21 Nisan 2011 Perşembe

210411 - vadeli işlemler

PETROL de hareketli ortalama destekleri çok iyi çalıştı ve aslında beni hayal kırıklığına uğrattı. Doğrusu bu kadar güçlü bir hareket beklemiyordum, önerilerim terste kaldı ne yazık ki. Nijerya’daki seçimlerle ilgili gerginliklerin etkili olduğu konuşuluyor, bu konuyu yanlış hatırlamıyorsam geçen hafta yazmıştım olasılık olarak. Ayrıca dün beklenenden düşük gelen stoklar da fiyatları yukarı itti. Bu gün için petrolde bir önerim yok.

S&P500 ve diğer amerikan endexleri haftalar içinde verdiklerini sadece 3 gün içinde aldılar. Aslında endexler konusunda %3-5 arası daha geri çekilme bekliyordum. Eğer bu hareketler gelseydi put opsiyonu satarak portföylere gelir elde etme şansı yakalamayı istiyordum, ama beklemediğim bir şekilde hızla toparladığı için bu fırsatı elde edemedik. Dün vadeli kontratlarda verdiğim satış önerileri az zararla stoplandı. Bu gün endexleri izlemekten yanayım.

DOĞAL GAZ  önerimize uyanlar arasında; beklediğimiz gibi yukarı gitmeye devam ediyor. bu gün stok verileri gelecek, daha önce yazdığım gibi, opsiyonlarla trade etmek aşırı hareketli olabilen bu enstrüman için daha koruyucu olacaktır.

ALTIN ve GÜMÜŞ için söylenecek söz yok... her ikisi de önünde duranları silip süpürerek yukarı doğru gidiyorlar. Özellikle gümüş ay başından beri %24 ten fazla yükselerek beni hayrete düşürdü. Şimdilik uzak duruyorum.

EURUSD paritesi 1,4480 direncini çok rahat geçti ve piyasa psikolojisinin yukarı olduğunu teyit etti. yeni pozisyon önerim yok. Keza GBPUSD paritesi de son aylarda takıldığı dirençleri kırarak yukarı gitmeye devam etti. bundan sonra 1,6670 bölgesindeki fibo seviyesini hedefliyor olabilir.

PAMUK bekleneni verenlerden oldu. geçtiğimiz hafta önerdiğim gibi aşağı kaymaya devam ediyor. satış pozisyonu alanlar ciddi kardalar. Yeni pozisyon almak için düzeltmeye oyanarak alış yapmak son derece riskli olabilir (çıkışı sırasında tavan tavan gittiği günleri hatırlayalım).
Fakat düzeltme yaparsa tekrar satmak için pozisyon kollanabilir.

ŞEKER beklediğimiz gibi %3 ten fazla bir çıkış yaparak bizi mutlu edenler arasında. Yeni pozisyon için hala geç kalınmış değil, dileyenler mevcut fiyatlardan opsiyon spreadleri veya az sayıda kontratla alış deneyebilriler.

KAKAO fiyatları düşüşü yavaş yavaş sindiriyor. Takip eden günlerde tekrar yukarı hareket edebilir. Opsiyonlarla pozisyon almayı daha doğru buluyorum. Detaylar için telefonda görüşebiliriz.

KAHVE fiyatları yukarı gidiyor, izlemek istiyorum.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder