9 Kasım 2010 Salı

091110 - tahıllardan haber var

PETROL  $85 direncini kırdıktan sonra önce $88,80 deki yatay direnç, ardından $90,70 teki direnci denemek isteyecektir. Bu nedenle orta vadede pozisyon taşımak isteyen yatırımcılar alış tarafından trade etmeyi tercih etmeliler. $85,90 alıp beklemek için iyi yerlerden birisi. Dün de bu seviyelerden döndüğünü düşünürsek, bu gün tekrar geldiğinde alım denenebilir, ancak toplamda taşımak istediğiniz kontrat sayısının 1/3 ünü bu seviyeden almanızı öneririm. $85 ın altına gelen fiyatlar yukarı hedefi tehlikeye sokabilir. Bu nedenle 85 i kararlı bir kırış olursa stoplamak daha doğru olabilir. Gün içi traderlar 86,40 – 86,00 seviyelerinden alıp 86,90 dan satış deneyebilirler. Satışla başlamak için ise 87,15 iyi bir yer olabilir. hedef 86,80-86,60; stop.87,50.

S&P500 endexinde 1,200 ün üzerinde belki bir miktar konsolidasyon olabilir. Ancak yeni kötü haberler gelene kadar hisse senedi endeksleri yukarı gitmek istiyor. Bu nedenle 1,208 civarından S&P500 endexinde alıcılı olmak istiyorum.

Sonunda DOĞAL GAZ  beklenen hareketine başlamış olabilir. Önce 22 günlük, şimdi de 50 günlük hareketli ortlamasının üzerinde kapandı, ve hatta bollinger bandının da üst sınırını yukarı doğru açmaya başladı. Bütün bunlar aslında boğa sinyalleridir. Ayrıca çeşitli hareketli ortalamalar birbirini yukarı doğru keserek al sinyallerini kuvetlendirmiş durumda. Daha önceden aldığımız pozisyonları karla satmak için bekliyoruz. Yeni pozisyon eklemek veya açmak için ise uygun bir zaman olabilir. Ancak Vadeli kontratlarla yapılacak yeni pozisyonlarda mutlaka stop kullanmak gerekir, aksi taktirde eğer fiyatlar aşağı gelirse uzunca bir süre bağlı kalma riskimiz olabilir.

ALTIN dün önemli bir hareket yaparak $1,400 psikolojik direncinin üzerine attı. Bu hareket yukarıya giden yolun önünü açtı, ama öncesinde biraz düzeltme/kar realizasyonu gelebilir. Fakat bu hareketleri de alış içn kullanmak daha doğru bir fikir olur. Gün içi hareketlerde 1,404 seviyesindeki hareketli ortlamadan alış denenebilir. bazılar bu stopu çok yakın bulacaktır, ama ben olsam 1,400 de stoplardım. Düşünceme göre orayı kıran fiyatlar 1,390/80 aralığına kadar kayabilir. Eğer amerikan seansı öncesinde 1,415 leri yaparsa oralardan satış deneyebilirim, ancak mutlaka stoplu.

Majör paritelerden EURUSD da satışların 1,3740 civarına kadar sarkması beni şaşırtmazdı. Ancak buna karşılık gün içi  hareketlerde 1,3815 ve 1,3775 seviyeleri benim için alış noktaları olabilir. STERLIN için henüz bir orta vade görüşü oluşturamadım, normal şartlarda İngiltere’deki olumsuz ekonomik durum nedeniyle zayıflaması gerekir, ama usd deki  zayıflık nedeniyle relatif olarak güçlü kalıyor. Burada da sadece intraday oyunlara girmek bana daha mantıklı geliyor; saatlik grafiklerde 200 lük hareketli ortlama1,6075 te, az önce bu seviyeden destek bularak yükselmeye başladı. Gün içi oyun için mükemmel bir fırsat olabilir. bu tür hareketli ortalamalar arasında alıp satmak iyi bir fikir olabilir. AUDUSD ikilisinde ise diğer bir çok paritede olduğu gibi yukarı potansiyel yüksek görünüyor, hem aud ve usd arasındaki fazi farklılığından hem de FED in Q’ politikası nedeniyle yukarı hareketler beklenebilir. Ancak teknik olarak biraz yorgunluk göze çarpıyor. Gün içi hareketlerde 1,0125 ten satış denenebilir. 1,0040 taki hareketli ortalama da alış için uygun bir yer olabilir. USDJPY de usd lehine hareketlerin başladığı gözüme çarpıyor, ama diğer yandan kararlı bir alış göremiyorum. O yüzden şimdilik gün içi hareketlerde pozisyon almayı deniyorum.  124,25 satış, 122,75 alış aralığı olabilir.

KAKAO da dün çok net görünen bir fırsat vardı, ama dün yazmaya fırsatım olmadığı için bildiremedim. Hatırlarsanız kakao da 2700 lere kadar satış gelebileceğini söylemiştim, dün sonunda hedefe ulaştı ve 2696 dan kalkış yaptı, şu anda 2822 geçiyor. Büyük olasılıkla 2900 üstünü hedefliyor. Geri çekilmelerde 2700 nin altına stop koyarak alış yapmak için bekleyeceğim.

KAHVE de en son stoplu alış denenebileceğini yazmıştım, oradan bu güne %7,5 yaptı. Geri çekilmelerde alıcılı olmaya devam ediyorum.

Tahıllarla ilgili olarak bu gün amerikadan gelecek tarım dairesi raporunu trade etmek isteyenler için daha önceden opsiyon stratejileri önermiştim, orada bir değişiklik yok.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder