13 Aralık 2010 Pazartesi

121210 - düzeltmeler satış fırsatı olabilir

Cuma günü petrol beklentilere paralel hareket ederek satış önerisi verdiğim ilk seviye olan 89,00 seviyesinden yaklaşık $2 aşağı geldi. Alış için önerdiğim seviyeler olan 87,90 ve 87,40 lardan alanlar şu anda pozisyonlarını kapatabilirler, zira petrol şu anda 88,40 lardan geçiyor. Diğer yandan bu gün yeni haftanın verdiği taze enerjiyle asya endexleri biraz yukarıda. Bu durum parite ve emtialarda bir miktar yukarı harekete neden olacaktır, hali hazırda oldu da... ancak yükselişeleri satışla karşılamak çok da yanlış bir hareket olmaz. Bu gün petrol tekrar $89 yapabilirse satış denenebilir. 87,20 nin aşağı doğru kırılması halinde $86,40 ve ardından $84 lere varan satışlar gelebilir. Petrolde alıcı olmak isteyenler 87,20 ya yaklaşırken alım deneyebilirler. Ancak stop koymak önemli olacaktır.

S&P500 endexi ve diğer amerikan endexleri sene sonu rally si yaşarken yurt içinde ağır satış baskısı kendisini hissettiriyor. İster istemez bu durumdan etkileniyorum ve yükselen endexlerde satış yapma isteği ile dolup taşıyorum, ama mantık yeteri kadar ikna edici olmadığı için kenara çekilip bekliyorum.

DOĞAL GAZ tarafında beklediğimiz bant hareketi sürüyor. Bantı aşağı veya yukarı yönlü kırana kadar bant hareketi devam edecektir. Muhtemelen bantı yukarı doğru kırar. Bant hareketine oynamak için 4,65 ten satış, 4,30 dan alış denenebilir. aşağıdaki küçük grafikte bantı görebilirsiniz.

DXY dolar endeksi de tıpkı doğal gaz gibi bant içinde sıkıştı, ama benim için trade imkanı verecek bir durumda değil. Bu nedenle geri çekiliyorum ve bekliyorum.

Pariteler tarafında amerikan dolarında bir miktar güçlülük göze çarpıyor. Ancak teknik görünüm olarak EURUSD paritesi 1,3300 lere kadar bir deneme yapabilir. Bu atak satış fırsatı olarak değerlendirilebilir. GBPUSD paritesinde ise satış tarafından trade etmek günlük bazda daha mantıklı görünüyor. Ancak dolara karşı euro mu alınır, gbp mi alınır ikileminde olanlar için gbp almayı daha doğru buluyorum, çünkü euro bölgesi kaynamaya devam ediyor. GBPUSD 1,5710a kayarsa alış deneyebilirim. AUDUSD ve NZDUSD möjörlerinde ise alıcılı taraftan trade etmek daha mantılı görünüyor. NZDUSD de 0,7420 den alış yapılabilir.

KAHVE fiyatları hala bant hareketinde, ama bu varlıkta bant hareketini trade etmeyi tercih etmiyorum ve bekliyorum.

KAKAO 22,50 ve 100 günlük hareketli ortalamalara kadar sarktı. Takip edenler hatırlayacaktır, Fildişi Sahilleri’ndeki siyasi karışıklıktan dolayı yukarı giden kakao da fiyatlar geriledikten sonra alıcı olmayı hedefliyordum. Sanırım gün bu gündür, biziz saatimizle 11:00 de açılıyor, açılışı da gördükten sonra alış denenebilir.

Cuma günü gelen Amerikan Tarım Dairesi raporundan sonra tahıl kompleksinde herhangi bir aşırı tepki olmadı. Bu nedenle normal zamanlardaki trading görüşümüze dönebiliriz; SOYA teknik olarak günlük grafiklerde şimdilik alıcılı gibi görünüyor. Ancak 1262 yi aşağı doğru kırarsa satışa dönmek gerekir. 1262 stop olarak 1285 aktif fiyattan alım denenebilir. MISIR ve BUĞDAY için ise şimdilik güvenli bir görüş oluşmadığı için beklemeyi tercih ediyorum.



1 yorum:

  1. yurt içi piyasada biraz gevşeme olmaya başladı, amerikan seansına doğru bu gelişme beklenen bir durumdu. Pariteler ve petrolde mevcut seviyelerden (1,3290 - 89,33) az miktarda satış başlatmak iyi bir fikir gibi görünüyor.

    YanıtlaSil