4 Ocak 2011 Salı

040111 - oyuncular bu gün piyasada

PETROL fiyatları dün 92,58 e kadar son derece ciddi bir atak yaptı ama orada tutunamayıp 91,55 ten günü kapattı. Şu anda da aynı seviyelerde dolaşıyor. 92 nin üzerinde bir kapanış benim için son derece anlam dolu olacaktı, ama piyasa geri çekildi. 90,50 deki satış seviyeme de gelmediği için dün petrol no trade idi. Yinde de cüretkar davranarak yüksek fiyatlardan satıp aşağıdan kapanmayı başardık. Dün İngiltere ve Çin gibi büyük oyuncuların bulunduğu piyasalar kapalıydı, bu gün bu piyasalar da aktifleşiyor. Intraday trade için bizim saatimizle 14:00 e kadar olan süreçte 91,00 alış, 91,90 satış seviyesi olabilir. Ancak saat ilerledikçe daha büyük  hareketler olabilecektir, bu nedenle trade bandını genişletmek daha mantıklı olabilir; 93,00 satış, 90,70 alış.

S&P500 ve diğer amerikan endexlerinde senenin son gününde gelen yukarı hareket ekonomik verilerle de desteklenince ne yazık ki benim beklentilerimi doşa çıkardı. Ancak nereden geleceğini bilmiyorum ama %5 e yakın bir geri çekilme bekliyorum. Daha önce de söylediğim gibi, risk iştahı yüksek olmayan yatırımcılar brosa yatırım fonu hisseleri veya opsiyonlar ile pozisyon alabilirler.

DOĞAL GAZ dün biraz sallandı, ama yine de kendini bırakmayarak aldıklarını muhafaza etti. Görünüşe göre 4,70 yapacak. Üzerindeki bir kapanış al sinyali tetikleyecek. Ancak o seviyenin üzerine atana kadar ki süreç önemli, belki geri gelebilir. Elimde kontrat yok, ancak UNG lerim var, onlarda pozisyon dengelemesi yapmak için bakıyorum.

Pariteler tarafında dün GBP ve EUR için karışık, AUD ve NZD için satıcılı bir güün geçirdik. EURUSD şu dakikalarda oldukça güçlü yukarı ataklar deniyor. 1,3450 direncini tekrar deneyecek sanırım. O seviyelerden eur satmayı planlıyorum. GBP de euro gibi son derece sert bir alım dalgası başlattı, ancak 1,5630 seviyelerinde hareketin sönümlenmesi gerekir. Şu anda 1,5540 lardan geçiyor. Dirençten satmak için takip ediyorum. AUDUSD tarafında sakinlik hakim, az da olsa Avustralya daki doğal afetin etkisi vardır, o yüzden şimdilik oraya dokunmuyorum. NZDUSD ikilisi de satıcılı bir gün geçiriyor, diğer majörler alıştayken nzd nin neden bu kadar satıcılı olduğunu henüz bulamadım, uzak duruyorum. USDJPY paritesi 2 gündür usd lehne gidiyor. 2 gün önce almaya çekinmiştim, endişelerim yersiz çıktı. Şu anda spot 82,17 geçiyor, hedef 83,10 olabilir, bu nedele az sayıda kontrat alarak pozisyon taşınabilir, intraday hedefi olarak değil.


1 yorum:

  1. Bu çapraz parite pozisyonu 22 pips karla kapatılmıştır.

    **************************************************************************************************
    AUDNZD çapraz paritesi günlük bazda 50 günlük hareketli ortalamada. Son 3 gündür bu seviyede destek oluşturuyor. Ayrıca şu anda saatlik grafiklerde de alış sinyalleri üretmeye başladı. Futures kontratları ile bu paritede sentetik alış pozisyonu oluşturmak mümkün. Ancak kontrat büyüklükleri nedeniyle 4 tane ADH1 alış, 4 tane NEH1 satış yapılarak uygun bir pozisyon elde edilebilir.

    Rasyo şu anda 1,3059 fiyattan oluşturulabilir. Burada 30 pips kar hedefi planlanabilir. (aslında burada indikatöre bakmak daha doğru olacaktır, ama indikatörler bazen gecikmeli sinyal ürettikleri için kar alırken insiyatif kullanarak indikatörden önce çıkömayı tercih ederim genellikle)

    YanıtlaSil