13 Ocak 2011 Perşembe

130111 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatları hala güçlü duruşunu korumaya devam ediyor. Ancak yine de dün çıkışlarda satış için önerdiğimiz seviyelerden satanlar para kazandı. Alış için arzu ettiğimiz seviyeye gelmedi. Petrol stokları verisi de karışık geldiğinden trade vermedi. Bu gün önemli sayılacak seviyelerde seyir halinde. Eğer 92,60 ı yukarı kırarsa 95 lere kapıyı açabilir. Amerikan seansına kadar bu şekilde bir hareket yapacağını beklemiyorum, saat 15:00 ten sonra yukarı denemeler direnci kırmayı deneyebilir. eğer direnç geçit vermezse bu sefer satışların ilk etapta 91 e kadar sürmesi gerekir.

DOĞAL GAZ beklediğimiz üzere kuzeye hareket etmeye devam etti. Ancak benim geçtiğimiz hafta aldığım futures kontratları kar stopumun çalışmasıyla kapandı. Şu anda sadece UNG ve opsiyonlarla yolumuza devam ediyoruz. Aslında bir bakıma fena da olmadı, bü gün gelecek doğal gaz stokları verisi öncesinde elimde kontrat bulundurma riskini almamış oldum. bu gün gelecek veriye göre yeni pozisyon önerilerim olabilir.

ALTIN dün satış için sözünü ettiğim seviyelere gelmedi. GÜMÜŞ zaten sadece izlemeye aldığım bir emtia. Bu gün için bir yön tayinim yok. Sadece aşırı sert hareketlerin düzeltmesinde pozisyon açabilirim.

EURUSD için dün 1,3200 leri yapabilir diye yazmıştım, 1,3130 lara kadar geldi ve bu gün de aşağı gelmemek için mücadele veriyor. Ancak hem 22 günlük hareketli ortalama hem de fibo direncinde olması nedeniyle buralarda biraz zorlanabilir, hatta hafif satış görebilir. Amerikan seansı yön belirleyici olacaktır. Şimdiki görüntüye göre düşüşlerde alış yapmak daha doğru gibi görünüyor. GBPUSD dün yine eski günlerini aratmayan bir performans sergiledi ve 200 pips hareket yaptı. Geri çekilmelerde önerdiğim alışları yapanlar güzel para kazandı. Ancak 1,5720 den satanlar bir miktar zararda. Geri çekilmelerde bu pozisyonları kapatmak doğru olacaktır. Bu gün için şimdilik 1,5740 a gerileyerek düzeltme yapıyor. Ancak 1,5880 deki dirence kadar ilerleyeceğini düşünüyorum. Amerikan seansında bir terslik olmazsa geri çekilmeleri alışla karşılamak iyi fikir olabilir. AUDUSD paritesi dün önerime uygun olarak 0,9892 ye kadar geldi. açıkçası yetişip de satamamıştım, ancak satanlar var ise şu anda hafif kardadır. Bu pozisyonları tutmayı öneriyorum. Ancak biraz uzun soluklu bir pozisyon olabilir ve yukarılardan ortalama yapılması gerekebilir. NZDUSD ve USDJPY pariteleri sıkıştığı aralıklardan henüz çıkamadılar, şimdilik bekliyorum.

 PAMUK ve ŞEKER de alıcılı seyir favorimdi, ancak dün her ikiside satıcılı kapattılar. Bir önerim yok.

KAKAO alışlarım dün limit emrimin çalışması ile kapandı ve son derece mutluluk verici karlar oluştu. Alışlar devam edebilir, yeni pozisyon için izliyorum.

KAHVE de aldığım kontratları dün limit emirlerime çarpası sonucu güzel karlarla kapattım. Bu gün piyasa açılışıyla beraber yatay görünüm içinde. Bu noktada piyasa koşullarına bakarak satış tarafından trade etmeyi planlıyorum.

TAHIL verisi beklendiği gibi geldi, yani stoklar beklenenden az geldi ve fiyatlar kısa süreli bir yukarı yaptı. Hep söylediğimiz gibi alış tarfından trade etmek gerekli, ama şu anda fiyatlar primli. Bu nedenle geri çekilme beklemeyi tercihe diyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder