20 Aralık 2010 Pazartesi

201210 - vadeli işlemler

PETROL için 90,10 – 87,70 aralığını belirlemiş ve bu aralğın ekstremlerinden trade edilebileceğini yazmıştım. Cuma günü satış hedefine ulaşmadı, ama alış hedefi olan 88,20 nin altını, 87,70 i (trade aralığının alt sınırı) deneyerek ordan geri çekildi. Öneriye uyarak alanlar şu anda paradalar ve başabaşa stop koyarak bekleyebilirler. Nitekim yeni haftaya paritelerde alma isteğiyle başlamış olabiliriz. Ancak günden güne piyasa psikolojisi değiştiği için stop koymak iyi olcaktır. Bu gün yine aynı trade bandını takip etmekte fayda var. 87,70 desteğine doğru alış yapanlar stop olarak 86,90 ı düşünebilirler. Bu durumda kontrat başına $800 zarar göze alınmış olur, ama piyasanın destekten geri dönmesi halinde 89,00 u görmesi son zamanlarda tekrarlanan bir hareket oldu ki bu da kontrat başına $1,300 kar eder.

Amerikan hisse endexleri???? Hala zor bir bilmece bence. Teknik olarak satış gelmesi gerekirken ısrarla direniyor. Daha önce de söylediğim gibi, sadece opsiyon stratejileriyle girebilirim, ama önce ikna olmak istiyorum.

DOLAR ENDEXİ tarafında Cuma kapanışa göre daha ilgi çekici bir durum var; 100 ve 22 günlük hareketli ortalamaların üstüne atmayı başardı. Burada tutunur mu bilemiyorum, ama daha önce de yazdığım gibi, 81,60 civarından satış denenebilir. ancak Avrupa’da batan ülkeler olursa iş değişebilir, zaten bu konuyu o zamanda tekrar tartışabiliriz.

EURUSD bir kaç haftadır görmediği düşük seviyelere kadar geriledi. Cuma günü 1,3350 den satış önermiştim, hemen öncesinden satış geldi, ama bu sefer intuitive davranarak trade tetiklenmeden satış yaptım ve gün içi gelen satış oldukça iyi bir kar bıraktı. Günlük grafiklerde 1,3130 da fibonacci desteklerinden birisini görüyorum. Bu desteğin şimdilik tartmasını bekliyorum. Ancak kırılırsa 1,3000 a kadar kayabilir. GBPUSD paritesinde ise alıcılı bir sabah bekliyorum. Piyasa şu anda 1,5550 den geçiyor, 1,5450 aşağı kırılmadığı sürece gbp de alıcılı olurum. 1,5650 ye kadar sürebilecek bir rally yaşarsak o seviyelerden gün iç satış deneyebilirim.  AUDUSD majör paritesi Cuma günü karışık bir seyir içindeydi ve beklemeyi tercih etmiştim. Aslında hareketli ortlalama dirençlerine gelmiş olmasına rağmen bazı indikatörler satış veriyorlar. Bu yüzden karışık sinyaller varken girmekten imtina ediyorum. NZDUSD ikilisi teknik olarak iyi bir destekte, bunu yazmıştım zaten. Alış önerdiğim seviye olan 0,7335 ten yapılan alışlar şu anda sond erece mutlu edici karlarla bekliyorlar. Başabaş seviyelerinde stopları koyarak beklemek gerekir. Yeni alıcılar 0,7300 seviyelerine gerileme olursa almayı deneyebilirler.

ALTIN ve GÜMÜŞ güvenimi hala kazanamadı. Daha önce de yazdığım gibi gün içi sert düşüşlerden sonra mal edinmek daha sonra o kontratları karlı satma imkanı veriyor, ama bu çok doğru bir trade modeli değildir. Risk almak isteyenler tercih edebilir. Gümüşte çok önemli bir destek var; şu anda 28,45 te olan 22 günlük hareketli ortalama 18 lerden başlayan hareketin başından beri destek olarak çalışıyordu. Gücü pekişen bu desteğin altında kapanış yapılması satmak için önemli bir indikatör olur. Bu nedenle düşüşlerde alma fikri sadece 22 lik ortalama kırılmadığı sürece geçerli olabilir. altın için ise şu anda 1363 te olan 50 günlük hareketli ortalama  aynı şekilde.

KAKAO tekrar alış fırsatı verebilir, Cuma günü alışların hız kestiğini yazmıştım, günü satışla kapadı. Bu gün de satıcılı seyir devam ederse, 2900 seviyelerinden alış deneyeceğim.

KAHVE shortçuları sıkıştırıyor ve yukarı gitmeye devam ediyor. Burada elimi ateşe atmadan teyit için beklediğim çok iyi oldu. Yine izlemeye devam ediyorum.

TAHIL KOMPLEKSİ genelde alıcılı bir seyirde. Ekim- dikim alanlarındaki fazlalıktan dolayı fiyatı düşük kalan buğday bu sabah diğer ikisinden daha güçlü bir kalkış yaptı. Teknik görünümü itibarı ile alış için kuvvetli adayım buğdaydı, ama alamadım ve şimdilik takip ediyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder