25 Ocak 2011 Salı

250111 - vadeli kontratlar

Dün PETROL önerimi tamamen boşa çıkararak $87,30 lara kadar geriledi ve sonuçta 2 aydır trade ettiği bandı aşağı yönlü kırdı. Bundan sonraki destek 81,50 de, ama doğrusunu isterseniz ben yine alış tarafında olmak istiyorum. Zaman zaman bazı önerilerimin 2-3 gün erken geldiğini görmüşümdür, belki de dün verdiğim petrol alış önerisi biraz erken oldu, ancak yine de kontrollü alış aklımdaki hareket. Dahası, son 1 senelik süreçte 5 kere al sinayli verip bunların 4 ünde kar ettiren, 5 kere de sat sinyali verip 4ünde kar ettiren bir indikatör bu bün al sinyali üretti. Bu nedenle az miktarda kontrat ile alış yönünü denemek mantıklı görünüyor. Ancak bu indikatörün çalışma süresi ortalama olarak 35 günü buluyor. Bunun gibi detaylar için beni arayabilirsiniz.

S&P500 için zaten satış yönünde olduğumu yazıyordum. Geçen hafta gelen satış ufak bir yoklama niteliğinde oldu, devamı henüz gelmedi. İndikatörleri ise karışık durumda, bazıları sata dönmüş durumda, bazıları ise al tarafında zayıflamış, ama henüz sat vermemiş durumda. Opsiyonlarımızla bekliyoruz.

DOĞAL GAZ da hedefi 12 den vurmuş olduk; 200 günlük hareketli ortalama orada beton gibi durdu ve 11. Ay başlayan yükselişe çok sert bir limit koydu. Tekrar bu seviyeyi deneyebilir, ancak almak için 100 günlük hareketli ortalamanın bulunduğu 4,50 yi beklemek en doğrusu olur. Ancak aklımızda olsun, indikatörler kısa süreli olarak satışa döndü, çünkü  dün  %6,5 tan fazla bir düşüş oldu ve bu grafikleri şaşırttı.

 DXY için dünden farklı bir yorumum yok, indikatörler henüz sata dönmedi, beklemeyi tercih ediyorum. Ama yakın zamanda burada bir dönüş gelebilir. Özellikle büyük merkez bankası yetkililerinin demeçlerini dikkatle izlemek gerekli.

ALTIN için 100 günlük hareketli ortalamanın tuttuğunu söyleyemiyorum. 1330 stop emirleri çalışmış olmalı. şimdilik altın da alış önermiyorum. Bence burada yön belirlemek için biraz beklemek daha doğru olacak. Başından beri short önerimin ardından dün verdiğim al önerisi çalışmayınca biraz durulmak daha doğru olacak. GÜMÜŞ tarafında ise satışlar beklediğimiz gibi altına göre daha derin bir çekilde geldi. ancak 26,70 te daha önce çalışan bir destek var. alımı denenebilir. Diğer yandan gümüşteki önemli desteğin 24,90 da olduğunu da unutmayalım. Riski minimize etmek isteyen yatırımcılar 25 i beklemek isteyebilirler.

EURUSD için dün satış önerirken biraz premature bir karar olabileceğini yazmıştım, nitekim dün özellikle amerikan seansında yukarı gitti. Ancak bu sabah satıcılı devam ediyor. Sanırım büyük merkez bankası yetkililerinden birisinin söylemi ile bu piyasa tekrar dönecek. Teknik açıdan henüz erken olmakla beraber bazı indikatörlerde satış yerlerini işaret ediyorlar. Ufak pozisyonlarla satış yönünde pozisyon almak fena fikir olmayabilir. Benzeri şekilde GBPUSD paritesinde bir zayıflık bekliyorum. Daha önce bu paritede küçük pozisyonlarla satış yönünde pozisyonlar oluşturmak gerektiğini yazmıştım. Bu düşünce şimdilik gayet iyi çalışıyor. İndikatörlerin çoğu satışa dönmüş durumda ve önemli bir belirteç sayılan negative divergence durumu satış lehine oluşmuş durumda. Bu nedenle gbpusd paritesinde kısa taraftan trade etmeyi daha doğru buluyorum. Diğer majörlerle birlikte bu gün AUDUSD paritesinde de satış gelmesi gerekir.

PAMUK ile ilgili analiz götürür bir durum yok, ama bu gün satıcılı olacağına dair bir grafik görünümü var, yine de öneri bazında al veya sat demek doğru olmaz, çünkü herhangi bir temele dayandıramıyorum.

ŞEKER yukarı gitmek konusunda şüpheci davranıyor. Diğer yandan aşağıda bekleyen 30 günlük hareketli ortalama da destek olarak çalışıyor. Bu noktada oldukça uzun vadeli olarak arz-talep dengesi problemleri beklentisi ile opsiyon alımı denenebileceğini düşünüyorum. detaylar için beni veya yatırım danışmanınızı arayabilirsiniz.

KAKAO fiyatlarında ise ciddi bir spekülasyon var ve son derece sert çıkışlardan sonra bu gün satış için iyi bir gün olabilir. henüz indikatörler satışı desteklemiyorlar, ama fiyat hareketinden dolayı bu gün satış geleceğini düşünüyorum. satanlar stop koymayı unutmamalılar.

KAHVE de ise dün bahsetiiğim dirence kadara ilerlemesi halinde satıcılı olacağım.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder