21 Ocak 2011 Cuma

210111 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatları dün beklediğimden de sert bir satış ile $89’ın bile altına geldi, ama orada duramayıp tekrar $90’a doğru geldi. Bu satışta petrol stoklarının beklenenden çok yüksek gelmesi etkili oldu. Böylece trade bandının altına kadar gelmiş oldu. Bant hareketinin devam etmemesi için şimdilik bir sebep göremiyorum, bu nedenle piyasa şu anda 89,65 te olmasına rağmen 89,40/30 seviyelerine alış emirleri bırakılabilir. Ayrıca bu noktada opsiyon satış portföyünde yeni pozisyon oluşturmak için bir şans oluşmuş olabilir. bununla ilgili görüşümü opsiyon satış portföyü emailimde vereceğim.

Endexler tarafında satış beklediğimi takip edenler zaten bilir. Hatta zamanını ve seviyesini öngörmek konusunda bir netlik olmamamsından dolayı bu oyuna opsiyonla dahil olmayı önermiştim. S&P500 endexi şu anda 1,273 lerden geçiyor. Zirve yaptığı yerden bu yana %1,80 aşağıda, ve görünüşe göre ilk etapta bu seviyeden %2 kadar satış gelmesini bekliyorum. Bu hareketle birlikte henüz satışa dönmeyen indiklatörler de satışa döner ve satışlar S&P endexi bazında 1220 ye kadar kayabilir. Bu hareket de bizim opsiyon stratejimiz için yeterli olacaktır zaten.

DOĞAL GAZ dün gelen düşük stoklarla birlikte daha önce pozisyon küçültmesi yaptığımız trade bandı üst limitini kırdı. Şu anda 4,730 ten geçiyor, ve ilk hedef 4,850. Yeni alım yapmak isteyenler için bu gün kötü bir zaman sayılmayabilir, ama sert hareketli bir doğası olduğu için yeni alım yapmadan önce telefonla görüş almanızı öneririm.

ALTIN ve GÜMÜŞ dün bahsettiğim destekleri kırarak sırasıyla %1,75 ve %4,48 satış gördü. Gümüş için değil belki ama altın için önemli bir yerde olduğunu söyleyebiliriz. Nitekim 100 günlük hareketli ortalamaya geldi ve şu anda bu destek tutuyor. Bu nedenle 1345 desteği kırıldığında stoplamak şartı ile altın alımı denenebilir. Ama aklımızın bir kenarında olsun, bu iki kıymetli madende zayıflık devam ediyor. Şu anda 2730 dan geçen gümüşte ise satışların 2660 a kadar ilk etapta devam etmesi muhtemel.

EURUSD paritesi bu gün tekrar kuzeye hareketlendi. Bir yandan alışlar sert geliyor, diğer yandan gücü çabuk tükeniyor. Şu anda daha çok izlemeyi tercih ediyorum.  GBPUSD paritesi ise çok koşup yorulan bir atlet gibi oldu, bu gün yine euro ya eşlik etmeye çalışıyor ama yukarı çıkışlar orada satış fırsatı olarak kullanılmalı. Nitekim bir kaç rounddur burada yukarıdan satıp ertesi gün tatlı bir karla kapanıyoruz. Aynı niyetle çıkışları satış için kullanmak iyi bir fikir. NZDUSD paritesinde 100 günlük hareketli ortalamaya geldik. Ancak yine de alım yapmak için çekincelerim var, bu nedenle indikatörlerin de alışa dönmesini bekliyorum. AUDUSD paritesinde de benzeri şekilde bekliyorum. USDJPY de çok isabetli bir tahminle usd lehine bir hareket öngörmüştüm, beklediğimiz gibi oldu. bu gün için ise biraz dinleniyor, fakat amerikan seansına doğru usd lehine hareketlilik olmasını bekliyorum. Spot şu anda 82,80 geçiyor, fiyatların 82,50 lere gerilemesi halinde usd lehine pozisyon almaya bakabilirim. Dikkat: spot ile vadeli piyasalar terstir, yani spotta alış yapacağınız yerde vadeli kontratlarda satış yapmalısınız.

PAMUK dinlenerek güç topladı ve desteği pekiştirdi. Ardındanda sert yükselişlerle son zamanlarda yaptığı zirveye neredeyse geldi. normalde bu dirençten satmak gerkirdi, ama hem teknik indikatörler henüz alda olduğu için hem de pamuğun özel durumu nedeniyle satış önermiyorum. Bu gün için izliyorum.

ŞEKER de bir süredir geri çekildiği desteklerde oyalanıyor. Bu günlerde tekrar yukarı sıçramalar yaparsa şaşırmamak lazım. Ama hanreketlerin büyüklüğü ve belirsizliği nedneiyle opsiyonlarla girmeyi daha uygun buluyorum. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

KAKAO son zamanların kazananı oldu ve bir günde bir direnci kırarak diğer dirence kadar gitti; neticede pozisyon alma imkanı bırakmadı. İlk başta yakaldığımız balık gerçekten büyük balıkmış... tabi ki kaçtı!! Şimdi satış için izlmeye geçiyorum.

KAHVE almak istediğim seviyeye kadar gerilemeden tekrar alşa döndü ama bu, günlük bir hareket olacaktır, bu nedenle geri gelmeyi bekleyeceğim... onun geri gelmesi kakao da da gerilemeyle eş zamanlı olacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder