20 Ocak 2011 Perşembe

200111 - vadeli kontratlar

PETROL range trading de denen bant hareketine devam ediyor. Güçlü duruşu bu gün ve dün bozulmaya başlıyor. Daha önce  92,50 direncinden bahsetmiştim, orayı kıramadı. Görünüşe göre ilk aşamada CLH1 mart kontratı $90 seviyesini deneyecek; şu anda 91,20 lerden geçiyor. Gün içi trade edecekler bu durumu göz önünda bulundurmalılar. Ayrıca bu gün, petrol stokları verisi gelecek. Beklentilerden sapmalı gelirse rakamlar petrol fiyatlarında hareketliliğe neden olur. Bu nedenle saat 18:00 de petrole dikkat!

DOĞAL GAZ ‘da alıcılı taraftan trade etmenin daha doğru olacağını belirtmiştim. Son zamanda futures kontratlarında düşüşlerde iyi yerlerden alarak yukarıdaki bant direncinden satarak 3 round iyi trade oldu. Önerimiz üzerine son round yapılan alışlar bir önceki round gibi 4,70 civarından kapatılabilir. Fazla sayıda futures kontratı alanlar veya UNG hissesi ile doğal gaz alımı yapanlar futures için 4,70; UNG için 4,60-70 seviyelerinde 2/3 oranında hafifleyebilirler. bu önerimiz bir önceki roundda çok iyi çalışmıştı.

Kıymetli madenlerde genel olarak güçsüzlük göze çarpıyor. Gün içinde yukarı denemeler yapıyor, ama gücü çabuk tükenerek geri geliyor. ALTINDA 1,355; GÜMÜŞTE 28,10 destekleri kırılmadıkça gün içi satışlarda alış denenebilir. Sert yukarı hareketleri de sabırla bekledikten sonra satışlar iyi çalışacaktır. Ama unutmayın; desteği kırarken “ ben kırdım, gidiyorum” demez. Bu nedenle mutlaka stop koymayı alışkanlık haline getirin.

EURUSD paritesi süpriz yapmayarak 1,3500 olarak verdiğim hedefi gördü ve enerjisi şimdilik tükendi. En son yazdığımda 35 leri görebileceğine rağmen 1,3440 lardan satış önermiştim, bu pozisyonlar önce zarara geçip sonra karlı hale geldiler. Karlı pozisyonları kapatmak korumacı bir yaklaşım olacaktır. Diğer yandan eğer bir çok pozisyonu taşıyacak büyüklükte bir hesap varsa, bir miktar short pozisyonu, daha sonra tekrar eklemek üzere taşımayı düşünebiliriz. Yeni pozisyon açmak isteyenler için 1,3540 stop olmak üzere 1,3520 lerden satış denenbilir. 1,3350 ise ilk aşamada alış denenebilecek bölgeler. GBPUSD paritesinde ise son 3 gündür teknik olarak cılız yukarı denemelerin oluşturduğu grafikler satış sinyalleri vermeye başladı. 1,6100 e kadar satış yapabilmek için geride para bırakmak kaydıyla kontrollü bir şekilde GBP de satış denenebilir. bu çıkışın sonlarında yaptığım satışları her geir gelmede karlı kapama şansı buldum, ancak kırılma yakın olabilir. 1,5965 şu anda piyasa, buralardan yapılacak satışlara çıkışlarda ekleme yaparak maximum 1,61 i görmesini beklediğim paritede pozisyonlar oluşturulabilir. AUDUSD paritesi dolara karşı zayıf bir dönemde. Eur ve gbp doları kağıt gibi ezip geçerken AUD ve NZD son derece ağır bir çıkış yaşadı ve 2 gündür sert satışlarla aldıklarını geri veriyor. Bu dönemde usd pozitif yönde trade etmek isteyenler bu iki pariteden yana tercih kullanırlarsa daha fazla kar elde etme şansı olabilir, nitekim usd; aud ve nzd ye karşı daha güçlü. USDJPY ikilisinde de yen tarafına bir akış var, ancak bu durum bu gün tersine dönecek gibi. Yine de henüz pozisyona girmek için acele etmiyorum.

KAHVE fiyatları 232 lerden geçiyor. 240 yaptıktan sonra gerileme göze çarpıyor ve geçici olarak fiyatların aşağı kayarak 220/222 seviyesine kadar kayması muhtemeldir. Bu seviyelerden tekrar alış denemeyi düşünüyorum, zira 2010 ortalarından gelen diagonla direnç 222 de bekliyor.

KAKAO da ise alışlarımı erken realize ettiğimi görüyorum. 2830 lardan alıp 2950 lerden kapanmıştım, oysa fiyatlar 3100 lere kadar geldi. burası önemli, çünkü son 2 ayın trade bandının üst sınırı. Kırarsa alışa geçmek, geri çekilirse satışta olmak daha mantıklı.

TAHIL kompleksinde dün zirvelerden sonra satış günüyüdü. Hatırlarsanız bir süredir bunları almak gerekir ama şu anda çok primli, üzeltme yapınca almak daha doğru diyordum. Düzeltme başlamış olabilir. SOYA da 1365/1360; MISIR da 620; BUĞDAY da 765 alım için beklediği seviyeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder