14 Şubat 2011 Pazartesi

140211 - vadeli kontratlar

PETROL Mısır’da stresin geçici olarak dağılması ile Cuma gününü ciddi bir satışla kapatarak 3 hafta önce sert yükseliş yaptığı 85,30 seviyesine kadar geriledi. Ancak bu desteğin daha önce çalışmış olması tekrar çalışacağını garanti etmez, keza geçen hafta petrolün haftalık grafiklerinin satışa döndüğü konusunda uyarmıştım. Bu nedenle mevcut şartlar desteğe gelinmesi benim için iyi bir alış noktası teşkil etmiyor. Diğer yandan 26 ocak tarihinde opsiyon satarak petrol alım önerisi şimdilik son derece iyi çalışıyor. Henüz bu tür bir pozisyonu uygulamayanlar için aynı tarzda pozisyon almayı önerebilirim. Ancak bu strike seviyelerini değiştirmek gerekebilir. Detaylar için bana dönenebilirsiniz.

DXY tarafında 78,50 nin altında yapılacak alışların ilk etapta 79 seviyesinden bir kısmı kapatılabilir. Geri kalanı için ise 79,80 direnci beklenebilir. Burada da opsiyon stratejileri para kazandırabilir.

ALTIN geçtiğimiz Cuma günü için verdiğim bant limitlerinin yanına bile yanaşmadı. Bu nedenle altında pozisyon alamadım. Gün içi sert hareketler hariç şimdilik altında vadeli kontratlarla trade önerim yok. GÜMÜŞ gücünü korumaya devam ediyor, bu şartlar altında gün içi satışları alışla karşılamayı daha mantıklı görüyorum. 29,70 – 29,30 alış denenebilecek seviyeler.

Pariteler tarafında zaten bir süredir satış tarafından trade i öneriyordum. Bu sabah da majörlerde USD lehine kayded eğer bir hareket var, öyle ki daha avrupa seansında EURUSD paritesinde daha önceden işaret ettiğim hareketli ortalama desteklerine gelindi. Bahsedilen destekler Cuma günü iyi çalışmıştı.Sabahtan bu yana 100 pips satış gören eurusd paritesinde 1,3450 bölgesi intraday alım için uygun bir seviye olabilir. buradan yapılacak alımlarda 30 pips kar hedefi güdülebilir. GBPUSD tarafında ise satışların hızlanarak devam etmesini bekliyorum. Şu anda 1,6015 geçiyor ve ilk hedef 1,5900 olacaktır, ardından 1,57 lerdeki hareketli ortalama destekleri gelecektir. AUDUSD paritesinde kar stopları çalışarak pozisyonlar kapandı. buradaki hareketli ortalamalar iyi çalıştı. Bundan sonra tekrar satmak için ortalamaların altının teyit edilmesini bekleyeceğim. Almak için ise henüz paritelerde gerekli gücü göremiyorum. NZDUSD paritesi de beklediğim gibi boll bantlarının alt sınırına gelerk destek bulabileceği bir bölgede bulunuyor. Geçtiğimiz hafta sat önerisi verdiğim bu paritede bu sabah pozisyonları karla kapatıyorum. USDJPY paritesinde geçen hafta hedeflerimize ulaşmıştık. Bu gün için hem eylül ortalarından çizilen diagonal direnç hem de hareketli ortalamalar nedeniyle biraz gerileme görmemiz muhtemeldir. Nitekim bu ikilide usd lehine pozisyonumuzu tetikleyen daralan üçgen alt tarafta iyi çalışmıştı, şimdi de üst tarafta çalışıyor. Ancak bu üçgenin yukarı doğru kırılacağını düşünüyorum, bu nedenle gerilemeleri alış için kullanma tarafındayım. USDCHF  ikilisinde de usdjpy ye benzer bir durum var, ancak bahsi geçen üçgeni yukarı kırdı. Boll bandı ile bir miktar satış görebilir, ancak orada da usd lehine pozisyon almak için fırsat olabilir. çok sıklıkla yazmadığım diğer bir parite olan KANADA DOLARI son günlerde usd ye karşı aşırı güçlendi. Şu anda bulunduğu spot 0,9878 seviyeleri destek bulduğu bölgeler. Gün içi aşağı denemelerde bu ikilide usd lehine pozisyon almak gerektiğini düşünüyorum. Ancak vadeli kontratlar spotun tersi olduğu için kontratlarda satış tarafından trade edilmeli.

ŞEKER hala satışları teyit edemedi, vadeli kontratlardan ziyade opsiyonlarla pozisyon almayı daha doğru buluyorum. Ancak şu anda yönsel bir öngörüm yok. Her ne kadar ayı lar bu piyasada daha baskın görünselerde şimdilik izliyorum.

PAMUK bu gün hafif eksili, risk almak isteyenler 184,40 lardan geçen mayıs kontratlarında satış deneyip 135,50 leri stop yapabilirler. Diğer bir olasılık dünün kapanışı olan 185,50 ye günlük satış yazıp gerçekleşirse 187 ye stop koyabilirler. Kar hedefini açık bırakmak gerekir.

KAHVE bu gün de ısrarcı tavrını koruyor ve satışlara direniyor. Yukarı gideceğini düşünüyorum, ama öncesinde bir miktar satış yapması yukarı çıkışı daha sağlıklı kılacaktır.

KAKAO da kahve gibi son derece güçlü duruyor, sanırım bu ikili beni yanılttı. Şimdilik izlemek istiyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder