ancak şimdilik satış haberi vermiyorum. USDJPY ikilisindeki pozisyonumuz kontrat başına yaklaşık $2,000 karda. Bizimle birlikte pozisyon açanların bu seviyelerden pozisyonlarının yarısını kapatmalarını öneririm. Çünkü daha önce bahsettiğim hareketli ortalama yığılmaları etkin çalışıyor, bu seviyelerden hafiflemek, riski azaltmak ve kar almak iyi bir hareket olur. NZDUSD paritesindeki satışlar şimdilik biraz yavaşlamış görünüyor. Orada da iyi çalışan hareketli ortalamalar var. Ancak indikatörlerin genel itibarı ile hala ala dönmediği için bu paritede de satıcılı olmayı daha doğru buluyorum.

PAMUK Cuma günü oldukça hareketliydi. Doğrusu ben satış yaparak piyasaya dahil oldum, ve fiyatlar aşağı gelince başabaşa stop koydum. Oldukça güzel karlı bir pozisyondan sonra geri çekilde ve başabaştaki stopum çalışarak zararsız çıktım. Bir kez daha iyi bir zamanlama yaptık, ama piyasa bize teslim olmak istemedi. Bu gün ise pamuk alıcılı görünüyor. Ancak sert ve derin satışların gelmesi ve o şekilde kapanışlar yapılması burada bir düzeltmenin kokularını getiriyor. Henüz pozisyon almıyorum, fakat opsiyonlar hala potansiyel teşkil ediyor.

ŞEKER deki sert satışların ardından Cuma ve şimdilik bu gün alıcılı piyasadayız. Burada da hareketli ortalamaların çalıştığını görüyoruz. İndikatörler karışık, %10 luk aşağı hareketle satışa dönen indikatörler hala satışta, ama erkenciler ala dönmek istiyorlar. Ancak yıllık bazda genel yönü yukarı olarak görmeme rağmen kısa vadeli olarak satış denenebileceğini düşünüyorum. opsiyonlar burada bize yardımcı olabilir.

KAHVE oldukça ciddi prim yaptı. Önümüzdeki günlerde bir miktar kar satışı gelmesi muhtemel. Şu anda 252,50 den geçiyor. İlk olarak 242 civarındaki ortalamalara kadar kayabilir. Bu seviyeler alış yönünde pozisyon açmayı düşünebileceğimiz ilk bölge.  Eğer daha aşağı gelirse 232/230 aralığı alış için ikinci bölge. Ancak bu seviyenin altındaki kararlı bir kırış görünüşü orta vade için satışa çevirebilir. Diğer yandan fiyat aşağı geldikçe opsiyon satarak prim toplamak ve gerekirse de aşağıdan alışları yapmak orta-uzun vadede para kazandırma olasılığı son derece yüksek alternatifler olabilir. Detaylar için beni arayabilrisiniz.

KAKAO da ise call opsiyonu ile satış önerim şimdilik son derece iyi çalıştı. Takip edenler bilir, zaten bir süredir kakao da fiyatların gerileyebileceği konusunda görüşlerim vardı. Burada satışa katılmak için hala geç değil, eğer yukarı düzeltme yaparsa satışla karşılayabiliriz.

TAHIL KOMPLEKSİ tarafında hala satışlar gelmedi, ancak yükselişler de oldukça yavaşaldı. Yine de satmak benim için fazla riskli olacak. Ayrıca bu hafta gelecek olan Amerikan Tarım Dairesi raporu tahıllarda hareketliliğe neden olabilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder