27 Ocak 2011 Perşembe

270111 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatlarında dalgalanma devam ediyor. Ancak dün de bahsettiğim gibi ufak ufak alış yönüne dönmeye bakıyorum. Email büyüklüğünü çok arttırmamak için sadece grafik parçaları ekliyorum, aşağıdaki grafik parçasından da görüleceği gibi petrol fiyatları yükseliş ana trend bandının alt sınırında mücadele ediyor.

Ayrıca 100 günlük hareketli ortalama desteği aşağı dopru kırılmadıkça uzun taraf daha mantıklı geliyor. Herhangi bir kesinlik ifade etmemekle birlikte son bir senede sırasıyla % olarak 46,21 -40,22 – 35,51 – 23,85 – 17,7 getiri oluşturan indikatörlerden 1. -3. Ve 5. İndikatör al sinyali üretti. Günlük işlem yapmak bu sıralarda bana çok doğru gelmiyor. Opsiyonlarla alış tarafından önerim devam ediyor.

S&P500 endexi geçtiğimiz hafta yaptığı yüksek seviyelerine tekrar tırmandı, ancak bu bölge direnç olarak çalışabilir ve endexin tekrar gerilemesine neden olabilir. İndikatör bazında baktığımızda oldukça karışık sinyaller var, son bir senenenin başarılılarının bazıları al derken bazıları satta. Bu nedenle yeni pozisyon önerisi yok, ama ben satıştan yanayım.

DOĞAL GAZ da alıcılı olmak mantıklı görünüyor. Ama bu akşam goğal az stokları verisi gelecek. Piyasada sapmaya neden olabilir. henüz indikatörlerin çoğunluğu al vermedi, bu yüzden bu gün için de beklemeyi tercih edeceğim. Burada izlediğim en önemli gösterge hareketli ortalamalar. Aşağı yönlü kırılmadıkça alış tarafı daha doğru olacaktır.

Dün FED faiz kararına eşlik eden ifadelerden de usd ile ilgili herhani bir sonuç çıkmadı. Henüz alış yapmak için de erken olduğunu düşünüyorum.

ALTIN dün güçlü bir çıkış yaparak geri dönme isteğini belli etti. Bu çerçevede eğer fiyatlar gün içinde 1335 civarına gelirse alış denenebilir. Ancak gün içi işlem yapmak şu aralar bana çok tehlikeli gibi geliyor, bu nedenle biraz çekinik kalıyorum. Diğer yandan GÜMÜŞ dün yükseldi, bu gün de artıda. Bu davranış yukarı gitme isteğini teyit ediyor. özellikle 27,50 nin üsreine kararlı bir gidiş alışları arttırabilir.

EURUSD paritesinde kesin bir görüş bildirmek son derece zor olsada bazı indikatörlerin eksiye dönmüş olmasına istinaden yükselişlerde küçük miktarlarda satış yapmayı önerebilirim. Aşağı geldikçe başabaşa stop koyularak beklenebilir veya 50 pips ve üstünde kar ile kapanılabilir. GBPUSD paritesinde indikatörlerin çoğu satış teyidinde olduklarından dolayı orada zaten kısa pozisyon taşıyorum. Yeni satacak olanlar için dünkü yükseliş bence fırsat oldu, hala satış yapılabilir. AUDUSD paritesi bant hareketinde, şimdilik bir önerim yok, ancak NZDUSD paritesinde yükselişin yavaşladığını görüyorum. Ayrıca bazı indikatörler satışa döndüğü için az miktarda satış pozisyonu önerilebilir. USDJPY için bu gün önemli veri gelerek usd lehine bir hareket oldu. bu hareketin devamını bekliyorum, bu nedenle vadeli kontratlarda satış yaparak pozisyon alınabilir.

PAMUK dün yine çılgın bir gün geçirdi. Pozisyonsuz izledğim bir gündü, şimdilik izlemeye devam.

ŞEKER için de yükselişle kapanan bir gündü. Trade etmek isteyenler alış tarafından trade edebilirler. Mevcut fiyatlardan (33,38) yapılan alımlarda 35 e doğru kar realizasyonu yapılabilir.

KAKAO ve KAHVE de şimdilik beklemeyi tercih ediyorum, ancak her ikisinde de önümüzdeki günlerde bir miktar satış gelmesi muhtemel. Bu gün aktif bir trade önerim yok, ama bir şey yakalarsam gün içinde update yazarım.

TAHIL KOPMLEXİ yukarıyı zorlamaya çalıştıkça dirençle karşılaşıyor. Satış tarafında olamyı tercih ediyorum, ama henüz pozisyona girmiyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder