14 Aralık 2010 Salı

141210 - vadeli işlemler

Alışkanlık gereği (bizim işimizi yaparken bence insan alışkanlıklarına çok bağlı olmamalı, piyasa alışkanlıkları aldatma eğilimindedir) aralarındaki korelasyondan olsa gerek petrol ve amerikan hisse endekslerini yanyana incelerdim, ama bir süredir yakın ilişkilerinin bozulduğunu görüyorum. Bu durumu yıl sonu hareketleri olarak yorumluyorum. Petrol için dün $89 lardan satış yapılabileceğini yazmıştım, hatta bir önceki gün 89 ve 89,50 seviyelerini iyi satış yerleri olarak bahsetmiştim. Alış dalgası beklediğimden güçlü gelerek $89,50 lere kadar devam etti ve petrol oradan aşağı geldi. 89-89,50 arasından yapılan satışlar kayda değer karlar elde etti. Bu gün için, özellikle pariteden kaynaklı olarak piyasayı çözmekte biraz zorluk çekiyorum; sadece teknik indikatörlere bakarak bu gün alıcılı seyrin devam edebileceğini düşünüyorum. Şu anda  88,65 den geçiyor 89,50 yine satış için önümüzde duran ilk direnç. Eğer burası kırılırsa 93 lere kadar sürebilecek bir rally nin önünü açabilir. Satışa bakan gözler dikkat etmeli. Ancak yükselse bile amerikan seansında satmak için mutlaka fırsat verecektir.

Amerikan hisse endexleri azar azar, ama hiç eksiltmeden gün be gün yükseliyor. Sene sonu rally sinin yurt dışında yaşandığını söyleyebiliriz. Bu nedenle vadeli kontratlarla değil, ama amerikan hisseleriyle alış yönünde trade edilebileceğini düşünüyorum. Opsiyonlara bakıldığında aşağı yönün daha fazla fiyatlandığını görüyoruz, bu durum piyasa oyuncularının bir satış dalgasını daha fazla beklediğini gösteriyor. Buna rağmen herhangi bir şekilde satışa katılma isteğim yok.

DOĞAL GAZ ile ilgili değişen bir durum yok, bant içinde oynuyor. Eğer yukarı kırarsa ki isteğim budur, UNG pozisyonlarımızı arttırmayı düşünüyorum.

DOLAR ENDEXİ dün %1,17 aşağı gelerek son derece önemli bir desteğe kadar geriledi. Usd nin güçleneceğini düşünenler buradan alım deneyebilirler. Doğrusu ben bu seviyelerden tepki yapacağını düşünerek az sayıda pozisyon aldım. Ancak 79,50 nin altında stop koymak gerekebilir.

EURUSD paritesi son derece önemli bir direnç bölgesinde. 200-100 ve 22 günlük hareketli ortalamaların üzerine atmış durumda, ve önünde sadece 1,3460 taki 50 günlük hareketli ortalama bulunuyor. Eğer 3460 direnci kırılırsa alışa geçmek daha doğru bir karar olabilir, nitekim söz konusu durumda 1,3800 ler görüntüye giriyor. GBPUSD ise dün alıcılı olduğum bir pariteydi, ve dünkü hareketle günlük grafiklerini alışa çevirmiş durumda. Özellikle 1,5870 fibo direncinin üzerine atması gbp de satıştan uzak durmak gerektiğini düşündürüyor. Amerikan seansında belki bir miktar satabilirler. Ancak bu gün FED toplantısı ve Bernanke’nin konuşması var, paritelerde hareketlilik olabilir. AUD ve NZD de alış tarafını öneriyordum bir kaç gündür, bu öneriyle portföylerinde iş yapanlar kardalar. Özellikle Avustralya Doları tarafında 0,9870 seviyelerinde bu pozisyonların kapatılması uygun görünüyor. NZD alım önerdiğim yere gelmediği için alamamıştım, ancak alanlar için 0,7480 seviyeleri satış için iyi yerler gibi görünüyor.

KAKAO dün almak istediğim seviyelerdeydi ve alış tetikleyecek bir günlük grafik yazdırdı. Yerel saatle 11:00 de açılacak, dünkü gibi açılışın ardından almaya çalışacağım.

SOYA ve MISIR da az miktarda alışa geçmeyi düşünüyorum.



3 yorum:

  1. gbpusd saatlik grafiklerde desteğe geldi, intraday trade amaçlı 1,5748 den alış yapıyorum. 15-20 pips kar ile satmayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
  2. benzeri şekilde audusd ikilisinde de alış denenebilir. orada da 0,9969 spottan alış yaptım.

    YanıtlaSil
  3. yukarıda ki pozisyonların her ikisi de hedefe ulaşarak karla kapandı. beklediğimden daha az karlarla da olsa karla çıktım.

    YanıtlaSil