10 Aralık 2010 Cuma

101210 - haftanın son günü ama hala bant hareketi

Dün yine oldukça hareketli bir gündü, bir çok varlığın fiyatı sert ve ciddi büyüklüklerde hanreketler yaptı. Bunların içinden PETROL dün satış için belirlediğim seviyeden aşağılara geldi. 89,50 direncinden satış önermiştim, 89,42 yapıp 87,70 e kadar kaydı.  Bu hareket kontrat başına $1,700 kar oluşturur. Alış için belirlediğim 87,50 ye kadar gelemeden yukarı döndü. Haftanın son gününde fiyatların diğer günlerde olduğu gibi 89,50-87,50 aralığında kalacağını düşünüyorum. Bu çerçevede $89,00 ve $89,50 gün içi satışlar için; 87,90 ve 87,40 alışlar için uygun seviyeler.

S&P500 için beklemeye devam ediyorum. Henüz endexlerin neye karar verdiklerini göremiyorum, belki kendileri de karar vermeye çalışıyorlardır. Bu nedenle şimdilik endexleri izlemeye devam ediyorum.

DOĞAL GAZ dün de bahsettiğim gibi, önemli direnci kırmış olmasına rağmen yukarı doğru koşarak gidemiyor. Hatta dün gelen doğal gaz stokları verisinin beklenene göre daha da düşük gelmesi fiyatları yukarı yönlü destekleyen bir faktör olmasına rağmen kontratların satış yemesi dün bahsettiğim bant hareketini destekliyor. Bu nedenle 4,65 lerden satış, 4,30 lardan alış denenebileceğini düşünüyorum, en azından bant kırılana kadar. ancak orta uzun vadeli yatırımcılar için alış tarafında olmanın daha akıllıca olduğunu düşünüyorum.  

DOLAR ENDEXİ, DXY dar banttaki hareketine devam ediyor. hareketli ortalamalar arasında sıkışmış durumda, şimdilik bekliyorum, ancak bir kırılmada pozisyona girmeyi planlayabiliriz.

EURUSD ikilisi beklediğim kadar yukarı gidemedi. 1,3385 lerden satmak istiyordum ama olmadı. 1,3285 ten stoplu alım yazmıştım, onu da aşağı kırdı. Ancak sabahtan yazdıklarımın üzerine gün içinde gönderdiğim emailler ve bloguma yapıştırdığım eklemelerle destek oluyorum. Bu eklemelerde euro için bir kaç kez alış-satış önerileri verdim. Bu hareketler daha zamanlı oldu ve sonuçta para kazanma şansı verdi. GBPUSD paritesinde satış tarafında olacağımı ve bu işi de 1,5840lardan yapacağımı yazmıştım. İkili 1,5841 den satışa geçerek (nokta atışı J ) 1,5712 ye kadar geriledi. Ardından gün içinde alış için bir email göndermiştim, her iki round da iyi sonuçlar verdi. USDJPY ikilisi de jpy lehine verdiğim öneriye uygun çalıştı. Az bir marj verdi ve benim pozisyona girmek istediğim yere gelmeden önce hareketini yaptı, bu nedenle giremedim. Bu gün için ise bir önerim olamayacak, çünkü dar bant aralığında sıkıştı, yönünü belirleyemiyorum. Ancak japon yeninde gün içi hareket etmek isteyenler için 119,45 alış, 120,20 satış seviyeleri olabilir. NZDUSD (yeni zellanda doları) paritesinde teknik görünüm güçlü bir destekten kalkacakmış izlenimi veriyor. Bu parite şu anda 0,7510 dan geçiyor. Bu gün yapmaz ama yaparsa 0,7450 lerden alış yapmayı istiyorum. Bu gün bu paritede satış yapacağımı sanmıyorum. AUDUSD paritesi için ise bu gün bir önerim yok.

KAHVE yi izlemeye devam ediyorum.

KAKAO da satışlar beklediğimden fazla oldu. Dün girmeyerek doğru karar vermişim. Ancak bu gün satışların devam etmediğini görürsem az miktarda alışla pozisyon açılabileceğini düşünüyorum.

TAHIL kompleksinde doğrusu alışların kuvvetleneceğine inanıyorum, çünkü grafikler bu durumu destekliyor. Ancak bu gün Amerikan Tarım Dairesi’nin raporu gelecek, ve bu rapor öncesinde pozisyon almak istemiyorum.

2 yorum:

  1. Majör paritelerdeki yön sıkıntısı nedeniyle cross pariteleri daha yakından incelemeye almıştım. Bu gün cross lar arasında en fazla trade edilenlerden GBPJPY ikilisinde gün içi kapanmak hedefiyle alış tarafından trade edilebilir. Bu cross şu anda 132,23 ten geçiyor. Aktiften açılacak uzun pozisyonlar 132,50 seviyesinden kapanmayı hedefleyebilirler. 131,90 stop seviyesi olabilir.

    Kontrat büyüklükleri nedeniyle 2:3 oranında pozisyon açılması doğru olacaktır.

    YanıtlaSil
  2. GBPJPY çapraz paritesinde hedeflediğimiz seviyeye ulaşarak pozisyonu kapatıyoruz. Doğrusu bu pozisyonu biraz daha taşımaya niyetliydim, ama GBP nin beklediğimden hızlı zayıflaması karşısında jpy de ki zayıflığın hızlı devam etmeyeceğinden korktum ve pozisyonu hedefe ulaşarak karla kapattım.

    YanıtlaSil