17 Ocak 2011 Pazartesi

170111 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatlarında dalgalanma devam ediyor. Perşembe günü yukarı denemeler başarılı olamazsa 91 lere kadar gerileyebileceğini yazmıştım, neredeyse $90 a kadar kaydı. Ardından sert toplayarak şu andaki seviyesi olan 91,20 lere geldi. petrol fiyatlarının aşağı gelmek istemediği aşikar. Ancak yine de bu kadar belirgin olan bir durumda aşağı yönlü sert denemeler yapmadan yukarı gitmeyecektir. Bu nedenle almak isteyenlerin petrolün gün içinde $1  kadar çözülmesini bekleyerek alım yapması daha güvneli olacaktır. Çıkışlar ise 92,50 kritik seviye, yukarı doğru kırarsa $95  a kadar yolu açar.

DOĞAL GAZ tarafında bir kaç round kar realize ettikten sonra şimdilik vadeli kontratlarda alış yapmak için bekliyoruz. Şu an itibarı ile 50 günlük hareketli ortalamada, doğrusu ne yapmak gerektiğine karar vermedim, bu yüzden ilk tepkiyi beklemek istiyorum.  piyasa şu anda 4,493 ten geçiyor, eğer Cuma günü gördüğümüz düşük seviyeler olan 4,35 lere kayarsa alıcı olmak isteyebilirim.

ALTIN ve GÜMÜŞ bu sabah itibarı ile yine zayıflık gösteriyor. Zaten paritelerde usd nin zayıflamasına rağmen altın ve gümüşün yukarı gidememesi, diğer emtiaların yukarı denemeleri bu kıymetli madenlerde satış baskısını gösteriyor. ALTIN ve GÜMÜŞ için, özellikle saat 15:00 ten sonra gelebilecek sert satışlara katılmak istiyorum. dönüşlerinde almayı daha riskli görüyorum.

EURUSD paritesinde düşüşleri almayı önermiştim, ancak Avrupa Merkez Bankası Başkanı’nın konuşmasında faiz yükseltme olasılığını unutmadıklarını açıklamasını beklemiyordum. Bu tür bir söylem piyasalara uçak yakıtı etkisi yaparak eurusd paritesini 1,3460 lara kadar yükseltti. Ancak o günden beridir de geri gelmeye devam ediyor. Öemli bir karar arifesindeyiz; 1,3280 lerdeki hareketli ortalama desteklerini aşağı yönlü kırarsa son 2 günde aldıklarının hepsini geri verebilir; ancak buradan aşağı gelmeyi reddederse yukarıya önünü açabilir. GBPUSD paritesi 2009 sonundan 2010 ortalarına kadar süren satış periyodunun %61,8 lik fibo geri çekilme seviyesine kadar geldi yine. Bu seviyenin güçlü direnç olarak çalışması gerekir. Sterlin güçlü dursada buralardan satış görebileceğini düşünüyorum. Mevcut seviye olan 1,5860 lardan yapılan satışlarda 1,5920 stop olacak şekilde satış denenebilir. AUDUSD paritesi 0,9740 seviyelerinde destek oluşturdu. Bu seviye aşağı doğru kırılana kadar 0,9740 a geldikçe alım yapılabilir. NZDUSD paritesi yukarı doğru kırılarak sıkıştığı  banttan kurtuldu. Bu gün için önerim yok. USDJPY ikilisi ise hala dar bantta ne yapacağına karar vermeye çalışıyor.

PAMUK ve ŞEKER (ne günlere kaldık, bu ikisini aynı başlık altında inceliyorum!) yön tayin etmeye çalışıyor. Son 2-3 günü satıcılı geçirdiler ama trade bandının alt sınırına ancak gelebildiler. Bu gün bu piyasalarda amerika daki tatilden dolayı kısa bir gün olacak, yine de bu iki emtianın teknik olarak kısa vadede yukarı denemeler yapması muhtemel. Gün içi trade etmek isteyenlere geri çekilmelerde alış yapmalarını önerebilirim.

KAKAO da alışlar tahmin ettiğim üzere devam etti, ancak ben alamadım. Piyasa 3019 dan kapandı, gün yüksek 3050 olmuştu. Görünüşe göre bundan sonra yukarı denemeleri satabiliriz. Ancak yine de çok dikkatli olmak gerekli, nitekim bu emtialarde genel yön yukarı.

KAHVE ne yazık ki kakao kadar net bir yukarı görünüm içerisinde değil. İçinde bulunduğu abndı kırmadan önerim yok.

TAHIL KOMPLEKSİnde buğdayın aşırı ekiminden kaynaklanan arz bolluğu nedeniyle ucuzluğu devam ediyor. ancak soya ve mısır tarafında alımlar devam etti. Özellikle mısır. Görünüşe göre bu emtiları almak için geç kaldım. Pozisyon almak için yön belli, satış denemek para kazandırabilir, ama çok riskli, ben o tarafta olmayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder