10 Kasım 2010 Çarşamba

101110 - kedinin son sıçramaları

Dün PETROL güçlü duruşunu son ana kadar koruyan emtialardan birisiydi ve satış yapanların sabrını ve sinirlerini oldukça zorladı, ama sonunda amerikan seansında gelen satışlara dayanamayarak 87,50 lerden 85,50 lere kadar geriledi. 87,50 stop vermiştim, ama insiyatif kullanarak stopu çalıştırmayanlar bu noktada iyi kazandı. Şu anda dünkü düşüğüne göre $1 primli. Genel olarak, yükseliş benim öngördüğüm hareket, ancak amerikan seansına kadar tekrar 85,50 lere yaklaşırsa, yani biraz aşağı yaparsa almak doğru bir fikir olabilir. Diğer yandan yukarı hareketlerde 87,50 satmak için iyi bir yer olabilir. Amerikan  seansı sırasında bizim saatimizle 17:30 da gelecek olan petrol stokları yukarı gitmek isteyen, ama paritelerden dolayı baskı altında kalan petrolde sert  kırılmalara sebep olabilir.

S&P500 endexinde konsolidasyon beklediğimi yazmıştım. 1224 seviyelerinden 1206 ya kadar geri gelen endex vadelileri alış yapmak istediğim seviyelere geldi. Şu anda  1,212 lerden geçiyor, dün yazdığım gibi eğer 1,208 civarına sarkarsa 1200 ün altına top koymak üzere alıcılı olmaya bakıyorum.

DOĞAL GAZ dün, gün içinde artılar ve eksiler arasında oynadı, ama herkesin düştüğü ortamda %2,20 artı kapatmayı bildi. Hareketli ortalamaları birer birer kırıyor olması doğal gaz alış pozisyonları için çok umut ve rici bir gelişme. Dün dediğim gibi, yeni pozisyon eklemeye başlamak iyi bir fikir olabilir.

Kıymetli madenlerden ALTIN dün tam da beklediğim hareketleri yaptı; konsolide olup satış gelebileceğini yazmıştım, aynen de öyle oldu, ancak gün iç alış için verdiğim öneri stoplandı. Dünkü satışın ne kadar devam edeceğini henüz bilmiyorum, ve orta-uzun vadeli altın almak için hiç de acele etmiyorum. Diğer yandan vadli piyasa kontratlarıyla saatlik grafiklerde şu anda 1,394 te olan 100 lük hareketli ortalamadan alış denemeyi düşünüyorum. diğer yandan yine saatlik grafiklerde 1405 te olan 22 lik hareketli ortalama ilk aşamada satış için iyi bir yer olabilir.

GÜMÜŞ ise apayrı bir hikaye, gün içinde gördüğü en yüksek seviye ile en düşük seviye arasında %10 luk bir fark var. Daha önce gümüşteki hareketlerin altınla aynı yönde ama çok daha fazla büyüklükte olduğunu yazmıştım. Altının %3 lük gün yüksek-gün düşük aralığına karşılık gümüşteki %10 luk aralık sözünü ettiğim durumu son derece gerçekçi bir şekilde açılıyor.  Şimdilik gümüş için vadeli kontratlarda öneri vermekten çekiniyorum. Ancak dileyenler opsiyonlarla veya gümüş yükselişe veya düşüşe oynayan borsa yatırım fonlarının hisseleri ile de pozisyon alabilirler.

DOLAR ENDEXİ son bir haftadır, özellikle Bernanke nin Q2 durumunu netleştirip zayıf doları teyit etmesinden sonra yükselmeye çabalıyor. bu durum bana "dead cat bounce" denen, kedinin son çırpınışları anlamına gelen hareketleri hatırlatıyor. henüz emin değilim ama şu anda 77,75 lerde olan dolar endexi 78,50 lere geldiğinde burada satışa yönelik opsiyon ve vadeli kontrat pozisyonu almayı düşüeneceğim. Sanırım paritelerdeki gevşeme de buradan kaynaklanıyor.

EURUSD paritesi için dün 1,3740 lar şaşırtmazdı diye yazmıştım, bu gün en düşük 1,3731 gördükten sonra şu anda 1,3775 e kadar geldi. Bu seviyeler yatay destek sayılabilir. Bu nedenle bu gün için tekrar 3740/50 lere gelirsek alıcılı olmak isteyeceğim. İlk aşamada 1,3850/70 civarında pozisyonları kapatmayı, veya hafiflemeyi, yani pzisyon küçültmeyi düşünebilirim. STERLİN de dün büyük bir satış görerek 22 günlük hareketli ortalama desteğine kadar geldi. bu hareketli ortalamanın destek olarak çalışacağını düşündüğüm için 1,5950 civarından alıcılı olmayı planlıyorum. AUDUSD paritesi de diğerleri gibi satış görerek aşağılara geldi, bu parite için özel olarak bir önerim yok şimdilik, ancak eğer diğer majörler yukarı yaparsa bu da yukarı gidecektir. Audusd paritesi özellikle yukarı hareketlerde diğerlerine göre daha fazla performans gösterecektir, Satışta ise tam tersi; daha az satış yemesi muhtemeldir. USDJPY tarafında ise dün yazdığımı uygulayarak, hatta biraz da erken davranarak 124,10 civarından satışlar yaptım. Bazı pozisyonları taşımaya devam ediyorum, bazılarını ise ortalama $1,000 karla kapattım. Kapattım çünkü bollinger üst bandına geldik, belki biraz düzeltme olabilir, Ancak tekrar satışa katılmaya bakıyorum.

KAKAO ve KAHVE için kendime ne kadar kızsam azdır sanırım!! Dün kahve %4,80, kakao %1,40 yukarı yaptı ve ben bunu gördüğüm halde hiç bir alış yapamadım. Sanırım bu iki soft commodity de bir yerde hata yapıyorum... bu konuya biraz daha eğiliyorum ve başka bir ekrandan Fibonacci seviyeleri yardımı ile bazı seviyeler hesaplattım. Görünüşe göre şu anda 220 lerde olan kahve fiyatları 225 e kadar gidecek gibi görünüyor. Geri çekilmelerde stoplu almaya çalışabilirim, ama yukarıdaki ufuk çizgisinin çok yakınlarda olması nedeniyle alırken biraz endişeli olacağım. Diğer yandan 225-230 aralığından satarken daha rahat hissedeceğim. Kakao tarafında ise fiyat 2884, 2960 hedef olacak gibi görünüyor, Bu nedenle alıcılı olacağım.

Tahıllar dün oldukça hareketliydi doğal olarak, önce hepsi neredeyse tavan yaptı,  ama ardından özellikle buğday ve mısır kazançlarını kaybetti ve günü ekside kapadılar. Soya ise kazandıklarını korudu. Bundan sonrası için soyada geri çekilmelerde alıcılı, diğer ikisinde geçici bir süre için satıcı olmayı düşünüyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder