5 Eylül 2011 Pazartesi

060911 - vadeli kontratlar

PETROL fiyatlarının $100 dan düştüğünde ilk olarak $90- $80 aralığındaki 10 dolarlık bantta konsolide olacağını yazmıştım. Görünüşe göre uzun bayram tatili süresinde $89,90 a kadar yükselerek daha sonra çeşitli nedenlerle tekrar gerileyerek şu anda olduğu $83,40 seviyesine kadar gerilemiş durumda. Bundan sonraki süreçte Çarşamba günü gelecek olan haftalık petrol stokları verisi ve büyük oranda amerikan hisse endexlerini takip edecektir. Düşünceme göre, eğer yaparsa $75-$80 aralığı petrolde uzun taraftan  pozisyon başlatmak için iyi bir fırsat olabilir. Tolerans limiti olanların vadeli kontratlarla alış yapabileceğpi gibi, daha az strese maruz kalmak isteyenler yeterli büyüklükteki kapital ile $70 altından put opsiyonu satarak primlerin eriyerek kara dönüşmesi yolunu seçebilirler. Opsiyonlarla daha da korumacı bir yapı içerisinde hareket etmek isteyenler için calendar spread adı verilen opsiyon stratejisi uygulanabilir. Bu konunun detayları için bana dönebilirsiniz.

S&P500 endexi uzun tatil süresinde anlam vermekte zorlandığım bir şekilde 1220 nin üzerine kadar yükselerek ardından sert hareketlerle 1140 a kadar geriledi. Doğrusu bu satışlarda amerikan bankalarına açılan davaların etkin olduğunu düşünüyorum. Bana göre belirsizliğin hakim olduğu hisse endexleri için net bir trade önerim olmamasına rağmen deneme yapmak isteyenlerin 1100 bölgesinden vadeli kontratlarla alış yaparak 1070 bölgesinde stop koymaları ve ilk etapta 1250 seviyesini önerebilirim.

DOĞAL GAZ da nadiren de olsa grafiklerde oluşan ve yukarı trend başlangıcı anlamına gelen işaretler var. ancak geçtiğimiz aylarda da görülen bu oluşumların sadece 1-2 hafta sürdüğünü ve çok büyük marjlar vermediğini biliyoruz. Geçtiğimiz haftalarda bu yazılarda bahsettiğim üzere yakın vade doğal gaz kontratlarında bir miktar satış baskısı olabilir. 3,800 e kayarsa fiyatlar alış denemeleri yapılabilir. Ancak benim tercihim vadeli kontratlardan ziyade aşağılardan opsiyon satarak prim toplamak yönünde olurdu. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

En son 24 ağustos Çarşamba günü yazdığımda özel bir formasyona göre EURUSD paritesinin 1,48 li bölgeleri hedeflediğini ancak mevcut şartlarda bu tür bir hareketin pek olası olmadığını, hatta 1,4550 ve 1,4650 dirençlerinin aktif olduğunu belirtmiştim. Biz yokken en yüksek 1,4553 görerek satışa geçen parite kısa zamanda soluğu 1,4070 te aldı. Bu da aslında euro nun çok da güçlü olamayacağının teyidi olmuş oldu. Bundan sonrası için satışların daha fazla derinleşeceğini sanmıyorum. Çünkü satışa neden olan haberler şimdilik eskidi ve yerine yenileri gelene kadar sert satışların tepkisi gelebilir. Ayrıca 200 günlük exp hareketli ortalamanın 1,4020 de düşüşü karşılayacak olması fiyatlara destek verebilir. Bu gün fiyatların 1,4020 nin altına kayması halinde vadeli kontratlarla stoplu alış denemesi yapılabilir. Ancak bunu yaparken giriş seviyesini iyi belrilemek gerekir. Benim tercihim 1,39 lu seviyelerden alışlar başlatmak yönünde olacaktır. Avustralya merkez bankasının faizleri yükseltmemesi ile AUDUSD paritesinde bir miktarzayıflık olabilir. Ancak pozisyon almak için henüz bir görüş oluşmadı. Majör paritelerde son olarak JAPON YENİ vadeli kontratları opsiyonlarında yukarılardan call opsiyonu satarak prim geliri elde etme önerilerim vardı. Bu haftanın son iş gününde bu opsiyonların vadesi dolacak ve daha önceden satılan call opsiyonlarının hepsi full kar ile bitecekler. Yeni dönemde de aynı yönde pozisyon alınabileceğini düşünüyorum. Hem teknik olarak grafiklerin satış görünümleri oluşturması hem de Japonya merkez bankasının müdahalye sıcak baktığı seviyelerde olunması nedeniyle daha yukarılardan satılacak opsiyonlar para kazandırabilir. Daha korumacı olmak isteyenler ise opsiyon spreadleri veya  calendar spreadleri ile pozisyon alabilirler. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

PAMUK fiyatlarının $1,10 in üzerine çıkamadığını görüyoruz. 1,10 – 0,95 aralığında oynuyor. Araştırmalarıma göre pamuk ile ilgili fundamentallerde olumsuz bir gelişme yok. Önemli pamuk yetiştirme sahası olan Texas’ta hava sıcak olmasına rağmen ürünü bozacak bir durum yok. Büyük üreticilerden Hindistan ihracat sorunu yaşamıyor. Bu gibi faktörler nedeniyle yakın vadede fiyatların çok yukarı veya aşağı sıçraması gibi bir durum beklenmiyor. Ancak yine de bu varlıklarda opsiyon satarak pozisyon alanların ya kontratları almak veya satmak istedikleri strike lardan ve uygun miktarlada opsiyon satmalarını ya da mutlaka spreadlerle pozisyon açmalarını öneririm. Detaylar için bana dönebilirsiniz.

ŞEKER için fundamentaller biraz karışık; brezilya’daki ürün kötü hava şartları nedeniyle biraz zarar gördü. Ama dünyanın diğer üretim sahalarındaki bolluk fiyatların yukarı gitmesini engelliyor. Bu günlerde piyasa şeker fiyatlarında 2-3 günlük oyunlar oynuyor. Böyle zamanlarda çok risk almamak için biraz uzak kalmak ve izlemek iyi fikir olabilir.

Wolfe dalga oluşumuna %100 uyarak 240 lardan 280 hedefinin de üstüne giden KAHVE fiyatlarından bu günlerde yeni bir pozisyon önerisi olabilir. aşağıdaki grafikte de görüleceği üzere fiyatlar 240 bölgesindeyken sarı ile gösterilen 280 hedefine gidebileceğini yazmıştım. benim ardımdan 237-235 lere geriledi ve daha sonrasında 288 lere kadar tırmandı. Bundan sonrasında hava koşullarının şimdilik sorun çıkarmaması ile fiyatlarda gerileme beklenebilir. Bu harekete yukarıdan call opsiyonu satarak katılmayı daha doğru buluyorum, ancak önce bu günkü hareketi görmeyi tercih ediyorum.

Bayram öncesinde tahıl grubunda, biraz da bayramda ekran başında olamayacağım için uzun pozisyonların kapatılmasını önermiştim. Biraz erken olmuş sanırım. Ancak tekrar alım için veya satış yapmak için henüz bir görüş oluşmadı, bir süre izlemek niyetindeyim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder