26 Ocak 2011 Çarşamba

260111 - vadeli kontratlar

Genel olarak emtialardaki satışların yavaşladığını görüyorum, henüz balıklama atlayıp almak için erken olabilir ama yavaş yavaş uzun pozisyonları oluşturmak gerekebilir.

PETROL dün yine satıcılı bir gün geçirerek 85,50 desteğine yaklaştı (dün bu desteği yanlışlıkla 81,50 yazmışım, doğrusu 85,50 olacaktı). Dün bahsettiğim gibi alışa doğru pozisyon oluşturmaya başlamak gerekli. Açıkçası şu anda gerileme eğiliminde olan fiyatların çok da uzun bir süre geçmeden tekrar yukarıya döneceğini düşünenlerdenim. Bu nedenle gerilemeleri alış fırsatı olarak değerlendirme tarafındayım. Petrole yatırım yapmak isteyip de vadeli kontratları riskli bulanlar için  petrol fiyatına endexli USO hissesinde alım önerilebilir. Ancak burada mevcut fiyatlardan almak yerine daha aşağılardan almayı taahhüt ederek opsiyon primi toplarsak alış yaparken karlı hale gelme şansımız olur; USO dün 36,27 kapanış yaptı. 19 mart vadeli put opsiyonlarında 34 strike seviyesinden satılacak put opsiyopnları karşılığında hisse başına 71 cent getiri elde edilebilir. Bu durumda eğer 19 mart tarihinde fiyatlar $34 ın altında olursa biz hisseyi 34 ten alırız. Ancak daha önceden hisse başına 71 cent para aldığımız için maliyetimiz $33,29 a gelmiş olur. Bu durumda şu ana göre %8,22 karlı bir alış işlemini şimdiden bağlamış oluruz. Buradaki riskimiz 19 mart tarihinde USO nun 33,29 un altında olması. O zaman cari fiyatlara göre pahallı alış yapmış olabiliriz. Bu durumdan kurtulmak için de alternatifimiz mevcut, yatırım danışmanlarınızdan veya benden bilgi alabilrisiniz. Son olarak; bu opsiyon satışındaki amaç opsiyon satış model portföyündeki gibi prim toplamak değil, alacağımız malın karşılığı kadar opsiyon satmaktır. Bu nedenle büyüklük önemli.

S&P 500 endexi için dünden farklı bir durum yok. Bir çok yerde endexin yorulduğuna dair yazılar okuyorum. Teoriye göre herkes diyorsa olmaz. Bu sefer sürüye katılıyorum galiba...

DOĞAL GAZ tarafında alım için beklediğim seviyeye kadar satışlar geldi. Bundan sonrası için 4,30 stop olmak üzere gün içi salınımlarda yakalamak üzere 4,420 – 4,380 seviyelerinden alım denemeleri yapılabilir. Bu noktada, kaybı sınırlamak isteyenler ve salınımlardan hit yemek istemeyenler ngh1 vadeli kontratlar üzerine yazılmış opsiyonlarda 4,800 strike lı call opsiyonu alabilirler. Dünküğ kapanışa göre bu opsiyona $880 ödenir ve maximum zarar bu kadarla sınırlanır. Kar potansiyeli ise teorik olarak sınırsızdır. Diğer yandan vadeli kontratlarda bahsettiğim stop emriniz çalışırsa 4,420 maliyete göre $1,200 zarar oluşur. Alternatifler için danışmanınızla veya benle görüşebilirsiniz.

DXY henüz ala dönmedi. (dün yanlışlıkla sata dönemedi yazmışım, aklım neredeydi dün acaba?) ancak 3 gündür düşüş bu seviyelerde tıkandı. Al önerisi vermiyorum, ama yakında ala döneceğimizi hatırlatıyorum. Nitekim trend desteğine çok bir şey kalmadı.

ALTIN en başta yazdığım gibi satışları yavaşlattı, hatta bu gün tekrar alışa döndü. Yine de satışların devam etme olasılığını göz önünde bulundurmak gerekir. Bu çerçevede yukarıda petrolde önerdiğim gibi, aşağılardan put opsiyonu satarak vadeli kontrat veya GLD hissesi almayı hedefleyebiliriz. Eğer fiyatlar istediğimiz seviyeye gelmezsede sattığımız opsiyonlardan gelen primler kar olarak yazılır. Detaylar için yatırım danışmanınızı veya beni arayabilrisiniz. GÜMÜŞ ise altına göre biraz daha satış eğilimi yüksek bir görünüm sergiliyor. Vadeli kontratlarla alış denemek yerine aşağılardan put opsiyonu satarak işlem yapmayı daha güvenli buluyorum.

Paritelerde EURUSD yine çıldırmış gibi yukarı gitmeye devam ediyor, buna karşılık olarak her yerden düzeltme geleceğine dair yazılar geliyor, bu gün için eurusd ile ilgilenmiyorum. Ancak dileyenler için opsiyonlarla para kazanma alternatifleri olabilir, örneğin çeşitli vadelerde yukarılardan call opsiyonu satmak gibi. GBPUSD paritesinde satıcılı olduğumu bir süredir yazıyordum zaten, dün ekonomik verileri de negatif gelince satış pozisyonları kayda değer karlar oluşturdular. Pozisyonları tutmaya devam ediyorum. 1,55li seviyeler ilk hedef olacak. AUDUSD ve NZDUSD paritelerinde da satış favori tarafım, ama henüz aktif bir emrim yok piyasada.

Dün PAMUK ta az miktarda satış deneme şansım oldu, kara geçince hemen başabaşa stop emri koydum. Önce güzel kar oldu, fakat sonra stoplandım. Uygun yerlerden bu şekilde denemelerle bir kere tutturduğumuzda çok iyi para kazanma şansı olabilir. Dün satıcılı grafik görünümü var diyerek iyi bir tahminle deneme yaptık. Şimdilik pamukta bu şekilde işlem yapmaktan başka alternatif yok. Risk almak istemeyenler geri durabilirler.

ŞEKER yatay bant hareketine devam ediyor. bollinger bantları ciddi anlamda daraldı, bu oluşum bir yöne doğru patlamaya işaret edebilir. Bu nedenle hareketi gördüğümüze düzeltmesine değil, hareket yönüne katılmaya çalışmak daha mantıklı.

Dün KAKAO için satış günü olabileceğini yazmıştım. Açılışta fiyatların biraz üzerine satış yazmıştım. Burada da diğerleri gibi önce kara geçtik, başabaşa stop koyduk ve sonra, gün sonuna doğru kayıpsız stoplandık. Ancak yine satış denenebileceğini düşünüyorum.

KAHVE benim için şimdilik belirsizlik bölgesinde. İzliyorum. Ancak kahve ve kakao için gün içinde opsiyon önerisi gönderebilirim.

TAHIL grubunda ise kısa süreli de olsa bir kar realizasyonu ve hafif gerileme bekliyorum. Düzeltmenin ardından almak için izliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder