10 Kasım 2010 Çarşamba

111110 - FED ağzını açtı piyasa tepki verdi

Son zamanlarda gözüme çarpan bir fiyat hareketi ve piyasa tepkisi dün yine gerçeleşti; PETROL stokları temelde 3 kalemden oluşur, crude oil, gasoline ve distillate... bu üç kaleme ait stok verileri arasıra aynı yönde gelir ve kolay bir trade için fırsat verir, ancak son zamanlarda çok açık bir trade imkanı olmasına rağmen piyasa eskisi gibi ilk saniyelerde tepki vermek yerine, takip eden 20 dakikadan sonra tepki veriyor. Dün de bu durumun aynısı oldu; stok verileri beklenenden düşük geldi, ben de alış yaptım. Ancak bir türlü yukarı gitmedi, neden sonra aklı başına geldi ve veriden sonra $1 dan fazla attı. Verileri trade edenler bu durumu avantaj olarak kullanmalı, ancak biraz sabırlı ve sağlam sinirlere sahip olmalı. Dünkü hareketi ile petrol daha önce yaptığı yükseğin de üzerine atarak yeni yüksekler için yolu açtı. İki farklı aralıktan çizdiğim fibo seviyelerinin kesiştiği yer olan $88,10 seviyesinin üzerinde. Burada tutunabilirse yukarı gitmek isteyecektir, ancak mevcut şartlar altında (paritenin durumundan bahsediyorum) buralardan, yani 88,45 seviyelerinden satış gelebilir. Bu gün için ilk başta satıcılı, daha sonra alıcılı olmak daha iyi bir fikir olabilir. Ancak her zaman yazdığım gibi, amerikan seansına kadar bir dünya, amerikan seansında ise bambaşka bir dünya ile karşı karşıya olabiliriz.

Piyasadaki hemen hemen her enstrüman gün boyunca özellikle habere dayanmadan yaptığı hareketin sıkı bir düzeltmesini yapmak için herhangi bir haberi kullanmak niyetindedir. Dün bu duruma da örnek teşkil eden bir hareket oldu; genel piyasa konjonktürü (güçlenmeye çalışan dolar) ile ve grafiklerle gerilemeye başlayan S&P500 endexi akşam bizim ofisten çıkış saatlerimizde yanılmıyorsam FED den gelen alımlara başlama haberini çok sevdi ve endexlere ve paritelere alış geldi. Dün sabah 1,208 civarından 1200 stoplu alış yapma niyetim olduğunu yamıştım, ancak satışın hızlı gelmesi ile 1205 civarından alış yaptım ve bizden sonra S&P500 endexi 1216 nın da üzerine atarak iyi bir kar marjı verdi. Bu gün amerika dan gelecek önemli bir ekonomik veri yok. Ancak grafiklerdeki genel görünüm endexlerde en azından başlangıç olarak biraz alım olabileceği yönünde. Özellikle Çin ve Hong Kong un notunun arttırılması ile majör asya endexlerinin artıda olması bu hareketi destekler nitelikte diyebiliriz.

Durun bi’ dakka!!! DOĞAL GAZ yorulup karar mı değiştiriyor, yoksa sadece soluklanıyor mu? 50 günlük hareketli ortalama bölgesinde kararsızlık göstermeye başlıyor, ancak yine de indikatörlerin alış göstermesi beni rahatlatıyor.  Diğer yandan bu gün amerikada Veteran’s Day olması nedeniyle bü gün gelecek stok verisi dün geldi; veri iyi bir “al” verisiydi, ama doğal gaz günü eksi kapadı. Alıcı taraftayım hala.

ALTIN beklentime uygun hareket ederek öneri verdiğim aralıklarda para kazandırdı. 1394 ten alış önermiştim, onu da geçerek 1384 lere kadar geriledi ama ardından 1408 e kadar yükseldi. Ancak yükselişte satış kısmı beni biraz ürküttüğü için uzak durdum. Bu gün için 1410 ve 1423 gün içi satış, 1385/80 ve 1365/60 gün içi alış seviyeleri olabilir.

DXY- DOLAR ENDEXİ satış düşünebileceğimi söylediğim 88,50 lere az kala; 88,17 lerden geri geldi. Bir kulp bulmak gerekirse FED in alımlara başlaması ve belirttiği büyüklük bunda etkili oldu diyebiliriz. Bu günlerde bir miktar konsolide olabilir, geri gelebilir veya yoluna devam edebilir (zaten 3 ihtimal vardı). Durum anlaşılacağı gibi bana biraz belirsiz geldiği için DXY de şimdilik bekliyorum, ancak dedğim gibi 88,50 ler hala satış iç.n gözümü diktiğim yer.

EURUSD paritesinde günlük grafikler aslında tam bir dönüş işaret ediyor. Her ne kadar dün akşam bizdeki mesai sonu itibarı ile güçlenen bir usd den bahsediyorsak da kedi dünkü sıçrayışından sonra biraz durulacak gibi görünüyor. Bu nedenle bu gün 1,3750 lerden alış deneyeceğim. Şu anda piyasa 1,3790. Stop için dünün düşük seviyesi olan 1,3670 in altında ki sert bir hareket veya kapanış benim için tetikleyici olacaktır. Dün ekonomik verileri çok iyi gelen STERLİN günü genel olarak güçlü geçirdi ve euro ve diğer majörlere usd karşısında gelen satışa katılmadı. Bu gün için ise hafif artıda seyrediyor. Eğer usd de genel bir güçlenme olmazsa gbp de de alıcı olabilirim. Ancak şimdilik seviye vermekten imtina ediyorum. AUDUSD ikilisi daha önce de yazdığım gibi spota göre 1,0020 deki desteğinin altında kapanış yapmadı. Bu seviyenin altında kapanış yapana kadar alış benim favori tarafım. Ancak gün içinde usd nin sert güçlenmesi karşısında saf değiştirmek gerekebilir. Unutmayın lütfen; yüksek volatilitenin olabileceği ve piyasanın her habere çok sert tepki verip yön değiştirebileceği zamanlardayız. Son olarak usdjpy de uzunca bir süredir taşıdığımız usd lehine pozisyonlar vardı, dün onları iç ferahlatıcı karlarla kapattım. Çünkü dün de yazdığım boll üst bandı ve hemen üzerindeki 50 günlük hareketli ortalama harketin devamı için engel teşkil ediyor olabilir. Ama eğer çözülme olursa burada tekrar usd lehine pozisyon almaya bakıyorum.

KAHVE çok koştu, soluklanıyor. KAKAO ise bant hareketine devam ediyor, ancak almak isteyenler için her ikiside fırsat veriyor. Dün yazdığım gibi, kahvede çekincem var, ama kakao da bu fiyatlardan (2855) alıcılı olabilirim.

TAHIL kompleksinden BUĞDAY ve mısır dün satıcılı bir seyir içindeydi. Özellikle BUĞDAY 22 günlük hareketli ortlamaya gelerek destek buldu. Buğdayda az miktarda alışa geçmek niyetindeyim. Mısır için henüz sinyal görmediğim için beklemek istiyorum. Soyada da almak isterim ancak biraz primli buluyorum, bu nedenle geri çekilmelerde almayı daha doğru buluyorum. Son olarak; tahıllarda trade etmek veya özellikle pozisyon taşımak isteyenlerin buğday ve mısırda MART 2011, soya için ise OCAK 2011 kontratlarında işlem yapmaları zaman kazanmak açısından daha uygun olabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder