24 Ocak 2011 Pazartesi

240111 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatları hep sözünü ettiğim trade bandının alt sınırında destek buldu ve 2 gündür $89 civarında toparlanmaya çalışıyor. Görünüşe göre bu seviyelerden tekrar toparlayacak. Günlük bazda baktığım indikatörler henüz ala dönmemiş durumdalar, ama eğer buradan yukarı gidecek olursa indikatörler gecikmeli sinyal üreteceklerdir. Risk alabilen yatırımcılar $89 civarından alış deneyebilirler. Aynı öneriyi Cuma günü de vermiştim. Stop olarak ise $88 uygun olabilir. Opsiyon satış portföyü için bazı önerilerim olacağını yazmıştım, ancak daha sonra fiyatlamalara baktığımda bazı çekincelerim oldu ve şimdilik put opsiyonu satma fikrimi tekrar gözden geçirmeye karar verdim.

S&P500 endexi satışları beklediğim kadar derinleşmeden toparlanmaya başladı. Bu satışın henüz sadece basit bir düzeltme mi yoksa devam edecek majör bir düzeltme mi olduğuna emin olamıyorum. Bu nedenle yaptığımız opsiyon stratejisinin şimdilik en uygun seçenek olduğunu düşünüyorum.

DOĞAL GAZ dirençlerin üzerinde hareket etmeye devam ediyor. 4,850 – 5,000 aralığına kadar yolu var gibi görünüyor. Ama Cuma günü 200 günlük hareketli ortalamanın üstünü deneyip, geri geldi. Aslında bu durum 200 günlük ortalamanın direnç olarak çalışabileceğinin işareti, bu nedenle bu gün için yükselişleri satmak tercih ettiğim trade yönü olacak. Tekrar almak için 4,550 seviyelerine geri çekilmeyi beklemek isterim. Henüz indikatörlerin çoğu alış yönünde, trade ederken bu durumu da unutmamak gerekir.

DOLAR ENDEXİ (DXY) ile bir süredir çok ilgilenmiyordum, ama son zamanlarda tekrar çok zayıflayarak dönüş yapmak isteyebileceği yerlere gelmiş olabilir. Kısa bir gözatışta; henüz grafiklerin alış işaret etmediklerini görüyorum. Şimdilik dolar endexini izlemeye alıyorum.

100 günlük hareketli ortalamanın ALTIN fiyatları için önemli bir destek olduğunu Cuma günü yazmıştım. Görünüşe göre destek şimdilik iyi çalışıyor. 1330 stop olmak üzere alış tarafından trade etmek bu gün için daha doğru görünüyor. Diğer yandan daha uzun vadeli pozisyon almak isteyenler için yükselişlerin ardından satışa yönelik pozisyon almak daha doğru olabilir. Nitekim büyük piyasa oyuncularının haftalık bazdaki hareketleri incelendiğinde haziran 2009 dan bu yana ilk defa uzun pozisyonların bu kadar azaldığını görüyoruz. Bu durum piyasadaki satış eğilimini işaret ediyor olabilir. Diğer taraftan GÜMÜŞ grafikleri günlük grafiklerde alışa dönmek üzere olabilir. Yine de henüz indikatörler alışa dönmediği için henüz almak istemiyorum.

Paritelere biraz iddialı bir giriş olacak ama EURUSD paritesinde bu gün satış olabileceğini düşünüyorum, çünkü günlük grafiklere baktığımda çoğu satışa işaret vermek üzere. Henüz teyit gelmedi ama yine de grafik formasyonları değişene kadar yükselişerde iyi yerlerden satmaya bakıyor olacağım. Son 1 yıllık dönemde backtest yaptığımda en iyi getiriyi elde eden indikatörlerden 2 tanesi şu an itibarı ile satışta, bir diğeri ise alışta. Ancak bu indikatörler kapanışa göre tetiklerler. Bu nedenle henüz indikatöre dayanarak satış yapmak için erken. Ayrıca bu gün saat 11 de avrupa ile ilgili veriler gelecek, piyasada hareketliliğe neden olabilir. GBPUSD paritesinde ise çıkışları satışla karşılamak gerektiğini zaten söylemiştik. Bu görüşümde hala devam ediyorum. Ancak backtest sonuçlarına göre iyi performans veren indikatörler henüz sat vermedi, ama yaklaşıyor...AUDUSD paritesi için ise grafik oluşumlar biraz karışık. Anlaşılan henüz burada kararsızlık var, beklemek daha uygun. NZDUSD paritesinde de gerikler karışık.

PAMUK yine tavan tavan gitmeye başladı, öngörülemeyen hareketlere devam ediyor. bu konuda herhangi bir önerim olamayacak.

ŞEKER fiyatlarında ise yukarı hareketlenmeler devam ediyor. eğer trade etme niyetinde olan varsa alış tarafından trade etmek daha doğru olacaktır.

KAKAO fiyatlarında satış yapmak için henüz erken olabilir, ama Cuma günü oluşan grafik yukarı hareketler konusunda ciddi şüpheler oluşturdu. Bu gün takip ederek satış konusunda bir karar vermek istiyorum. eğer satıcılı açılırsa ben de satışa katılmayı düşünebilirm.

KAHVE daha önce 2 kere kıramadığı dirence ilerledi, eğer bu sefer de kıramazsa satışın teyidi gelmiş olur. Eğer kırarsa da alışlar artabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder