12 Kasım 2010 Cuma

121110 - pamuk ve şekerde çılgın bir dönüş???

PETROL dün bahsettiğim güçlü fibo direncinin üzerinde tutunamadı ve bu sabah aşağı doğru $2 lık marj verdi. Doğrusu gün içi trade amaçlı olarak 85,70/80 seviyesinden alış denemek mantıklı görünüyor, bu yazıyı yazarken 85,96 geçiyor. En son $85,00 civarındaki fibo seviyesi ve yatay desteği burada tutabilecek yer. Eğer orası kırılırsa yine bir $5 lık banda girecektir ki bu da fiyatlarda $80 ışığını yakar. Ancak bu durum şimdilik sadece olasılık. Önce $85 desteğini görmemiz gerekiyor.

S&P500 endexi dün yatay seyir izleyerek hafif ekside kapandı. Ancak bu sabah vadeli kontratlar %1 den fazla ekside. Temel olarak amerikayla veya fed le ilgili bir durum yok. Bu nedenle satışın özellikle Çin endexlerindeki %5 in üzerindeki satıştan kaynaklandığını düşünüyorum. bu satışın nedeni ise Çin de enflasyonun yüksek gelmesi, buna bağlı olarak faiz arttırımı olasılğının artması olabilir. amerikan seansına doğru endexlerde biraz toparlanma olacaktır. Bu nedenle eğer 22 günlük hareketli ortalama olan 1190 a gelirse almak  istiyorum. Duruma göre biraz daha erken almayı da göze alabilrim.

DOĞAL GAZ kısa ömürlü rally den sonra 22 günlük hareketli ortalamaya kadar geldi. Bu hareketli desteğin tutacağını düşünüyorum. Yeni pozisyon eklemedim, şimdilik izliyorum.

ALTIN ve GÜMÜŞ grafiklerinde konsolidasyon ve geri çekilme oluşumları göze çarpıyor. Henüz geri çekime kendini çok göstermiş değil, ancak altında 1360, gümüşte 26,80 desteklerini kırarsa satışların devam etmesini beklerim. Ancak bana göre henüz fundamental olarak satışları arttıracak bir durum yok, bu nedenle dün yazdığım 1360 seviyelerinden veya az yukarısından gün içi alış deneyebilirim.

DOLAR ENDEXİ grafiklerde destek bularak yukarı çıkıyor. Bu arada yeri gelmişken, dün için bir düzeltme yapayım; 88,50 satış demişim, 78,50 olacaktı. Bu seviye bu gün için de vadeli kontratlarda satış için gözlediğim yer.  Bu arada 78,90 ın üzerindeki bir kapanış pozisyonu stoplama sebebim olur.

EURUSUD paritesinde dün alışlarım ne yazık ki stoplandı! Şu anda 1,3645. Bulunduğumuz yer 50 günlük harketli ortalama, buranın altında duramadı. Görünüşe göre amerikan senasına doğru paritelere usd ye karşı alış gelecek. Bu nedenle uygun bir yerden almayı düşünüyorum, ama buna piyasa şartlarına göre karar vereceğim. GBPUSD tarafında ise benim için anlam ifade edecek destek sayabileceğim hareketli ortalama 1,5962 de, piyasa 1,6056. Demek ki 50 pips lik bir satış gerekiyor almam için. Diğer yandan audusd paritesinde ise ciddi bir gerileme göze çarpıyor. Spot piyasa şu anda 0,9850 geçiyor, ve ilk destek 0,9720 gibi görünüyor. Eğer paritelerde satış başlarsa aud satmaya bakabilirim. USDJPY bu gün jpy lehine oynuyor, 81,90 geçiyor şu anda. 81,30/10 arasından tekrar usd lehine pozisyon açılabileceğini düşünüyorum. son olarak, daha önce burada yazmadığım, ama sıklıkla izlediğim çapraz paritelerden EURAUD ikilisi aşırı satıştaydı ve son zamanlarda aud tarafında ekonomik nedenlerden dolayı biraz zayıflama olabiliceği beklentisi ile EURUSD de alış, karşılığında yeteri sayıda kontrat ile AUDUSD de satış yapmıştım. Bu trade oldukça iyi kazançlar elde etmiş durumda. İlgilenenler olursa çapraz kurlarla ilgli telefonda görüşebiliriz.

KAHVE yoruldu demiştik, satış devam ediyor şu anda 207 mart 2011 kontratları 207 den geçiyor. Sanırım 202 hedefini gerçekleştirecek. Bu nedenle stoplu satıcı olmak istiyorum.

KAKAO da ise hala alışa bakmak istiyorum. Dün alamamıştım, bu gün hala 22 günlük hareketli ortalamada tıkandı
, amerikan seansında hareketli ortalamayı kıramazsa almak istiyorum.

TAHIL KOMPLEKSİ dün toptan satış gördü. Almak niyetinde olduğumu yazmıştım, ama piyasadaki hareketlerden çekinip beklemiştim. İyiki de beklemişim. Bu gün yine mısır ve buğdayda alış tarafı tercih ettiğim yön olacak. Soya da izliyorum.

Geçtiğimiz günlerde ŞEKER ve PAMUKta spekülasyon olduğunu ve sebepsiz  yükseldiğini söylemiştim. O günden bu güne arz-talep, hava koşulları  gibi fiyat üzerinde etkisi bulunan hiç bir faktör değişmedi ama şeker dün %10, bu gün %5,5 satış görüyor. Pamuk deseniz, keza aynı şekilde... bu ikisinde, özellikle pamukta 2 sene öncenin petrol hareketini gördüğümü de yazmıştım, ve eklemiştim, satışın da petroldeki gibi alıştan daha hızlı olabileceğini belirtmiştim. Başlamış olabilir mi acaba?? Vadeli kontratlarla değil ama opsiyon stratejileri ile satış tarafında olmayı düşünebiliriz. ŞEKER de fiyat 28,10 geçiyor ve kısa zamanda önce 26, sonra 22 li seviyeleri görebileceğimizi düşünüyorum. PAMUK ise ilk hareketli ortalaması olan 128 e kadar sarkabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder