5 Ocak 2011 Çarşamba

050111 - yeni seneyi satarak açtılar

Dün özellikle emtialarda ve emtia para birimi sayılan Avustralya dolarında son derece sert satışlar oldu. PETROL %2,5 a yakın satışla bu hareketten nasibini aldı. Bu sert harekette dün alış önerdiğim bütün seviyeler kırıldı ve piyasa hala aşağılarda seyrediyor. Ancak hareketin tam da saat 14:00 ten sonra gelmesi hareketin karakteristik özelliklerini doğruluyor. Eğer petrol bug ün $90 ın üzerinde kapanış yapamazsa 89,90 – 87,90 bandından bir süre dünkü hareketin etkilerini atmak için konsolide olabilir. Bu da gün içi işlem yapanlar için mükemmel bir trade bandı demektir. Yani 89,90 a geldikçe sat, 87,90 a geldikçe al. Şimdilik bu öneriyle hareket etmek istiyorum. diğer yandan bu gün saat 17:30 da petrol stokları verisi geliyor. Beklentiden farklı gelecek bir veri fiyatlarda büyük sapmalara neden olabilir.

Dünkü yıpratıcı satışa rağmen amerikan hisse endexlerinde kayda değer herhangi bir satış olmadı. Bu durum beni çok şaşırtıyor. Sanırım bir şeyleri kaçırıyorum. Normal şartlarda burada endexin satışına oynayan hisse senetlerinden almayı veya opsiyon stratejileri ile satışa dönük düşük maliyetli pozisyonlar almayı önermeye devam ediyorum, ama artık düşüncelerimden şüphe etmeye başladım. Aslında bu da satışların geleceğinin bir işaretidir; piyasadaki oyuncuların düşüne yapısını değiştirerek onların ters pozisyon alması sağlanır ve ondan sonra piyasa yapması gereken hareketi yapar J.

DOĞAL GAZ 4,70 denedi. Bu önemli bir haberdi. Denedi ve kıramadı, ama dünkü hareketlere rağmen sert satış yemedi. Bu da  önemli bir durum. Mevcut durumda yeni pozisyon açmıyorum, ancak son günlerdeki düşüncemi tekrarlıyorum; 4,70 in üstündeki bir kapanış alışların devam etme eğilimini güçlendirir. Mevcut pozisyon varsa UNG veya kontrat veya opsiyon bazında, pozisyonların 2/3 sini kapatıp biraz hafiflemek en doğru hareket olacaktır.

Kıymetli madenlerin başını çektiği satış dalgası sonunda altın 1,376 – gümüş 29,36 lara kadar geriledi. Bu gün altında bir miktar tepki alışı göze çarpıyor, ama gümüş henüz tepki vermiyor. Geçtiğimiz haftalarda da öreniğini gördüğümüz üzere, altında 50 günlük hareketli ortalama, gümüşte ise 20 günlük hareketli ortalama yuarıdan sarkmaları durduran seviye oldu. Bu seviyeler dün de satışları durdurdu. Gelecek gün ve haftalarda fiyatların hareketli ortalamaların altına kırılacağını düşünüyorum. Ancak o seviyelerin altında kapanış olmadığı sürece alış denemekte fayda var.

EURUSD paritesin bu gün de satıcılı seyrini sürdürüyor. Günlük grafiklerde fiyatın hareketli ortalamaların yığıldığı bir bölgeye girdiği görülüyor. Bu nedenle şimdilik bir yön tayin etmek biraz zor. Ancak yine de gün içi trade etmek isteyenler için 1,3250ye sarkmalar alış şansı, 1,3310 a sıçramalar satış fırsatı olabilir. GBPUSD paritesinde ise geçen haftanın tam aksine sebepsiz bir güçlülük var. bu aslında sadece zamanlamayla ilgili bir konu haline geldi; sular yüksekken balıklar karıncaları, sular çekildiğinde de karıncalar balıkları yer; geçen hafta herkes güçlüyken gbp bitik idi, şimdi herkes bitik, gbp için show zamanı. Dünkü satışlar bizi çok bekleterek de olsa kar bıraktı ama marj beklediğimden hayli düşük oldu. Bu gün de gbp yükseliyor. Dün satış yerini çok iyi tutturmuştum, bu gün de iyi tutarsa 1,5650 civarındaki hareketli ortalamalardan satış denemeyi düşünüyorum. Ancak  ordayı kırarsa 1,5900 a kapıyı açmış olabilir. Emtialardaki sert satışlar dün en çok AUD yi vurdu. Bu parite bu gün de satış baskısı altında. Dünkü hareketlerden sonra bir sonraki adımı kesitirmek için izlemeye geçiyorum. USDJPY paritesinde ise dolar hala favori tarafım. Biliyorsunuz bu paritede usd lehine önerilerim vardı. Bu pozisyonlarda biraz kapanarak hafifledim. Şimdilik izliyorum.

ŞEKER de dünkü satışlardan nasibini alanlardan. Yeni sene ile şekerde görülen satışlar yukarı çıkan grafikleri kısa vadede bozdu. Şu anda 31,00 da olan şeker satışların devam etmesi halinde 25 lere kadar kayabilir.

KAKAO dün gördüğü satışlarla 3035 ten 2932 ye kadar geriledi. Sanırım diğerleri gibi o da bu gün konsolide olmaya çalışır. Ancak 2850 ye kaydığında kakao da alıcılı olmayı düşünüyorum.

KAKAO herşeye rağmen ayakta duranlardan. Anca dünkü hareket grafikleri bozdduğu için orada da şimdilik ya beklemek, ya da satış tarafından trade etmek daha doğru gibi görünüyor.

BUĞDAY fiyatları 22 günlük ahreketli ortalamaya geldi, ancak henüz aşağı kıramadı. Biraz daha izlemek istiyorum. MISIR da buğday gibi hareketli ortalamalara yakın kaydı, ama henüz kıramadı. SOYA diğerlerine göre daha yukarıda kaldı, ama bu almayı gerektirmiyor, çünkü eğer piyasaya satış gelirse bu gün de, soya arayı kapamak isteyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder