1 Mart 2011 Salı

020311 - vadeli kontratlar

Dün PETROLün haftalık grafiklerinin de ilk gün itibarı ile kırmızıya döndüğünü, buna rağmen fundamental olarak petrol fiyatlarına risk olarak yansıyan faktörlerin henüz azalmaması nedeniyle şimdilik satmak yerine satışları alışla karşılamak gerektiğini yazmıştım. En düşük $96,30 lu seviyeleri gören petrol beklediğimiz alış fırsatını yazdığım alış seviyelerine göre 2 kere verdi. Alış yapanlar var ise kontrat başına ortalama $3,000 karlı olarak pozisyonlarını kapatabilir veya uygun seviyelere stop koyarak riski azaltabilirler. Çok miktarda alınan pozisyonlarda ise hafiflemekte fayda var. Hareket aralığı çok büyük olduğu ve dün iyi bir ekstrem noktadan dönüp bu gün tekrar benim için belirsiz bölgeye girdiğinden dolayı şimdilik gün içi öneri veremiyorum.

Amerikan endexleri geçtiğimiz haftadan beri ikinci kere 50 günlük ortalamanın altında kapanış yaptı. Bu durum boğalar için hiç de iyi haber sayılmaz. Doğrusu, takip edenler bilir,  bu durumun gelmesini bekliyordum; nitekim grafiklerde ki negatif uyumsuzluktan piyasa psikolojisine kadar herşey bir satışın kapının ağzında olduğunu söylüyordu. Yine de geçtiğimiz sefer olduğu gibi, bu sefer de satışlara ihtiyatlı yaklaşacağım ve vadeli kontratlarda yapılacak satışlarda mutlaka stop koyulmasını önereceğim. Diğer yandan S&P500 endexinde son derece basit bir örnek ile 18 Mart (dünya da eşi olmayan Çanakkale’nin düşman işgalinden kurtuluşu) gününde 1330 un üzerinde olunmaması halinde sıfır maliyet ile $1,000 kar hedefine bakan bir opsiyon yapısı hazırlanabilir. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

Vay canına!! DOĞAL GAZ gerçekten beklemediğim bir hareket yaparak tekrar son zamanlarda gördüğü dipleri yineledi ve 2 gündür aldıklarının hepsini verdi. Bir süredir yazdığım gibi 2-3 aylık süreçte burada kayda değer yüzdelerde yukarı hareket bekliyorum, geçtiğimiz günlerde alamayanlar için yeniden fırsat gelmiş olabilir. nitekim dün 3,95 lere kadar satış gelme olasılığından bahsetmiştim.

ALTIN ve GÜMÜŞ konusunda her ne kadar sinyaller satışa dönecekmiş gibi olsa da satış yapmak için erken olduğunu yazmıştım, piyasadan dersimi zamanında öğrendiğim için mutluyum. Altın yeni yüksek yaptı, keza gümüş. Buna rağmen alış yönünden trade etmek için acele etmiyorum. Çünkü eğer majör merkez bankaları faiz arttırımı konusunu gündeme getirirlerse altın ve gümüşe bir miktar satış gelmesi muhtemel. (işin aslı onların da bu şartlar altında faiz arttıracaklarını sanmıyorum, ama sözünü edip piyasaya ayar vermeyi seviyorlar).

Pariteler tarafında dün FED başkanının “yükselen emtia fiyatlarının geçici enflasyon etkisi olabilir” şeklindeki sözlerini piyasa dolar faizi artabilir olarak algılamak istedi ve ameriklan dolarına karşı diğer majör para birimleri bir miktar gevşedi. Bu hareket grafiklerdeki görünümü de satışa çevirdi. Bu, beklediğim ve arzu ettiğim bir durum, ama uyarıyorum, AMB faiz kararı öncesinde hareketler aldatıcı olabilir, bu nedenle grafiklere bakarak satış yapanlar Perşembe günü öğleden sonra gelecek karar öncesinde gerekli önlemleri almalılar. Diğer yandan; EURUSD paritesi dünkü hareketle sat sinyali üretti. Aşağısı için önümüzde 1,3740 fibo direnci ardından şu anda 1,3650 de olan 50 günlük ortalama var. Bu gün satışlar devam ederse 1,3650 bölgesine kadar gelebileceğini düşünüyorum. Dün İngiltere Merkez Bankası ndan King faiz arttırımları hakkında negatif ifadeli bir konuşma yapana kadar STERLİN dolara karşı güçlü görünüyordu, ama konuşmanın ardından yavaş yavaş geriledi. Bu sabah asya seansında yaklaşık 60 pips kadar satış yemiş durumda. Burada da satışlar 1,6120 bölgesindeki hareketli ortalamaya kadar gerileme olasılığı var. AUDUSD de dünkü dolar güçlülüğünden payını alanlardan, az da olsa 2 gündür geriliyor. Önümüzdeki haftalarda Spota göre 0,9850 nin altına sarkması beklenebilir, ancak henüz bu kadar büyük bir hareketi destekleyen fundamental yok. NZDUSD paritesi satıştan en çok incinen parite, zaten bu para biriminde diğerlerine göre aşırı zayıflık olduğunu takip ediyorduk. Şimdilik izlemeye devam etmeyi tercihe diyorum. İSVİÇRE FRANGI için dünkü önerim devam ediyor, euro bölgesinden ülkelerle ilgili kötü haberler gelene kadar aynı yönde devam edilebilir. JAPON YENİ tarafında da daha önceden usd lehine alış önerim vardı, o öneriyi de korumaya devam ediyorum. bu iki paritede pozisyon almayı düşünüp yetişemeyenler için hala fırsat olduğunu hatırlatmalıyım. CAD benim açımdan hala çok öngörülebilir değil, o yüzden aşırı satış bölgesinde olmasına rağmen usd lehine pozisyon almak için beklemeyi tercih ediyorum. bu hareket ile belki de çok iyi bir yerden pozisyon alma fırsatını kaçırmış olabilirim, ama motto şu olmalı: keşke bu trade in içinde olmasaydım demek yerine keşke bu trade in için de olsaydım demeyi yeğlerim.

ŞEKER 3 günlük yükselişten sonra ilk defa dün istikrarı bozdu. Bu gün de bu şekilde devam edebilir, ama bu henüz satış sinyali olarak algılanmamalı. Uzun pozisyonlar uygun yere dtoplar konularak takip edilebilir.

KAHVE de konsolidasyon devam ediyor, 280 direnci ve 250 desteği arasında kaldığı sürece bant hareketi yapacaktır. Ama yine de 280 den satmayı kesinlikle önermiyorum, bu çok riskli olabilir. ancak 250 bölgesine gelirse alıcılı olmak iyi bir fikir olabilir.

KAKAO da dün geçtiğimiz aylarda amerikan endexlerinde olan tombul parmak durumu gerçekleşmiş ve dün fiyatlar %13 eksi görüp sonra tekrar normale gelmiş. ilgili borsa 3399 un altından geçen işlemlerin geçersiz olduğunu duyurmuş. Kakao ya bir miktar satış gelebilir, ama şimdilik burada pozisyon önerim yok.

TAHIL KOMPLEKSİ beklediğim kısa süreli satışı yapmadı,yeni alış pozisyonu almak için veya pozisyon arttırmak için fırsat bekliyordum. Daha önceden verdiğim al önerileri ile alınan pozisyonlar hala taşınabilir. Geri çekilmelerde stoplu alış denenebilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder