8 Aralık 2010 Çarşamba

piyasalar gerçekten döner mi?

Dün PETROL de ne yazık ki sbah yazdıklarımdan başka hareketler yaparak para yapma şansı yakaladım. Genelde stop alışı ve stop satışı önermiştm, ancak yukarı hareketin sebepsiz ve ağır ağır olması nedeniyle amerikan seansında satış geleceğini sezinlemiştim. Oldukça iyi bir yerden satış yaparak aşağılardan kapandım. Yine de eğer satmak için önerim üzerine 88,56 nın aşağısını bekleyenler mutlu edici karları yazabildiler. Bu gün için petrol ve türevlerinde yine satış baskısının hakim olacağını düşünüyorum. ancak dünkü satıştan sonra nc bir miktar alış gelebilir; nitekim sabahtan beridir 87,60 ın hemen üstünde oynayan fiyatlar son bir saatte 88,20 ye kadar tırmandı. 88,80 seviyelerine kadar tırmanabilir, ancak amerikan seansına doğru, yani bizde öğleden sonra tekrar satışlar gelebilir. Bu çerçevede 89 a yaklaşırken satış deneyebilirim. Almak için ise 86,20 seviyeleri nispeten güvenli olabilir. Kısa süreli gün içi trade lere girmek isteyenler 87,60 civarından alış yapıp 87,90/88,00 seviyesinden kar realize etmeyi deneyebilirler. Daha uzun vadeli bakışta petrol fiyatlarının 85 lere kadar kayması beni şaşırtmayacaktır.

S&P500 endexinde dün çok istekli olmamakla beraber satış tarafından trade önerisi vermiştim.  1234 civarından satanlar başabaşa stop koyarak ilk etapta 1208, ardından 1201 deki desteği hedef olarak belirleyebilirler.

DOĞAL GAZ fiyatlarında ki 4,55 direnci artık betonlaştı! Dün yine direnci kıramayarak sert satış yedi. gün içi traderlar için satış fırsatı vermiş olabilir. Ancak ben şimdilik gün içi harekete girmiyorum doğal gazda. Eğer direnci kırarsa alıcılı olacağım.

DXY beklentime paralel hareket ederek dün en düşük 79,22 görerek alış emrimi tetikledi ve şu anda 80,18 geçiyor. Bu şekilde pozisyon alanlar başabaş seviyesine stop bırakarak zarar olasılığını sıfırlayabilir. Dün belirlediğim destekler çok iyi çalışmış görünüyor. Ama yukarıda sıralanmış bir sürü hareketli ortalamalar direnç olarak çalışabilirler. Bu nedenle stop koymayı ve fiyat yukarı kaydıkça stopu da trail etmeyi, yani yukarı kaydırmayı unutmamak gerekir.

Majör paritelerden EURUSD ikilisi dün beklentimin tersine hareket ederek satış gördü. Aslında yukarı trend kanalının tekrar içine girdiğini düşündüğümden dolayı alışa daha sıcak bakıyordum, ama yanıldım. Fiyatların hemen üzerindeki hareketli ortalamalar etkilerini gösterdiler ve satışlar çalıştı. Tabi satışlarda dün amerikan bonolarında faizlerin sert yükselmesinin etkisi büyük. Görünüşe göre bu gün de satışlar devam edecek ama ben henüz bir öneride bulunmuyorum. GBPUSD paritesi dar bir alana sıkışmış durumda, kırılma geldiğinde harekete katılmak gerekli. Satış tarafına daha sıcak bakıyorum. AUDUSD ikilisinde satış işaretleri grafiklere diğerlerine göre daha belirgin bir şekilde yansımış durumda. Majör paritelerde yön belirlemekte güçlük çekiyorum, bu nedenle çapraz paritelerde kendimi daha güvende hissediyorum. Nitekim dün eurnzd ikilisinde verdiğim alış önerisi oldukça iyi çalışmış durumda. Diğer çaprazlara da bakıyorum, gün içinde yazabilirim.

ALTIN ve GÜMÜŞ tarafında, faiz hareketi ile birlikte ciddi bir geri çekilme oldu. Bu gün ise dünkü sert hareketin tepkisi göze çarpıyor. Tepki alışının ardından satışların parçalı olarak devam etmesi muhtemeldir. Bu nedenle altında 1400 civarından, gümüşte 29,10 veya 29,40 seviyelerinden az miktarda satış deneyebilirim.

KAHVE dün satıcılı kapanış yaptı. Ancak yine yönsüz seyrine devam ediyor. şu anda 206,50 seviyelerinden geçiyor. 200 – 195 aralığından kahvede 210 ve üstü hedefli alıcı olmayı planlıyorum.

KAKAO son günlerdeki sert hareketlerinden sonra dün beklediğim gibi çıkışına ara verdi ve geri çekilme eğilimine girdi. Bu günkü açılış itibarı ile 3065 seviyesinden geçiyor. 3050 lerden alım deneyebilirim, ancak Fildişi Sahilleri’ndeki siyasi karışıklık nedeniyle fiyatlarda yüksek volatilite olabilir, bu nedenle kakao riskli bir enstrüman olacaktır.

Tahıl kompleksinde özellikle BUĞDAY ve SOYA da dün satıcılı seyir göze  çarptı. MISIR ise satışa şimdilik direniyor. BUĞDAY tarafında satışların 722 lere kadar devam etmesi söz konusu olabilir; şu anda piyasa 770. SOYA 22 günlük hareketli ortalama desteğinde, buradan yukarı hareket deneyebilir. Bu nedenle 1264 seviyesinde aşağı kırılmadığı sürece alıcılı olabilirim. MISIR için ise alış yapmadan önce şu anda 557 de olan fiyatların 545 e kadar gerilemesini bekliyorum.

PAMUK konusunda en son satış başladığında o dalganın içinde olmak istediğimi yazmıştım. Ben yokken satış başladı ve o dalgayı kaçırdım, ama satıştan sonra düzeltmesi geldi ve şimdi tekrar satış başlamış olabilir. piyasada 126 geçen kontratlarda mevcut seviyelerden satışa katılanlar 135 in üstünde stop çalıştırabilirler. Hedef ise 114 olabilir. Bu öneride $4,500 max zarar, $6000 max kar göze çarpıyor. Kar/zarar rasyosu çok verimli değil, pozisyona girenler bu durumun bilincinde olarak girmeliler.

ŞEKER fiyatları pamukla olan benzerliğini korumaya devam ediyor. Ancak grafik görünüşü satmak için çok güçlü sinyaller vermiyor, özellikle hareketli ortalamar destek olarak çalışabilir. Şimdilik almak için bakıyorum, ama sadece izliyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder